Deurwaarder op televisiejacht tijdens NL-DUI

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Deurwaarder op televisiejacht tijdens Nederland - Duitsland
    Tijdens Nederland-Duitsland wil een deurwaarderskantoor bij enkele honderden gezinnen in het hele land televisies in beslag nemen. Dat meldt De Telegraaf.

Volgens de krant gaat Pruijn & Van den Bergh in Delft gebruik maken van de EK-kraker om wanbetalers te dwingen tot het betalen van hun schulden. Met de aankondiging heeft het kantoor de eigen beroepsorganisatie tegen zich in het harnas gejaagd.
    Huizen binnenvallen
    Het deurwaarderskantoor rekent op politieversterking om vanavond huizen binnen te kunnen vallen en zo tv's in beslag te kunnen nemen. De deurwaarders komen nu met de actie, omdat er zeer veel mensen naar de wedstrijd zullen kijken. Veel mensen negeren de aanmaningen; vandaar dat het kantoor het nu op deze manier probeert.
    Beroepsorganisatie naar rechter
    De Nederlandse Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders spreekt van een schandelijke actie en sleept het kantoor voor de rechter.

2. Female

Female Niet meer actief

Wat een idiote actie zeg, het klinkt iig te zot voor woorden. Lijkt me erg stug dat dat mag. ;)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt me een goed plan, word vaker gedaan toch?! Je hebt gewoon te betalen en zo hebben de deurwaarders meer kans dat de mensen thuis zijn.

Alleen uhm hoe dom is het om het vooraf groots aan te kondigen? Als ik bang was dat ze bij ons aan de deur zouden komen en ik zag dit zorgde ik er nu toch voor dat ik vanavond op een ander adresje zat :p!

4. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

vindt het een goed plan,als mensen steeds niet betalen naar een aantal aanmaningen dan maar op deze manier.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ja ik vind het ook een goed plan. Hopelijk halen ze een mooi slagingspercentage van deze actie.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vind het aan de ene kant wel goed want er zijn mensen die de boel negeren.
    maar ik weet wel dat het soms heeeel moeilijk of niet mogelijk is om betalings regelingen te treffen.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik kan niet oordelen of het een goed of slecht plan vind.
    Dit omdat ik niet weet waarom iemand schulden heeft en waarom diegene niet kan of wil betalen.
    Dus hierover ga ik geen uitspraken doen.

Maar wat ik wel dom vind is dat ze dit aankondigen.
    Hallo hoe dom kun je zijn.
    Er zullen nu zat mensen zijn die hun tv even bij een kennis neer stallen en voetbal bij iemand anders gaan kijken.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

eens :p

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    @Female: waarom zou het niet mogen?

Het plan lijkt me weinig zin hebben nu het is aangekondigd. Denk dat er weinig mensen thuis worden aangetroffen en zowel dan veel kans vergezeld van vrienden (en evt drank) waardoor de kans groter is dat het uit de hand loopt.

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Haha, :) ze mogen beslag leggen maar niks meenemen.
    Dus ze kunnen alsnog blijven kijken.
    En als ze dan nog binnen 14 dagen betalen mogen ze de tv ook nog houden, doen ze dat niet dan ja hebben ze hoogstwaarschijnlijk geen tv meer als er al iemand op de 'veiling' komt kijken..

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

En niet betalen mag wel?? Die mensen hebben zat kans gehad te betalen want zoiets doen ze echt niet zomaar.. Eigen schuld dikke bult moet je je zaakjes maar op orde hebben

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

haha! goed plan!

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

Volgens mij mogen ze de tv juist wel meenemen!
    en zodra er betaald is , krijgen ze em terug toch?

14. Female

Female Niet meer actief

Vind het gewoon een vreemde actie. Idd ook erg snugger om van te voren aan te kondigen...

15. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Natuurlijk mogen ze het meenemen, ze mogen het alleen niet meteen verkopen. Prima actie m.i. en waarom zou het niet mogen? Ik denk echter dat ze eerder deze actie doen omdat ze zeker weten dat er veel mensen thuis zullen zijn en dus niet met behulp van politie en slotenmaker de woning hoeven open te breken. Ook nog kostenbesparend voor de schuldenaar ook ;) Je rekening niet betalen mag ook niet. Moet je eens zien hoe snel die mensen gaan steigeren als ze hun loon niet krijgen (komt immers op hetzelfde neer als je rekening niet betalen=loon van de schuldeiser)

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het ook een prima actie!
    .

17. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Makkelijk praten voor mensen die het zelf goed voor elkaar hebben..sommige hebben het door pech en ellende zo moeilijk dat ze de ene rekening moeten laten liggen om de ander te betalen of om te kunnen eten..en dat gaat steeds vaker gebeuren want er komen steeds meer gezinnen in de schulden...

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    helemaal mee eens..

Het is wel erg makkelijk om te roepen dat mensen hun zaakjes maar voor elkaar moeten hebben, wanneer banen verloren worden, de rekeningen zich opstapelen enz, tja..

19. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Maar kleine ondernemers komen door mensen die de ene rekening voor de ander laten liggen ook weer in de problemen, maar daar staat men ook niet bij stil. Deze ondernemer krijgt zijn salaris niet doordat sommige mensen de rekening niet betalen en komt dus ook in de knoei. Je kunt toch ook niet bij de kassa van de supermarkt zeggen:"ik neem deze boodschappen mee, maar je geld krijg je later hoor. Ik heb nu even andere dingen te betalen."

20. Bri

Bri Niet meer actief

Er worden wel vaker dit soort acties gedaan, bijvoorbeeld rond kerst of op sinterklaasavond. Mensen zijn dan relatief vaak thuis, en omdat je ze iets dreigt af te nemen wat ze op dat moment echt niet kwijt willen zijn een hoop wanbetalers ineens wel bereid hun rekeningen te betalen.

Misschien kondigen ze het nu aan, in de hoop dat sommigen zo zenuwachtig worden bij het idee dat ze NL-Dui moeten missen dat ze de rekening toch maar betalen.
    Lijkt mij niet eenvoudig om een legertje deurwaarders te vinden die bereid zijn om vanavond aan het werk te gaan :D

Deel Deze Pagina