Meiden, misschien is het wel het verkeerde forum, maar het is wel iets waar ik me nu tijdens mijn zwangerschap mee bezig houd. Ben benieuwd hoe jullie erover denken, of wat jullie erover hebben gehoord. Ik woon in Duitsland en mijn gyn. waarschuwde me nu dat iedereen die in de wieg wil kijken of de kindjes vast wil houden opnieuw tegen kinkhoest ingeent moet zijn en dat ik daar best streng in moet proberen te zijn. Ben eens een beetje aan het googlen geweest, en idd. ook in NL vind je hier wel informatie over, bovendien heeft vorig jaar de buurvrouw van mijn ouders kinkhoest gehad... Kindje op Komst forum :: Bekijk onderwerp - Ook ouders inenten tegen kinkhoest Heb er alleen nog nooit van gehoord dat er bij bijv. kraambezoek gevraagd wordt of je ingeent bent, en denk dat dat best wel stom aanvoelt dit mensen te vragen. Bovendien toen ik vorig jaar een pasgeboren kindje op mijn arm had vroegen de ouders ook niet naar mijn inentingen... Weet het niet goed....hoe denken jullie erover?? Moet wel zeggen dat mijn dokter in dit soort dingen echt streng is...als mijn man verkouden is mag ik van hem de griepprik niet omdat je de eerste 2 weken zo weinig mogelijk contact moet hebben met griepperige mensen...
Ik woon ook in Duitsland en zoiets heb ik bij beide kinderen nog niet gehoord. En ik ben hier ook behoorlijk vaak op kraambezoek geweest en dit is ook nog nooit aan mij gevraagd...
er wordt in die post aangehaald dat er sinds 2000 3 baby's aan kinkhoest overleden zijn..... hoeveel zouden er denk je sinds 2000 zijn overleden aan de griep? Klinkt hard, maar je kan niet altijd voorkomen dat je kindje ziek wordt, en met deze marginale cijfers zou ik me geen zorgen maken. Volgens mij is het belangrijk dat je zieke mensen weert bij kraamzorg, dus ook mensen met een vervelende aanhoudende verkoudheid/hoest Succes