Massale herkeuring Wajong

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamavanEL, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ben ik het mee eens. Waarom is het dat uitkeringen ontzien worden, maar de bezuinigingen wel worden afgewenteld over de beroepsbevolking. En iedereen vindt dat dat moet, want we zitten in een crisis en we moeten allemaal inleveren. Volstrekt begrijpelijk hoewel het best "pijn" doet. Maar laten we vooral niet aan de rest zitten. En promp wordt er geroepen " graaiers" en "de rijken worden steeds rijker"!!? :( De echt rijken zijn 1% van de Nederlandse bevolking, daar gaan we de crisis echt niet mee beslechten hoor. De rest verdient gewoon normaal, de een wat meer dan de ander, maar worden echt niet rijker. Die staan namelijk steeds maar meer in te leveren. Waarom is het volstrekt normaal voor mij om fiks in te leveren en asociaal als er wordt gekeken naar de rest? Dat frustreert enorm. En als dan ook nog blijkt dat zo'n uitkering niet eens getoetst wordt aan een partner inkomen ... Sorry, maar dat kan ik niet rijmen.

IEDEREEN moet inleveren ... Dus ook de uitkeringen. Daarbij ... Legio potjes waar mensen met een uitkering gebruik van kunnen maken.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Rijken worden rijker? Nee hoor die vlieger gaat ook niet op! Is altijd wel weer makkelijk om dat te zeggen.
    Iedereen lijdt onder de bezuinigingen, het zou wel moeten. Want ergens moeten we het geld vandaan halen. Welke doelgroep dan ook mensen zullen blijven klagen dat het niet goed os.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik denk dat veel mensen in de wajong die stap terug al hebben gedaan of niet eens kunnen doen omdat ze al zo weinig hebben.
    Met een wajonguitkering komen er echt geen bakken met geld binnen hoor...
    Was het maar waar! ;)

Carlien, ben het dan ook helemaal met je eens!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar met een "simpel" baantje ook echt niet hoor;)
    Of denk je dat een schoonmaker tonnen met geld verdiend?
    Of de zorg?

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Iedereen doet een stap terug!

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Daar kies je toch zelf voor Saja?
    Had je door moeten leren...

Zo kan ik toch ook denken?
    Heb ik namelijk met heel veel lichamelijke pijn en moeite ook gedaan, maar daar word ik nu dus voor gestraft. Had ik het niet gedaan, had ik me nergens zorgen om hoeven maken. Hoe krom is dat?

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Bij mij komt het geld ook niet met vrachtladingen binnen hoor. Met mijn vaste lasten en zonder potjes/toeslagen en andere voorzieningen waar ik geen recht op heb, verschilt mijn besteedbaar inkomen echt niet zo vreselijk veel met die van de gemiddelde uitkering! Nivellering noemen ze dat ...

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja was dat dus maar zo simpel doorleren!

Gros van de HBO'ers zit thuis omdat er dus geen werk is.
    Die hebben dus geleerd om een baantje in de schoonmaak te krijgen.

Leuk heb je door geleerd voor wat?!

Edit:

En met doorleren los je het probleem ook niet op.
    Want als massaal iedereen een hbo of hogere opleiding gaat afronden.

Wie gaat dan het groen van de gemeente onderhouden voor minimumloon? Of wc juffrouw spelen bij de V&D?

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jij bent ziek, anderen zijn minder slim.. bijv

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb echter geen recht op welk potje dan ook.
    Alleen dat kleine stukje wajong, aangezien ik een werkende partner heb.
    En bij de wajong zelf kijken ze misschien niet naar je partnerinkomen, maar bij al die aanvullende potjes wel. En terecht hoor, dat wel!

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dan ben je toch niet zo enorm arm?

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb ook geen recht op een potje hoor.

Ja de ww waar ik zelf voor betaald heb in de tijd dat ik gewerkt heb.
    Als die stopt heb ik niks en krijg ik niks.

Dan is er voor mij ook geen potje..

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik weet ook wel dat je met een hbo-opleiding of zelfs universitaire opleiding moeilijk aan een baan komt en erg weinig kan verdienen. Bedoelde het ook niet zo letterlijk, het maakt nog maar eens duidelijk dat het niet zo zwart-wit is als sommigen van jullie lijken te denken.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar hoe lullig ook ( want nee ik ben het zeker niet eens met deze bezuiniging hoor! )
    IEDEREEN moet bezuinigen in deze tijd.
    De werkende mensen maar ook de mensen die niet werken of een uitkering ontvangen! Daar ontkom je gewoon niet aan.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

dat is toch bull. Kom op nou dan had je door moeten leren. De banen liggen voor het praten of niet? In mijn bedrijfs tak kom je er bijna niet tussen en dan heb ik 2 mbo een keer 3 1 keer 4.

Maar als er geen banen zijn dan houd het op.

Iedereen moet inleveren simpel. En dat ze dit nu aanpakken is helemaal goed ja er zullen mensen in de problemen komen maar anderzijds er moet wat gebeuren. Dat je vermogen en inkomen partner mee worden gerekend vind ik niet meer dan logisch

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nog niet nee, maar met deze regering word ik dat wel! ;)

17. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ten eerste als je geen recht hebt op potjes en toeslagen dan heb je het niet slecht..

En ik denk dat mensen zich erin vergissen dat Wajongers domme mensen zijn, ze zijn ziek, niet dom.. Dan gaan ze dus vervolgens toch met veel moeite aan het werk (op die arbeidsmarkt waar al zo weinig werk is).. Vervolgens blijken ze het toch niet vol te houden, komen ze in de ziektewet, waar ze 2 jaar recht op hebben, vervolgens WIA?

Dat is net zoals ouderen die langer moeten door werken, ze houden de arbeidsmarkt met moeite bezet, zodat er geen plek is voor een jong iemand.. Of ze houden het niet vol/ worden ontslagen.. WW, WIA, WAO..

Etc., etc.

Allemaal NEP bezuiniging en het levert niets op, alleen een boel ellende!

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik denk dat je nu iets zegt wat niemand gezegd heeft!

Tenminste ik heb niemand hier zien schrijven dat Wajongers dom zijn.

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Quote de rest van mijn tekst ook, dan zie je mijn punt wel..

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik snap je punt.

Alleen het stukje niet dat mensen denken dat wajongers dom zijn.

Ik heb ( hier in het topic in ieder geval ) nergens gelezen dat iemand dat wel vond.

Misschien een werkgever maar die vinden momenteel iedereen dom;)

Deel Deze Pagina