Goedemiddag, Ik ben sinds september 2013 gestopt met de pil en sinds dien heb ik de volgende cyclussen gehad: 26, 26, 24, 26, 27, 28, 23, 28, 23 dagen. Met name de laatste 4 periodes dus een erge schommeling. Mijn menstruaties lijken ook heftiger te worden, nog niet eens zozeer de lengte ervan, maar ik heb meer krampen en ik vloei de eerste dagen meer dan voorheen. Het begint weer een beetje te lijken op hoe het was voor het pilgebruik. Gebeurt dit vaker en is het iets waarover ik me geen zorgen hoef te maken of moet ik hiermee naar de huisarts? Mijn vriend en ik hebben van al die cyclussen 2 keer geen poging kunnen wagen om in verwachting te raken. Feitelijk hebben dus nog maar 7 echte pogingen gehad. Alvast bedankt voor uw reactie.
Hallo, als je een tijdje de pil hebt geslikt, doet het lichaam er vaak een tijdje over voordat de cyclus weer regelmatig wordt. Ook de hoeveelheid bloedverlies gedurende een menstruatie verandert. Uiteindelijk wordt de hoeveelheid bloedverlies vaak hetzelfde als voordat je met de pil bent begonnen. Dit gaf je ook al aan. In principe mag je een jaar proberen om zwanger te worden en na het stoppen met de pil zelfs iets langer, omdat het lichaam vaak wat meer tijd nodig heeft om weer een normale cyclus te krijgen. Dus ik zal me nog niet ongerust maken en even afwachten hoe de volgende menstruaties verlopen. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Succes! Groetjes Monique
Dank je Monique, dit stelt me wat gerust. Heel naief, maar ik wil al zo lang moeder worden, dat ik er nooit echt bij stil heb gestaan dat t zwanger raken wel even kan duren als je er eenmaal voor gaat. De onzekerheid over of alles naar behoren werkt, slaat soms toe.