Tijd voor iets luchtigs! Wat voor onhandige dingen hebben jullie weleens gedaan bij je kind? Dat mijn zoon nog baby was ben ik een keer perongeluk met z'n hoofdje tegen de deurpost aangelopen. Gelukkig gaf hij geen kik. En net kwam ik perongeluk met mijn elleboog tegen zijn hoofd.
Oh, kan ik al bijna een boek over schrijven volgens mij. Wat jij hebt gedaan hier ook al gebeurt hoor. Of per ongeluk mijn vinger in zijn oogje gedaan. Niet hard ofzo en ook niet huilen. Hem op bed leggen en dan wel huilen. Waarom? Blijkt beentje dubbel te liggen.
Gister had hij de voeding maar één borst gedronken, waar hij meestal twee drinkt... En toen hij aan de voeding erna toe was bood ik hem de andere, inmiddels volle en gestuwde borst, aan. Maar hij zoog niet zo goed vacuüm en liet weer los... Terwijl de melk er in grote stralen uit spoot over zijn gezichtje, in zijn oog... Toen moest hij heel hard huilen! Arm kindje.
Ik wilde twee weken geleden mijn kleine knuffelen. Kind komt aangerend, ik ga door mijn knieën en twee seconden later lagen we op de grond! Hij moest wel huilen, maar ik denk dat het meer van de schrik was dan dat hij echt pijn had.
Ik kan niet alles neerzetten, ben echt een megakluns.. Heb bij mijn dochter toen ze een maand of 6 was haar buikvelletje tussen de klipjes van de maxicosi gehad. Bij mijn zoon dacht ik letterlijk een keer aan dit voorval.. doe ik hetzelfde bij hem op dat moment maar dan met zijn vingertje. Voorover bukken om iets uit een keukenla te pakken en daarbij je kind van 1,5 jaar oud 2 meter naar achter lanceren met je kont omdat je niet in de gaten had dat ze achter je stond (kop tegen de kast). Je baby in de ligstand willen zetten van de kinderwagen in een bomvolle broodjeszaak. Heb je de stoelinzet verkeerd erin geklikt. Kind op de kop bungelend in haar tuigje. Vervolgens niet eruit kunnen krijgen en mensen vragen help dan toch!! Maxicosi vergeten vast te zetten in de gordel op de achterbank omdat ik gewend was aan isofix (deze vind ik de ergste trouwens). Door een bocht rijden en maxicosi rolt op de kop de achterbank over. Baby vond het prima.. ik stond langs de weg heel hard te huilen. Kind in de auto zetten is hier bijna standaard een bult op het hoofd van de deurpost. Ik houd van de winter.. dan hebben ze tenminste een mutsje op. Beter voor hun hoofd en mijn hart. Krijsend kind... alles bekeken... niks vinden.. zoeken...zoeken.. meehuilen... Uiteindelijk erachter komen dat haar teentje in haar sokje niet goed zit en een draadje ontzettend in haar velletje snijdt. Sindsdien check ik dubbel de sokken. Etc etc etc etc etc
Maartt ik kom niet meer bij Heb heel veel dingen maar eentje vond ik echt vreselijk dat was tijdens het nagels knippen een heel klein stukje vinger meegeknipt is inmiddels al 3 jaar geleden maar kan er zo weer om janken.. En een paar weken terug de papfles van de jongste de papspeen er vergeten op te doen dus er zat een speen 1 op en de baby maar lachen en naar me kijken zo van he?! Tot ze begon te huilen en pas na 5 minuten had ik het ineens door
Jasje dichtritsen en niet zien dat het halsplooitje in de weg zat. Wenende baby als gevolg (terecht natuurlijk) - wenende mama want baby bleek klein wondje te hebben. En dan het enorme schuldgevoel toen manlief de hond beschuldigde van te ruw met de kleine te spelen... Nee schat... Was mijn schuld . Heb de maxi-cosi wel eens vergeten vast te zetten met de gordel. Baby was geen meter verschoven maar oh oh toen ik die achterdeur opendeed en begon te denken aan wat er had kunnen gebeuren ! Heb baby met maxi-cosi eruit gehaald en dacht dat de hendel geklikt was zodat maxi-cosi vaststond. Maar neen hoor, hendel was niet vast en baby hing op d'r kop... Weer huilen dus!! Pfoe Pfoe... Ben echt zo onhandig en een huilebalk!!!
Maartt omg whahaha wat erg. hier nog steeds regelmatig een tik op zijn hoofd als ik hem in de auto wil zetten. Gelukkig nooit hard.
Voor het eerst met zoontje naar het consultatiebureau. Eind oktober en al vrij koud buiten, dus zoon een mutsje op. Bij het weggaan mutsje op doen en hij begint vréselijk te huilen! Ik deed bij het opzetten van de muts (zo'n strak ding voor als ze net geboren zijn) mijn vinger eronder om het om zijn hoofdje heen te kunnen doen, bleek ik met mijn scherpe lange nagel in z'n oortje te prikken
Hihi sommige dingen zijn wel herkenbaar. Inderdaad in de vinger knippen. Oh en dat mijn zoontje 6 maanden was had ik van die babykoekjes voor hem gekocht. Wist ik veel dat je die moest verkruimelen door de melk of pap. Ik had hem dus gewoon zo een koekje in zijn handje gegeven. Stikt 'ie natuurljjk bijna.. Ik gelijk dat koekje uit z'n mond gevist.
Hahaha, nageltjes knippen inderdaad, bij de eerste in haar vinger geknipt en natuurlijk bij de 2 de ook. En gister nog bij hem in de wandelwagen zetten, hij heeft een speelding aan de gordel en bij het goed " gooien " van dat ding kwam het tegen zijn oog. Krijsen natuurlijk. En nu. Vanmorgen met zijn vader rondrijden op zo'n loopauto , kiept hij om met zijn hoofd op de grond, natuurlijk buiten, dus een flinke buil op zijn hoofd.
Als ik yoshua in de draagdoek op mn buik draag vergeet ik soms dat ik niet ergens tegen aan kan leunen om iets te pakken dat wat verder ligt. Vaak duwt hij dan met zn handje tegen mn aan. Bij daymian het welbekende nageltjes knippen en het velketje te pakken hebben. Alle 3 mn kinderen weten hoe het voelt om je hoofd tegen de auto te stoten. Mn man heeft bij mn dochter de fles een keer niet goed dicht gedraaid en toen lag de halve fles over haar slab ipv in dr mond. (Hij vond wel dat ze erg snel dronk) Alyssa en daymian van de fiets af willen halen en de voetjes vast laten zitten en het dan raar vinden dat het niet lukt. Vast nog een heleboel andere dingen die ik zo even niet weet.
Ik ben al zo vaak met in in m'n armen ergens tegenaan gelopen. Heb M toen ze drie weken oud was koppie onder in badje laten gaan omdat ze uit m'n handen gleed. Heb de melkpoeder (nutrilon) van M en N wel eens door elkaar gehaald.
Hem eens in een ligstoeltje gezet, weet niet meer hoe die dingen heten maar ik dacht 'ach die beweegt toch niet' dus niet vastgezet. Gleed hij er zo vanaf wel netjes eraf gegleden Nagels knippen is nog steeds de taak van opa. Bij opa blijft hij stilzitten. Ik heb 1 keer erin geknipt maar nog niet dat het bloedde.