Mijn kinderen of mijn carriere?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bolkje, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik weet niet of ik het hier mag plaatsen, mocht dat niet het geval zijn dan bied ik mijn excuses aan. Ik werd zelf vanmorgen door deze meneer benaderd omdat hij een stukje van mij had gelezen op mijn blog. Ik twijfel inmiddels niet meer tussen thuisblijven of werken, maar misschien jij wel?? :)

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat leuk! En wat een interessante site heb je!
    Gaaf dat je ervoor gekozen hebt heerlijk samen thuis te blijven met je kleintje.. Wij proberen al een poos voor een eerste en helaas is de weg best lang...
    Ik neig er nu heel erg naar te zeggen dat als het de volgende keer wél goed gaat ik ook lekker thuis wil zijn met mijn kindje...

Daarom sparen we nu mijn salaris en proberen we zoveel mogelijk aan de hypotheekschuld af te lossen... Wel een uitdaging hoor!

3. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van de week de knoop door gehakt dat ik voorlopig ook lekker thuis blijf na mijn bevalling! :)

4. Dank je :D

Wij zijn daar ook nog steeds druk mee bezig.

Hier is het eigenlijk heel geleidelijk gegaan van 2 salarissen naar 1, omdat mijn contract tijdens mijn zwangerschap niet werd verlengd, dus we gingen eerst van 2 salarissen naar 1 salaris + WW-uitkering en daarna pas naar 1 salaris, dus we hebben wel flink de tijd gehad om aan de gedachte te wennen.

Maar heb er wel een hele poos over getwijfeld, vooral omdat ik niet wist of we het financieel zouden redden. Maar gelukkig gaat het nu prima. We moeten wel opletten, maarja... ;)

5. Fijn joh :) Ik hoop dat het je goed gaat bevallen :D

6. MariSam

MariSam Actief lid

13 nov 2014
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik!

Wel spannend ook hoor, vooral inderdaad hoe het financieel gaat zijn. Op papier kan het, al moeten we wel anders gaan leven als we nu doen.. maar je weet toch nooit van te voren hoe het echt bevalt..

7. Mijn ervaring is in elk geval dat je gaat leven naar wat je ontvangt aan salaris. In het begin was het wel lastig, maar inmiddels wist ik gewoon echt niet meer waar het geld heenging toen we nog van 2 salarissen leefden (heb het pas geleden nog uitgezocht :p )

8. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier is het met 4 kids niet haal baar om helemaal thuis te blijven.ik werkte altijd 16 uur helaas nu geen werk maar ww.en hard op zoek naar iets anders.al is het maar om even van huis te zijn.en wat ik al zij voor de extra dingen.maar vind 16 uur echt een max

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik heb er ook voor gekozen om lange tijd thuis te blijven...sowieso de basisschool leeftijden

Daarna zie ik het wel weer.

Wij hebben het gedaan met onder modaal inkomen en nu met een goed inkomen. En geen verschil.
    Met minder inkomen word je echt heel creatief...en nu met meer inkomen moet ik me ertoe zetten om meer te gaan sparen.

Geld is voor ons niet belangrijk...nooit geweest.

10. susy26

susy26 Niet meer actief

Het is helaas niet voor iedereen weggelegd om thuis te blijven. En eerlijk gezegd, vind ik het wel prettig om werk te hebben. Je krijgt dan denk ik echt zo'n cirkeltje waar je in leeft.

11. adi

adi Niet meer actief

Ik zie dat precies andersom hoor: het is helaas niet voor iedereen weggelegd om een eigen carrière op te bouwen EN moeder te zijn 😉
    Ik vind het eigenlijk een beetje triest dat sommigen moeten kiezen. Maar 50 jaar geleden dacht ook iedereen dat een vrouw niet eens carrière kon hebben naast een echtgenoot, dus we gaan wel vooruit als maatschappij

12. tuc

tuc Niet meer actief

Wat voor cirkeltje?

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Dit idd. Ik heb binnen twee jaar na het behalen van mijn diploma als verpleegkundige twee kinderen gekregen. Niet een beste carrière move.
    Ik solliciteer om het leven, maar wordt niet eens uitgenodigd op gesprek.
    Ik wil graag werken om ook eens het huis uit te komen, maar niet meer als 24 uur, liefst maar 16. In alle vacatures vragen ze om 32 uur.
    Ben nu in dubio wat ik ga doen. Thuismoederen (doe ik al;))of solliciteren naar een niveau lager

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vraag me dan weer af; wat zie je als carriere maken?

Ik ben docent, werk 3 dagen, alle vakanties vrij. Ziedit niet als carriere, ik wil nl geen teamleider, decaan of directeur te worden. Dus zie het niet als 'carriere'.
    Ik zie carriere maken meer als 5 dagen werken en beter en hogerop willen.... (En wat dat betreft; respect als je het kan!)
    Ik ben trouwens wel het eerste jaar bij mijn dochter thuisgebleven, maar in het onderwijsis een 'gat' in je cv niet zo'n probleem.

15. Melief

Melief Niet meer actief

Ik ben noodgedwongen thuis, als ik gezond was geweest had ik wel 2/3 dagen gewerkt. Ik vind het wel fijn dat ik thuis bij dochter, al is mijn wereldje soms wel klein, zeker omdat ik lichamelijk heel erg beperkt ben. ivm pijn en vermoeidheid.

16. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik ken beide kanten goed. Tot drie jaar terug had ik een pittige MT baan voor 32 uur per week, maar ik ben gestopt om meer tijd met mijn zoon door te brengen en meer ondersteuning aan mijn man te kunnen geven die naast ernstig ziek een zeer pittige baan had. Heerlijk dat thuismoederen! Niks klein cirkeltje of beperkt, het opvoeden van een mens is een enorme uitdaging en een moelijke job. In de tussentijdnog een zoon gekregen en het was erg fijn zo lang bij hem te zijn voordat hij naar het kdv gaat.

Volgende maand start ik weer in een zware baan. 32 uur per week. Ik vind het leuk om weer te gaan werken, maar ga het huisvrouwenschap zeker erg missen. Helaas zijn onze vaste lasten te hoog om langer dan drie jaar thuis te blijven, er zit een einde aan de spaarrekening 😉maar anders had ik dat zeker nog een paar jaar gedaan.

Ik lees hier veel: ik wil max 16 of 24 uur werken en kan moeilijk iets vinden. Tja dat klopt. Zulke banen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen, maar ook dat is een keuze. Ik wilde geen baan onder mijn niveau en ik wilde echt werken, en ga dus weer voor 32 uur aan de slag.

Geen last trouwens van een gat op mijn cv

17. De titel is van de EO ;) Zelf vind ik eerlijk gezegd niet dat je kiest óf voor je carriere óf voor de kinderen. Het kan ook prima allebei, in allerlei gradaties :)

18. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @hooverphonic
    Ik kies er voor om maar zo "weinig" te willen werken omdat ik er voor mijn kinderen wil zijn. Ik kan het niet over mij hart verkrijgen om ze 4 dagen in de week bij de opvang te hebben.
    Maar idd dan zijn er maar weinig werkgevers die daar mee akkoord gaan.

19. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Op dit moment carrière. Reden hiervoor is dat ik geen kinderen heb. Ik zou trouwens zo mijn goede carrière opzeggen voor een zwangerschap en baby. Daar hoef ik geen seconde over na te denken. Als we het allemaal voor het zeggen hadden zou ik graag twee of drie kinderen willen en wel blijven werken maar wat minder en evt in functie omlaag.

20. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb het geluk dat ik beide heb. Geen topfunctie, maar wel een heel leuke baan die ik graag behoud. De uitdaging die een baan mij biedt, kan ik niet vinden in en om het huis. Als ik moet kiezen, dan ga ik natuurlijk voor mijn zoontje. Maar zolang ik mag en kan werken blijf ik dat zeker doen.

Deel Deze Pagina