Massa aanrandingen Duitsland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Marihi, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je hebt gelijk hoor, generaliseren wordt overal gedaan.

Als men over 'kampers' praat worden over het algemeen ook geen positieve verhalen verteld, en wordt alles wat een individu op de kamp uitvoert toegeschreven aan alle mensen die er wonen.

Ook vanuit het soort criminaliteit gezien, bij het noemen van soorten misdrijven popt bij mensen vrij snel een stereotype misdadiger voor ogen, toegespitst naar bevolkingsgroepen: pedofiel (blank, priester), diefstal en vandalisme (noord afrikaans), wapenhandel (Oost europa), minderjarige prostitutie (Azië) enz enz
    Voorheen hadden we Russen en Italiaanse maffia enz

Allemaal groepen die collectief aangesproken worden bij misdrijven can individuelen..

2. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Übergriffe in Köln: Polizisten kontrollierten vor allem Syrer - DIE WELT mobil

Mocht dit nou echt zo blijken te zijn, kunnen we misschien ophouden met dat diplomatieke geklets en de zaken benoemen en aanpakken voor wat ze zijn. Natuurlijk staan cultuur en invloeden/ideeen uit een andere samenleving niet los van wat een aardige trend en maatschappelijk probleem lijkt te gaan worden. Natuurlijk maakt het wel uit wat voor achtergrond de daders hebben. En dat kan ik best zeggen zonder mensen over één kam te scheren.

Ik heb niks tegen vluchtelingen, niks tegen islam, laat ik dat even voorop stellen. Wat ik wel denk is dat westerse landen een bepaalde evolutie hebben doorgemaakt en geseculariseerder zijn geworden, in tegenstelling tot een aantal landen in bijv. het middenoosten. En nu lijken er problemen te komen.

En ik ben boos, goed boos. Kan er niks anders van maken.

3. Islah

Islah Niet meer actief

En waarom maakt dat dan uit? Als een autochtone Nederlander een vrouw verkracht is het dus minder erg?

4. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik word van dit soort nieuws letterlijk misselijk.

5. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Nee hoor en denk ook niet dat ik dat geïnsinueerd heb. Ten eerste gaat dit niet om een autochtoon of allochtoon of welke 'enkeling' dan ook. Dit was een groep van 1000 man en niet alleen in Köln. En als dit om 1000 blanke kaaskoppen blijkt te gaan, zou ik dit ook een maatschappelijk probleem vinden dat aangepakt moet worden. Er is dan toch flink wat mis.

Mensen worden niet zomaar zoals ze zijn, daar gaat opvoeding en het meegeven van normen en waarden aan vooraf. En hier blijkt op zn minst een ongelooflijk gebrek aan respect voor vrouwen en de rechten van vrouwen uit.

Daarbij neem je deze mensen dan vrijwillig op in je samenleving. Nogmaals, er zijn ook genoeg goede mensen, maar laten we dan op zn minst erkennen dat het allemaal niet zo vlekkeloos gaat en maatregelen nemen. En dan bedoel ik niet gedragsregels voor vrouwen...

6. Islah

Islah Niet meer actief

Maar je zegt toch dat het wel degelijk uitmaakt wat de afkomst van zo'n persoon is? Waarom maakt dat dan uit, elke misdaad is er m.i één teveel en iedere dader zal ook dezelfde straf (die in dit land veel te laag zijn naar mijn mening) moeten krijgen, ongeacht afkomst.

7. Lexi

Lexi Actief lid

24 dec 2014
    253
    7
    18
    Ik vind dat we geen dingen moeten ontzien die een factor zouden kunnen zijn en daarmee een eventuele oplossing in de weg staan. Straffen moeten voor iedereen gelijk zijn, maar je gaat naar mijn mening natuurlijk bijvoorbeeld geen misdadigers een verblijfsvergunning geven. Waar ze ook vandaan komen

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Tuurlijk maakt afkomst wel wat uit, omdat dat meespeelt in wat er aan de hand is. Als het 100 autochtonen zijn zal het een andere oorzaak hebben dan als het 100 Syriërs zijn.
    Het maakt uit in je aanpak van het hele probleem.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Helemaal mee eens, alleen ik dacht even dat je wat anders bedoelde.
    Maar mensen die dit hebben gedaan hebben waarschijnlijk geen verblijfsvergunning omdat ze gewoon hier geboren zijn, hun ouders hier geboren zijn e.d. dus gewoon Duits/Nederlands paspoort.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Welke andere oorzaak? In beide gevallen gaat het om gebrek aan respect voor vrouwen...
    Overigens gaat het niet om Syriërs.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Er was net op het nieuws dat de politie in Duitsland zegt dat het m.n. Syrische vluchtelingen waren.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Apart, gisteren waren het nog noord-Afrikanen... Syriërs hebben vaak een heel ander uiterlijk dan noord-Afrikanen.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Uiteraard. Maar waar is dat door ingegeven. Wat speelt daar allemaal in mee? Je zult dit eerst goed moeten weten om een lange termijnaanpak te kunnen maken.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het mensen zijn die nog geen verblijfsvergunning hebben, heb ik er geen enkele moeite mee als ze Europa uitgeknikkerd worden. Ze komen hier vrijwillig. We nemen ze vrijwillig op. (Oké, niet elke burger is even enthousiast. Maar even vanuit de politiek en regelgeving gezien, zijn ze oorlogsvluchtelingen welkom.) Maar die vrijwilligheid houdt bij de betreffende nieuwkomers in dat ze zich zullen moeten voegen naar de wetten van hun nieuwe land. Want anders houdt onze gastvrijheid om de betreffende individuen Europa te laten wel op.

Omgekeerd vind ik het trouwens ook normaal dat Nederlanders die in het buitenland een misdrijf begaan (al dan niet na het uitzitten van een straf ter plaatse) ook naar ons teruggestuurd worden.

Op kleine schaal doe je dat toch ook? Als je eigen kinderen de tent afbreken en zich vreselijk misdragen, kun je ze moeilijk het huis uit schoppen. Die straf je dus op Eem andere manier. Maar als een vriendje zich echt ernstig misdraagt en al jouw regels aan de laars lapt, bel je toch ook die ouders dat ze hem op kunnen komen halen.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.240
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En als ik ergens te gast ben waar wat regels betreft, eisen aan mij worden gesteld waar ik me echt niet aan zou kunnen houden, zou ik ook vertrekken.

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Net op het nieuws dat de politie heeft bevestigd dat het om Syrische vluchtelingen gaat. De politiek heeft dat binnenskamers proberen te houden...

Oppakken en terugsturen!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Tupp weer helemaal met je eens!

19. Islah

Islah Niet meer actief

Vind het alleen wel apart dat ze allemaal getint zijn/noord-Afrikaans uiterlijk hebben, volgens de nieuwsberichten dan, terwijl Syriërs over het algemeen juist lichter zijn en meer een Europees uiterlijk hebben.

20. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mensen zijn bang voor het onbekende. Syriers komen met grote groepen hierheen en zijn in een andere cultuur opgegroeid en dus andersdenkend. Dat vinden mensen eng. Syrie is een land dat zich bijvoorbeeld extreem afzette tegen amerikaanse invloeden. De meeste Syriers hoor je ook weinig van. Ze proberen een bestaan op te bouwen en je hebt geen overlast van ze, dus merk je ze niet op. Op die paar na, die de boel verzieken. En die paar zorgen ervoor dat bij ieder ding dat gebeurt, gewezen wordt naar het onbekende dat mogelijk een bedreiging kan gaan vormen voor het bekende. Daardoor krijgen de Syriers de schuld, ook al hebben ze er niks mee te maken.

Deel Deze Pagina