Massale herkeuring Wajong

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamavanEL, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies wat ik bedoel.
    De meeste moeders werken parttime en krijgen hun salaris ook niet aangevuld tot een fulltime inkomen.

2. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Eens!

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dat vind ik dus ook,

4. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Wordt dat wel eens aan Rutte of Samson of een andere politicus gevraagd? Of hun niet wat kunnen inleveren van hun overdreven salaris? En wat zeggen ze daar dan op?

Of van de grote directeuren..

5. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet terecht is.
    Ik ben gewoon erg geschrokken van dit nieuws, dat mag toch?
    Het treft mij namelijk ook behoorlijk financieel als het doorgaat. Ik ben niet voor niets afgekeurd, ook met de herkeuring.
    Mijn man is ook een gewone werkman en dit zou betekenen dat wij het toch zwaar krijgen, we zouden het wel overleven hoor.
    En ja, ik zou waarschijnlijk wel meer werken als ik het lichamelijk kon...
    Echt... ik snap het wel, maar er zijn ook zoveel onnodige kostenposten waar ze ook op kunnen bezuinigen.
    Het betekend voor mij gewoon een flinke hap uit mijn inkomen.
    Mijn man zegt, maak je niet druk maar ik ben een enorme stresskip.
    Vind het ook voornamelijk voor veel mensen die in de bijstand terecht gaan komen erg zuur.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja laatst was er een kinder debat op tv waar gevraagd werd:

Moet u ook bezuinigen?

Zijn antwoord:

Nee want ik verdien genoeg..;)

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    geloof me ik snap je echt wel, maar maakt niet anders dat ik ook boos ben met de reden waarom jij wel en ik niet, alleen omdat mijn chronische ziekte niet erkend wordt, terwijl ik toch ook echt niet veel kan werken, max een uurtje of 15 per week uiteindelijk, en dan met nog veel haken en ogen,

Vind echt dat als je 100 procent afgekeurd wordt door een beperking je er wel recht op hebt, maar zodra je bv 50 procent kan werken mag het van mij afgeschaft worden, er zijn nl heel veel gezinnen met een gewone werkman die moeten rondkomen van het minimum.

al snap ik dondersgoed dat het pijn doet, als je in eens financieel een stuk minder hebt.

je andwoorde dat je wat meer zou werken, maar niet fulltime?

echt meid ik leef met jullie mee, maar vind het wel fijn dat rotte appels er tussen uit gaan vallen.

overgens vind ik het zo wie zo goed dat iedereen die afgekeurd is om de zoveel jaar ter herkeuring moeten, er kan immers veel veranderen in jaren tijd,

8. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij zijn er veel dokters die een hoger salaris hebben dan de MP hoor.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Overigens ben ik ook ooit 100% afgekeurd geweest en na een herkeuring was ik nog steeds 100% afgekeurd, volgens de arts, ik had ook wajong. Maar ja, kennelijk heeft de arbeids"deskundige" bij het UWV het laatste woord en hoeft diegene dus niet naar de arts te luisteren... Die beoordeelde dus dat er welgeteld 1 baan zou zijn die ik wel zou aankunnen (??). Als het voorheen al zo streng was, vraag ik me af hoe ze het nu wel niet gaan aanpakken.

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Helaas zal mijn lichamelijke situatie nooit veranderen :(
    Maar goed, het is hier alweer een beetje gezakt, ben gewoon geschrokken.
    Ik zou niet fulltime gaan werken nee, maar mijn aanvulling komt ook niet aan een fulltime salaris hoor. Is aangevuld tot 70% van het minimumloon.

Mja we zien wel hoe het loopt, meer kan ik toch niet doen.

11. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is het gevolg van de laksheid van de overheid en uwv en mensen die er misbruik van maken helaas.
    Ik heb zelf ook een wajong, en werk erbij. Maar ik ken er heel veel die er ook een hebben en dat ik serieus me afvraag waarom . De uitkeringen gingen als 'zoete broodjes over de toonbank' veelste makelijk kreeg je ze en nu is het geld op en moet iedereen herkeurd worden wat goed is, maar jammer genoeg zijn nu de mensen die het echt nodig hebben dus sjaak!
    Jammer weer..
    Ik denk dat ze de mensen meer moeten begeleiden in het werk en dat ze daar meer mee opschieten.

Zo dat moest ik ff kwijt :)

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Maar wat ik dus echt niet snap is dat als je echt wat hebt je niet bang hoeft te zijn voor een herkeuring, want ook uit de herkeuring zal komen dat je het dan nodig hebt.
    Er staat toch niet dat mensen die hem echt nodig hebben het niet meer krijgen?

Dus ook mensen die het echt nodig hebben worden toch niet de sjaak?

Of zie ik dat nou verkeerd?
    Ik snap dus echt de zorgen hierom niet?
    Simpel, je hebt het nodig je krijgt het, heb je het niet nodig krijg je het niet.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    ja dat dacht ik eigenlijk ook.

Maar misschien is de keuring dan wel zo streng dat iemand het eigenlijk wel nodig heeft maar door die hele strenge keuringnet buiten de boot valt en het dus wel ineens heel zwaar krijgt.

Want eerst in de bijstand kan wel...maar daar mag je ook niet zomaar even in blijven zolang je wil.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het wel goed..

Mijn zus heeft iets aan dr arm, en heeft psychische klachten waar ze gewoon niks aan doet. Ik denk dat die alleen maar erger zijn geworden toen ze thuis kwam te zitten met een wajong, er werd toen ook niet meer naar dr om gekeken door instanties.

15. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    #35 Bam, 28 jun 2013
    Laatst bewerkt: 28 jun 2013
    Hier wil ik toch even op reageren ookal heb ik de rest nog niet gelezen.
    Hoe weet jij zo zeker dat die mensen echt wel kunnen werken?
    Ik heb bijvoorbeeld ME (ernstige vermoeidheid) en ik weet vrij zeker dat dat ook over mij gedacht word. MAAR ik kan echt NIET werken. Soms kan ik wel eens wat leuks doen om vervolgend een week te moeten bijkomen maar dat ziet natuurlijk niemand. Aan de buitenkant zie je ook niks aan mij. Ik heb zelfs geen wallen onder mijn ogen....
    Tenzij het om iemand gaat die bij je in huis woont en je 24/7 mee maakt vind ik niet dat je zulke uitingen kan maken.

Dat neemt niet weg dat er natuurlijk mensen zijn die eigenlijk geen WAJONG horen te krijgen, maar dat is in elke uitkering zo. Ook in de bijstand werken mensen zwart bij, die mensen horen ook gekort te worden in de bijstand, maar kom er eerst maar eens achter welke mensen er zwart werken. Zijn ook genoeg mensen die wel terecht een bijstandsuitkering hebben.

Dit hele stuk is eigenlijk niet persoonlijk bedoelt. Ook voor andere mensen die mensen zoals ik helemaal fout beoordelen. Ik heb zoveel rust gekregen toen ik de WAJONG kreeg mei 2010. Toen woonde ik ook nog alleen, dus was het mijn enige inkomsten.

16. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    De keuringen zijn daar ook niet zo best. Ze gaan gewoon zo'n standaard lijstje af en er zijn gevallen de daardor niet goed gekeurd worden. Je bent een nummer geen persoon.

17. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik vind het ook goed

18. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook terecht, veel mensen hier hebben het over rotte appels, maar de voorbeelden die hier worden gegeven vind ik echt geen rotte appels. Bijvoorbeeld die vrouw die dat huis heeft gekocht, ze maakt gewoon gebruik van de regels die er zijn, ze pleegt geen fraude of iets dergelijks. Ik denk dat 95% van de mensen gebruikt maakt van een regeling als dat ten gunste is van zichzelf. Maar goed, vindt het wél een reden om de regels/regeling aan te passen.

Vind het ook goed dat de SW wordt aangepakt (hoewel ik me afvraag hoe effectief de manier is zoals ze het nu doen). Ook al is het terecht dat men in de SW zit, NIEMAND in Nederland heeft garantie van baan en loon. Waarom zouden mensen in de SW dat wel moeten hebben? Hele families werken in de SW, moeder, vader, kinderen, waarbij ze allerlei eisen hebben en het gedragsmatig wel te wensen overlaat, maar 1. ze kunnen nauwelijks worden ontslagen en 2. een gezinsinkomen van bijna 3000 euro netto (en dan heb ik salaris van thuiswonende kinderen die natuurlijk ook in de SW werken) niet meegerekend. Ik vind dat echt niet terecht.

En dan de mensen die al jarenlang in de SW zitten met hele milde 'afwijkingen' waarvoor je nu nooit en te nimmer meer in de SW komt, maar daar kan niks aan gedaan worden. Vind ik ook belachelijk. Zulke zekerheden heeft verder niemand, dus zouden deze mensen ook niet moeten hebben.

Ik vind wel dat mensen in de SW/Wajong/etc. altijd ondersteuning zouden moeten krijgen, maar zeker niet (altijd) in de vorm van een uitkering.

19. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik heb ME (een ernstige vermoeidheidsziekte) en aan de buitenkant is niks te zien aan mij. Dus ja ik maak me wel degelijk zorgen. Ik kan echt niet werken. Heb ik ook nooit gekund. Wel geprobeerd uiteraard en op eigen tempo een opleiding proberen te volgen maar kon gewoon niet meer. Kom amper aan mijn eigen huishouden toe omdat ik al mijn energie in mijn dochter steek. En verder veel rust als zij slaapt.
    ME is een erg onbegrepen ziekte bij het UWV dus ik heb alle reden om me zorgen te maken. Ik ga ook niet werken als ik de uitkering niet meer zou krijgen omdat ik echt NIET kan werken. Wij hebben dan dus een groot probleem.

Dit is niet aanvallend bedoelt, maar probeer uit te leggen dat het dus niet helemaal klopt wat je zegt ;)

20. suuzie

suuzie Actief lid

21 mei 2010
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bam, mag ik vragen waarom je je zo aangevallen voelt?
    Is dit omdat je je onbegrepen voelt?

Deel Deze Pagina