Feesttent ingestort in Steenwijkerwold: veel gewonden!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Jel, Aug 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Gewonden festival Steenwijkerwold

STEENWIJKERWOLD - Op een festival in het Overijsselse dorp Steenwijkerwold is een grote feesttent ingestort door noodweer. Er zijn mogelijk tientallen gewonden. De hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.

Het noodweer, zoals dat op Buienradar was te zien.
    Het drama deed zich voor op het Dicky Woodstock Festival. Daar zou vanavond onder andere Rowwen Hèze spelen. Het festivalterrein werd rond 21.15 uur getroffen door een zeer zware onweersbui, waabij ook hagelstenen zo groot als eieren vielen. Voorafgaand aan de bui werd het gebied getroffen door een valwind, een verschijnsel dat vaker voorkomt bij hevige buien. In de buurt van Steenwijkerwold werden windstoten van 76 kilometer per uur gemeten.
    Volgens ooggetuigen op Twitter is de paniek onder de bezoekers enorm. Mensen zijn wanhopig op zoek naar vrienden en bekenden die mogelijk onder het puin liggen. Ooggetuige Lisette Otte vertelt dat het terrein compleet is afgesloten en dat de hulpdiensten af en aan rijden.
    Hoeveel slachtoffers er zijn en hoe die er aan toe zijn, is niet bekend. In eerste berichten wordt gesproken van tientallen gewonden. De hulpdiensten worden gehinderd door het slechte weer. Zo kan de traumahelikopter voorlopig niet uitvliegen.
    LATER MEER

Gewonden festival Steenwijkerwold - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
    --------------------------------------------------------------
    Hopelijk valt het mee met de ernst van de verwondingen.

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Wat erg zeg :(
    Doet me denken aan Pukkelpop toen, hoop dat het idd meevalt!

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Vreselijk,Op algemeen dagblad stond dat er mogelijk 1 dode is.

4. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Vreselijk.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Dat hebben ze gelukkig weer ingetrokken:

Gewonden festival Steenwijkerwold

STEEWIJKERWOLD - Op een festival in het Overijsselse dorp Steenwijkerwold is een grote feesttent ingestort door noodweer. Er zijn 10 tot 15 gewonden naar het ziekenhuis gebracht. Ze hebben kneuzingen en botbreuken. Veel andere bezoekers konden ter plekke worden behandeld.

Het noodweer, zoals dat op Buienradar was te zien.
    Dat heeft de politie gemeld. Het drama deed zich voor op het Dicky Woodstock Festival. Daar zou vanavond onder andere Rowwen Hèze spelen. Er waren 150 mensen in de tent en 350 op het terrein. Dat werd rond 21.15 uur getroffen door een zeer zware onweersbui, waabij ook hagelstenen zo groot als eieren vielen. Voorafgaand aan de bui werd het gebied getroffen door een valwind, een verschijnsel dat vaker voorkomt bij hevige buien. In de buurt van Steenwijkerwold werden windstoten van 76 kilometer per uur gemeten.
    Een bezoeker maakte deze korte video van het noodweer.
    Volgens ooggetuigen op Twitter was de paniek onder de bezoekers enorm. Mensen waren wanhopig op zoek naar vrienden en bekenden die mogelijk onder het puin lagen. Er werd gevreesd voor zwaargewonden en zelfs even voor doden. Dat werd later op de avond door de politie gelukkig met klem ontkracht.
    Ooggetuige Lisette Otte vertelt dat het terrein snel na het instorten van de tent compleet werd afgesloten en dat de hulpdiensten af en aan reden. Die werden wel gehinderd door het slechte weer. Zo kon de traumahelikopter niet uitvliegen.
    Het festival is afgelast. De politie verzoekt mensen met klem om niet naar Steenwijkerwold te komen.

--------------------------------------------
    10 tot 15 gewonden dus. Wat erg om zoiets mee te maken.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Waarom kijken mensen niet naar weerwaarschuwingen=

Wij wilden vandaag gaan zeilen maar door de waarschuwingen gewoon niet gedaan.

Mensen van zo´n festival moeten toch ook beter weten vind ik.

7. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,503
    8,425
    113
    Dit had niemand kunnen voorzien hoor. Het was een zeer lokale bui, hagelstenen zo groot als eieren, valwind, windstoten van 76 km, en helaas kwam dat samen op de plek van een festival ...

8. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    het was idd niet te voorspellen, een beetje feesttent kan echt wel tegen een normale zomerse hoosbui. maar als er dan ineens hegelstenen als eieren uit de lucht valen en er ineens een heftige windstoot komt opzetten.... dat kan niemand voorspellen........

ken dr heel veel mensen en ook een vrijwilleger maar gelukkig hebben hun allemaal niks.

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Vreselijk inderdaad! Wat zal er een paniek geweest zijn :(

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Er waren anders in het hele land waarschuwingen...

Natuurlijk kun je niet per streek helemaal zien hoe erg het wordt maar waarschuwingen waren er zeker wel. Vandaag ook.

Dan kijk je in de lucht en kun je daar zeker wel de donkere wolken zien.

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat erg zeg!
    Woon er niet ver van vandaan maar had er nog niks van meegekregen.
    Hier trouwens geen noodweer gehad.

Wat voor noodweer hadden ze precies voorspeld dan? Als de organisatie ervan wist is dat natuurlijk te erg.
    Er zou wel meer aan gedacht moeten worden idd.
    Dit gebeurd te vaak.
    Dance valley was dat toch? ook zulk noodweer, pukkelpop en nu dit weer.
    Kan me nog herinneren dat er een festival aan zee (weet niet meer hoe die heette) afgezegd was omdat er noodweer voorspelt was.

12. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    er valt regelmatig wel regen daar. maar oz erg als deze kon je gewoon niet zien aankome. het rolde schijnbaar wel tegemoed. maar jah wat kun je dan doen???

al die mensen in het open veld is ook niet erg handig met hagelstenen als eieren. het is midden in bos en weiland dus dan is een tent toch het veiligste zou je zeggen.

het geluk is nog dat het vroeg in de avond was een uurtje later en er stonden zon 3000 man in de tent.....
    denk neit dat je de organistatie iets kunt verwijten gewoon wat onweer en regen kan een tent wel hebben. echter zon plaatselijke noodbui......

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Je zag het echt niet aankomen woon in steenwijk=naast Steenwijkerwold.
    Maar om half negen geen vuiltje aan de lucht en om negen uur pikpikpikzwart en een erg griezelige hagel/wind/regen bui.
    Zeiden og tegen elkaar je zou maar nu op dikkiewoodstock zijn. Hadden smiddags nog door de tent gelopen :S.

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Het zal je maar overkomen!! Ik ga zaterdag na dutch valley maar ik hou die lucht wel in de gaten. Het kan zo ineens gebeuren dat zie je nu steeds vaker!

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja persoonlijk heb ik heel de dag in de zon gezeten en geen druppel gezien (ja pas in de avond een druppeltje ook) dus je kan er soms weinig van zeggen, ik denk ook dat het verstandiger is om dit soort dingen aan te pakken maar is niet zo makkelijk als het klinkt (denk ik?)

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Pukkelpop was het ook heel plaatselijk en precies over het festivalterrein want een km verder zowat was er niks aan de hand.

Kan zo plaatselijk zijn en je kan de buienradar wel in de gaten houden maar die klopt ook niet altijd hoor en als de wind draait of wat dan ook kan het ook ineens weer anders zijn.

Hoorde wel dat ze nu willen gaan kijken om controles ed op feesttenten willen gaan uitvoeren of bepaalde veiligheidsmaatregelen gaan invoeren.

Ik ga regelmatig naar festivals maar ik sta zelden in een tent (alleen om te schuilen voor de regen)

Volgende week zaterdag ga ik naar Decibel en ik hoop gewoon op mooi weer dus hopelijk hoeven we niet in een tent te staan.

Share This Page