Massale herkeuring Wajong

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamavanEL, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar je zou liever gaan werken met alle gevolgen van dien dan bijv klein gaan wonen en budgetteren en zo dus leven op het loon van je man?

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat je op mij reageert. Ik ben nooit uitgeput geweest 's nachts maar ook als je baby huilt, dan hoort juist dat bij je ritme. Ik heb het meer over dat er niet ineens onverwachtse dingen zouden gebeuren die door een werkgever opgedrongen zouden worden. Bv. ineens andere opdrachten doen dan waarvoor je bent aangenomen, ineens zonder opgaaf van reden een andere tijd pauze moeten nemen dan afgesproken. Van dat soort dingen kan ik oververmoeid en depressief raken maar van huilende baby's niet. Ik denk dat als iemand geen autisme heeft zoiets niet of heel moeilijk te begrijpen is... Maargoed, zoals ik al aangaf ben ik dus ook niet meer afgekeurd. Ik "mag" dus wel kinderen hebben...

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij wonen al klein, kleiner kan niet... ;)
    Maar inderdaad, we zullen moeten gaan budgetteren want mijn gezondheid gaat uiteindelijk toch voor.
    En daar baal ik van, want het is gewoon frustrerend als je er niet zelf voor kiest en er juist alles aan hebt proberen te doen om niet in een dergelijke situatie te komen.

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mensen vergissen zich erin dat je fulltime krijgt aangevuld.
    Ik zou 3 dagen werken als ik kon (met kind) en dat is ook wat ik aangevuld krijg.
    En als ze jou opeens een dag minder gaan uitbetalen dan schrik je daar toch ook van en zal je toch ook een stap terug moeten doen? Je werkt niet voor niets nog een aantal dagen lijkt mij.

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    +1 .

7. knap

knap Niet meer actief

Vandaag een paar keer gereageerd.

En toch wel een beetje spijt dat ik toch weer erg openhartig geweest ben. Voel me zelfs een beetje dom.. Pb sturen om mensen te laten zien wat je mankeert.

Het zit me de hele dag al niet lekker. En heeft me echt tot na denken gezet heb dan geen wajong maar WIA.

Waarom verdedig ik me zelf zo in dit topic? Misschien omdat het gewoon lastig uit te leggen is aan andere. En je vroeger ook anders dacht. Natuurlijk mijn leven is nog niet voorbij. En soms is het wel eens spijtig dat het allemaal zo gelopen is( ga ik me weer verdedigen.) Lekker handig.NOT.

Zal het er mee moeten doen! Zo eerlijk mogelijk geweest en meer is er niet aan toe te voegen.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Wow dit is echt zoals ik ook in het leven sta. Mijn vader is voor 100% afgekeurd en terecht. Hij zit in een rolstoel, heeft een tumor in zijn rug. Alle gewrichten versleten en altijd pijn.

Toch werkt hij nog en ik ben zo trots op hem. Hij is iedere dag kapot, maar zo blij dat hij nog werkt. Hij heeft me altijd opgevoed met het idee dat je niet moet kijken naar wat je niet kunt, maar juist naar wat je wel kunt. Dat wanneer je je hier genoeg voor inzet, je altijd wel iets vindt. Het hoeft niet hetgeen te zijn waar je altijd van droomde, maar ieder stapje is er eentje.

Ikzelf heb fybromyalgie en daarnaast lopen er onderzoeken in Nijmegen (lijkt van moeder op dochter over te erven). Ik heb pijn, vaak zomaar ergens ontstekingen en ben altijd moe (doordat ik slecht slaap van de pijn). Ik werk 32 uur per week en ben trots op mijn zelfstandigheid. Het is zwaar, maar het is het waard. Ik merk aan mezelf dat ik het vaak zwart wit bekijk. Kan heel slecht tegen mensen die zo negatief en down in het leven lijken te staan en heb dan altijd de neiging om er hard in de knallen.

Ik snap best dat er mensen zijn die echt niet kunnen werken. Ik snap ook dat je psychisch zo aan de grond kunt zitten dat het niet gaat en daar moet ook echt een vangnet voor zijn. Ik denk echter dat er ook een heleboel kan veranderen. Als ik werkloos raak dan heb ik een korte tijd recht op WW, daarna vervalt alles, omdat mijn partner ook werkt. Ik wil dan ook wel werken, maar ik heb dan geen recht op iets extra's, omdat ik niet in de wia (of zoiets) zit. Dat is toch wel heel gek en ondanks dat ik het iedereen gun, denk ik dat er wel eens goed naar gekeken moet worden hoe het anders ingekleed kan worden. Alleen geen idee hoe dit het beste gedaan kan worden.

9. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat zo'n massale herkeuring gaat kosten... Of ze daar echt door gaan bezuinigen, dat betwijfel ik...

Tegelijk vind ik wel dat ze iets aan de misstanden in uitkeringsland moeten doen. Maar dat geldt niet alleen voor de wajong, dat geldt ook voor mensen die 'onterecht' gebruik maken van andere voorzieningen, zoals ziektewet of WW. Want daar wordt óók heel veel misbruik van gemaakt.

Om maar een voorbeeld te noemen: het is toch eigenlijk van de zotten dat je een WW-uitkering krijgt in ruil voor vier!! sollicitatie-activiteiten per 4 weken?! :$ En ondertussen lekker zwart werken.... (Sommige mensen dan)

Of wat te denken van stelletjes die al jarenlang een bijstandsuitkering trekken op 2 verschillende adressen, terwijl ze al die tijd eigenlijk al samenwonen en dus recht hebben op één uitkering?!

Of mensen die zichzelf inschrijven op het adres van vrienden, om op die manier een uitwonende beurs voor de studiefinanciering te krijgen!!

Maar nee, laten we die (k)wajongers eens pakken, want mensen die ziek zijn, díe zijn zo ontzettend gehaaid en maken misbruik van het sociale vangnet... :(

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou heel eerlijk ik kom met moeite aan die 4!!!! sollicitaties hoor;)
    En ja ik solliciteer ook op ALLES wat ik kan doen.

Maar veel vacatures zijn er niet.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Sorry maar daar zijn ze toch mee bezig? Om dat aan te pakken, al tijden lang.

Die haat om de ww snap ik niet zo.. Hoe kun je nou onterecht gebruik maken van de ww?

En dat laatste vind ik een beetje flauw, komt haast op me over alsof wajongers allemaal maar sneu en zielig zijn omdat ze ziek zijn en daarom maar met rust gelaten moeten worden.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En ik geloof echt wel dat ze flink gaan bezuinigen op deze manier.

13. knap

knap Niet meer actief

Misschien interessant om te lezen.

Gaf is een bepaalde score zal kopie plaatsen van Wiki. Wist ook niet wat het was. Maar het staat ergens in mijn gegeven.s!

Het gaat nu niet om mij! Maar misschien interessant om te lezen. Daarom zet geef ik mijn score maar niet.:)

GAF-score
    Gaf-score is een maat waarmee het psychisch, sociaal en beroepsmatig functioneren van een persoon wordt aangeduid in de vorm van een score tussen 0 en 100. De term is een afkorting van Global Assessment of Functioning. De GAF-score is een onderdeel van het DSM-IV-systeem, dat gebruikt wordt voor diagnosticeren van psychiatrische aandoeningen.
    "Normale" mensen, met gewone 'alledaagse' problemen, scoren in de buurt van de 100. Mensen met psychische en/of sociale problemen scoren lager.
    De vierde editie van het psychiatrisch handboek Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (kortweg DSM-IV) vermeldt de volgende omschrijvingen:
    91-100: Uitstekend functioneren bij een groot aantal activiteiten, de problemen in het leven lopen nooit uit de hand, persoon wordt op prijs gesteld door anderen door veel goede kwaliteiten. Geen symptomen.
    81-90: Geen of minimale symptomen, goed functioneren op alle gebieden, geïnteresseerd en betrokken bij een groot aantal activiteiten, sociaal effectief, doorgaans tevreden met het leven, alleen alledaagse problemen en zorgen.
    71-80: Als er symptomen optreden, zijn deze van voorbijgaande aard, te verwachten reacties op psychosociale stress, slechts beperkte hinder in sociale omgang, op het werk of op school.
    61-70 Enige lichte symptomen OF enige problemen in sociaal functioneren, op het werk of op school, maar functioneert over het algemeen behoorlijk goed, heeft goede inter-persoonlijke contacten.
    51-60 Matige symptomen OF matige problemen in sociaal functioneren, op het werk of op school.
    41-50 Ernstige symptomen OF ernstige beperkingen in sociaal functioneren, op het werk of op school.
    31-40 Enige vermindering in realiteitsbesef of communicatie OF sterke vermindering op verschillende terreinen, zoals werk of school, gezins- of familierelaties, beoordelingsvermogen, denkvermogen of stemming.
    21-30 Gedrag wordt beïnvloed door wanen of hallucinaties OF ernstige beperkingen van communicatie of beoordeling OF onvermogen op alle terreinen te functioneren.
    11-20 Enig gevaar om zichzelf of anderen te verwonden OF af en toe verwaarlozing van de persoonlijke hygiëne OF zeer ernstige vermindering van communicatie.
    1-10 Blijvend gevaar zichzelf of anderen te verwonden OF blijvend onvermogen de persoonlijke hygiëne te onderhouden OF ernstig suïcidaal gedrag met duidelijke doodsverwachting.
    Bij onvoldoende informatie voor GAF-beoordeling, scoort men nul.
    De GAF-score wordt bijvoorbeeld gebruikt om (mede) de graad van functiebeperking ("invaliditeit") te bepalen wanneer mensen een beroep doen op het Vlaams Fonds.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Om heel eerlijk te zijn kan het mij verder niet zoveel schelen hoe ernstig iemand psychisch beperkt is oid, het gaat mij nu meer om het geheel wat betreft de de wajonguitkering, niet om de ziektebeelden van de wajong-gerechtigden.

15. knap

knap Niet meer actief

Snap je.

Wist ook niet hoe instantie.s je beoordeelde. En ben op onderzoek uit gegaan. Van wat bepaalde dingen betekenen en hoe ze daar een conclusie uit trekken.

16. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ik denk echt dat heel veel mensen hun roeping hebben gemist! Wordt UWV arts zou ik zo zeggen!;)

Verschikkelijk.. Mensen zijn zelf benadeeld en gunnen daarom anderen niets.. Of ze hebben het zelf goed voor elkaar en kunnen zich niet inleven in anderen.. Oja, met laserogen, want ze kunnen bij iedereen achter de voordeur kijken..

Iets anders lees ik in ieder geval niet.. ;)

Alle aandacht wordt gevestigd op uitkeringstrekkers, zwartwerkers, etc.. Maar de rijken lappen ondertussen alle regels aan de laars en hebben alle regels mee, want ze hebben recht op dezelfde kinderbijslag, hypotheekrenteaftrek, zelfde boetes (alleen worden mensen met minder inkomen harder gestraft, met een zelfde overtreding), zelfde zorgverzekering.. Maar goed.. Inderdaad geen zorgtoeslag, huursubsidie, etc. ;) Zou het wel eens percentagegewijs willen zien..

Zorgverzekeraars maken grof winst, mensen in het buitenland krijgen geld die er geen recht op hebben, gemeenten en werkgevers maken winst met werklozen.. Want die worden ontslagen met een fatsoenlijk inkomen en komen vervolgens bij dezelfde werkplek onder het mom van REINTEGRATIE;), maar dan wel met een bijstandsloontje..

Etc., etc., etc., etc., etc. ,etc., etc....

Mag het niet horen, de rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer.. Dat betekent meer criminaliteit, slechte zorg, scholing straks alleen voor de rijken.. En steeds meer mensen in armoede..

Maar goed, de voedselbanken, kringlopen zullen wel voor niets zo goed draaien..

Zal wel komen door het goede Nederland waar niemand arm hoeft te zijn, en iedereen altijd wel ergens op terug kan vallen..:cool:;)

Ook zoiets ouders in de bijstand die nu bij hun kinderen het handje op moeten houden als de kinderen een bijbaantje hebben.. Maar goed.. Dat moet je volgens dit topic niet zo zien:(

Tuurlijk zitten er altijd rotte appels tussen, maar het is gewoon belachelijk dat wanneer je voor 1% meer goed gekeurd wordt je helemaal nergens meer recht op hebt. En dat de politiek van te voren al kan zien dat er zo VEEL mensen goedgekeurd MOETEN worden om te bezuinigen.. Zijn schijnbaar ook al UWV artsen..

Hypocriet gedoe, dieren kuddes die laten de zwakkeren/zieken ook achter.. Wat zijn wij dan?

Zo ik ben het kwijt..

Groetjes,
    Carlien

17. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Carlien, couldn't agree more :D

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb het helemaal niet goed voor elkaar hoor, maar iedereen moet gewoon een flinke stap terug doen. Waarom wajongers dan niet wanneer dit mogelijk is? Dat is mijn hele punt.

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    230.000-40.000= 190.000 waarvoor dit wel mogelijk is, heel apart dat ze opeens bijna allemaal gezond en fit genoeg zijn..

En nogmaals, ik zou die flinke stap 'van iedereen in Nederland' wel eens percentagegewijs willen zien.. Geloof er niets van!

Groetjes,
    Carlien

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar iedereen word momenteel toch gepakt met de bezuinigingen?

Is het niet qua financiën is het wel met wat anders.
    Maar bijna iedereen word financieel getroffen.
    Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die niet financieel getroffen worden door de crisis..

En ja voor de een meer als voor de ander maar dat blijft altijd zo.

Deel Deze Pagina