Masseren na tongriem klieven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sue87, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hallo dames,

Vandaag is mijn zoon zn tongriem gekliefd.
    Nu moet je het dus meerdere keren per dag masseren ivm teruggroeien.
    Alleen.. het wondje is natuurlijk nog vers en dat doet zeer. Zelfs in zijn slaap jammert hij dan.
    Ik heb een filmpje gezien waarin het voor wordt gedaan maar ze brengen daar meer de aandacht naar de tong weer goed bewegelijk maken voor de borstvoeding.
    Mijn zoon krijgt fles.
    Hebben jullie tips?

Alvast bedankt:)

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik moest vooral oefeningen doen om hem zijn tong te laten bewegen (over de kaken wrijven etc), niet zozeer de wond zelf. Overigens heeft mijn zoontje daar nooit echt pijn laten merken.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik hoefde alleeb mn vinger er langs te halen..voor elke voeding, een week lang

Hier zijn lipbandje en tongriempje gekliefd en ik maakte als het ware geqoon een rondje in zn mond en dat was voldoende

Ik zou ook niet graag gemasseerd worden aan een open wond:$

4. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb hier niets over gehoord... tongriempje van mn zoontje is gekliefd toen hij ongeveer 1 week was (misschien geeft dat verschil)
    Heb er dus nooit iets meegedaan

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier gedaan met 5 dagen... Denk dus niet dat het aan de leeftijd ligt...

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Hier ook met 5 dagen. Ik moest inderdaad ook met gaasje om m'n vinger onder het tongetje door. Was natuurlijk bijna onmogelijk. Maar goed zoontje huilde nog wel eens en dan kwak het tongetje ook wel omhoog. Heb nooit iets gemerkt van dat hij er pijn aan had. Het is trouwens niet weer aangegroeid hoor!
    Bij vrienden van ons werd bij dochter ook tongriem gekliefd en daar is niks gezegd over dat masseren en is ook wel goed gegaan..
    Wij hebben wel elke keer dapper geprobeerd maar lukte dus lang niet altijd. Zoon drukte de tong dan namelijk echt naar beneden en tis allemaal zo klein dus kwam er vaak echt niet onder

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden is bij 1 week oud ook gekliefd en ik hoefde toch echt niks te doen daarna.

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Hier met 5 dagen gekliefd, hoefde niets te doen, kindjes bewegen hun tong zoveel dat het echt niet aangroeit was de beredenatie van de vk toen. Klonk wel logisch. Dus een keer met de flesspeen onder de tong door lijkt me goed genoeg toch?

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Masseren? Nooit gedaan. Als het kind z'n tong gewoon gebruikt groeit het echt niet zo maar weer aan hoor. Onze kinderarts heeft ook nooit iets in die geest genoemd.

10. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter is het tongriempje met 3 maanden gekliefd. Heb geen instructie meegekregen om te masseren, ook niet gedaan. Tongriempje is niet opnieuw vastgegroeid.

Deel Deze Pagina