Klopt..ik bedoelde het als algemene opmerking. Ik kende deze honden niet voor ik dit las maar ik denk dat iemand die zo'n hond wil zich erin verdiept dus die weet dat dan wel. Als je zulke dingen leest vraag ik mij dus af waarom iemand zo'n hond neemt mer kleine kinderem erbij omdat mij dit nou niet echt een geschikte hond voor kinderen lijkt. Geen oordeel...gewoon hardop denken vam mij.
Ben het eens met je gedachte.... Ook al ken ik een waarschijnlijk zeldzame andere kant van dit ras,ik laat mijn zoon niet graag bij iemand spelen waar ze dit ras hebben.
Aaah ik luuufff de boerboel! Prachtige beessies. Wij hebben een cane corso. Geweldige gezinshond. Ts het is al gezegd, maar dit ras is over het algemeen niet erg makkelijk op te voeden. Je moet er veel tijd en aandacht in steken en blijven steken. Je moet ze de baas zijn. Maar ik denk dat als dit lukt je er een geweldige hond aan zult hebben. Bedenk wel dat hij naw je kindje nooit als baasje zal zien en laat ze dus nooit alleen! Daarnaast staan ze bekend om gezondheid problemen en worden ze niet oud.
Hoi hoi We hebben besloten toch nog even te wachten. Ik durf het met mijn meisje toch nog even niet aan. Over een jaar of 2 begrijpt zij ook beter wat wel en niet mag. Het was niet gemakkelijk maar het is voor nu het beste. Liefs