Speelgoed van vroeger

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joyful, 24 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu anderhalf en ik wordt helemaal enthousiast van het uitzoeken van speelgoed voor haar (of eigenlijk voor mijzelf:D).

En dan vooral speelgoed waar ik zelf veel mee gespeeld heb. Ik ben opgegroeid in de jaren '80 en was helemaal gek van 'my little pony'. Heb net een lading oude pony's gekocht. Heb gezegd dat het voor mijn dochter is...maar ondertussen kan ik niet wachten tot we er samen mee kunnen spelen:p.

Verder hadden wij vroeger altijd Lego in huis terwijl ik juist graag Playmobil wilde. Mijn dochter is er nog een beetje jong voor, maar ben al wel aan het kijken naar Playmobil. Via haar zal ik die schade inhalen:p.

Allemaal pure nostalgie, heerlijk.

Hebben jullie favoriete speelgoed die jullie kopen voor jullie kids, terwijl het stiekem voor jezelf is?

2. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    :) ik heb een ouderwetse poppenwagen op de kop getikt die ikzelf met manlief helemaal ga opknappen voor haar 1 ste verjaardag
    ze kan er dan nog wel niet achter lopen maar dat komt wel

heb vroeger precies zon wagen gehad alleen andere kleur
    en het lijkt me geweldig om te zien dat ze er net zoveel plezier mee heeft als ik toendertijd had

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze jongste speelt weer met het speelgoed van z'n grote broers.
    We hadden hem vorig jaar een Brio-trein gekocht, omdat ik die zo ontzettend leuk vind, (en hij ook) en toen vond ik vorige week de oude Briotrein nog terug van 24 jaar geleden, van onze eerste zoons. Zo leuk dat hij nu een megagrote rail kan bouwen, en hij heeft nu dus acht wagonnetjes!

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hij is er nu nog te klein voor, maar ik ga me helemaal ziek kopen aan playmobiel en lego. Vond ik zelf ook geweldig als kind.

Barbies, my little pony's en dufties (wie kent ze nog??? :D) komen er hier helaas niet in aangezien ik een jongen heb. Hoewel.... hij mag best een barbie hebben van mij, waarom niet ;)

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik wil ook graag Lego en Playmobile enzo kopen. Ook Duplo vond ik zelf erg leuk.
    Poppen en barbies zal hier niet werken haha aangezien ook ik een zoon heb. Maar goed als hij graag een pop zou willen, bij oma liggen er genoeg:D.
    Mijn moeder had de poppenwagens die van mijn zus en mij waren bewaard, maar er zijn alleen maar jongetjes in de familie hahah.
    Misschien dat de 2e van mij een meisje zou zijn, maar dat is hier nog niet aan de orde.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hihi, ja leuk he!! Kan/mag je zelf ook weer lekker spelen. Ik had vroeger ook veel My little Pony's. Ook had ik veel leesboekjes uit de "Bianca" serie van Yvonne Brill, en van "De Akkerlanden" ook. Geweldig. Wij hadden Lego van Fabuland, kent iemand dat?

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Jaaah dat hadden wij ook van Fabuland!!! Geweldig.
    My little pony had ik ook veel van.

8. adi

adi Niet meer actief

O ja, Barbies !!!! En huizen, auto's, paarden, koetsen, kleren..... allemaal voor barbies!!
    In mijn tijd was dat net nieuw en rete duur, ik had ook maar 2 of 3 barbies en dat wil ik nu inhalen.. Ik ga straks helemaal los hihihihih

9. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    OOOOH de DUFTIES :D:D! Ik had ze zelf niet maar een vriendinnetje wel, en ik was er echt jaloers op! Ik en mijn zusje hadden bergen lego (Fabuland!!!) en Barbies (met zwembad, een bed met echte lampjes, een echte douche...) en een hele kudde pony's. Ik krijg er weer helemaal zin in!

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik ben een fan van Playmobil. Had ik vroeger ook.
    En autootjes, en een treinbaan...

Ik had vroeger ook de Wiebels (boom en circus), maar die kan ik nergens meer vinden. Niet zo dat ik dat voor Ilana wil kopen, maar ik vraag me af waarom ik ze zelfs niet op google meer terug kan vinden.

11. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wij hebben een echte retro Fisher Price garage staan thuis en dat is zo'n leuk ding! Weet nog wel dat ik er vroeger bij buurtkindjes enzo ook graag mee speelde, maar had er als meisje natuurlijk zelf geen. Heel leuk om dat nu alsnog thuis te hebben dus!

12. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja die hebben me ouders ook nog staan!
    Djayson vind hem echt heel erg leuk :D

13. Boeketje

Boeketje Actief lid

30 nov 2009
    431
    18
    18
    Zuid-Holland
    Ik hoop dat als mijn dochtertje (heel) wat ouder is ze nog/weer Lolo-ballen verkopen (zo'n ring met een bal ertussen geklemd). Ik vond hem vroeger geweldig, heel wat op gesprongen, en zou er nu best wel weer een willen hebben (voor mijn dochter natuurlijk uhm ;))

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    lolobal elastiek knikkers klikklakkers springstok stelten

tja was een echt buitenkind

hield niet van barbie wel van mijn babypop

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

zag ze gisteren staan bij intertoys wou er wel ff op springen
    blaren op je enkels van die bal:D

16. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL

Zijn die lolo-ballen nog steeds te koop dan? Heb een aantal keren een flinke tand door de lip gehad door die dingen.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik wilde vroeger ook heééél graag zo'n lolo-bal, maar mocht er absoluut geen van m'n ouders. :(
    Ze vonden het vreselijk gevaarlijke dingen en waren bang dat ik m'n enkels brak.
    Ik heb toen zo'n mega oranje skippybal gekregen, ook leuk! :)

Laatst heb ik voor m'n dochter zo'n tekenbord met magneetstift gekocht (waar je de tekeningen met zo'n shuifding weer mee weg kunt schuiven) hmm... snap je em nog ;) geen idee hoe ik het anders uit moet leggen. Maar ik ben diegene die er wel uren zoet mee kan zijn. :D

18. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Fabuland en stapels gewoon lego, Playmobil, My Little Pony en Dufties had ik ook. En die retro garage ook. Met die draaischijf op de bovenste verdieping.
    Ze hadden vroeger ook heel leuk babyspeelgoed. De naam begon met een a en als logo hadden ze een soort clowntje met een muurtje eronder volgens mij. Wie weet wat ik bedoel? Tegenwoordig kan je het nergens meer kopen.

19. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Transformers en Play Family hadden wij ook. Play Family is de voorloper van Little People.

20. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Wij hebben hier hele dozen playmobil staan dat van mij is geweest, maar het zal nog wel ff duren voor Joënna er mee kan spelen haha. En dan is het nog maar de vraag of ze het überhaubt leuk vind. Verder heb ik ook verzamelingen van Duplo, Lego ( Fabuland ), barbies, my little pony en babyborn gehad. Ik zat laatst alvast een kijkje te nemen bij de my little ponys voor las m'n dochter groter is... maar vind die nieuwe 'modellen' niet mooi. Ook wil ik kijken voor zo'n klein poppenwagentje van hout, en het mandje waar de pop in ligt is dan van riet... zo leuk!!

Deel Deze Pagina