Hallo, een tijd terug las ik dat er hier meerdere meiden ook Mastopathie hebben. Krijgen jullie ook extra controle? Ik heb een aantal knobbels die niet weggaan. Mij is verteld dat de knobbels komen en gaan maar die van mij blijven. ( zijn vaak ook meer strengen dan knobbels ) Hoe is jullie ervaring hiermee? Het pijnlijke heb ik alleen tijdens de menstruatie hevig, buiten de menstruatie om soms alleen een licht pijnlijk gevoel.
Ik heb het hoogstwaarschijnlijk ook, mijn moeder heeft het en moet inderdaad ook 1x per jaar voor onderzoek naar het ziekenhuis dacht ik. Ik heb er niet zodanig last van dat ik het heb laten onderzoeken maar heb precies hetzelfde als mn ma. Soms kon ik de trap niet eens af als ik ongi moest worden zon pijn deden mn boobs dan Nu ik zwanger ben heb ik er ook veel last van maarja dat komt door iets anders natuurlijk..
Ja ik voel overal knobbels inderdaad, mn vriend voelt het niet maar ik zelf wel. Voelt een beetje als klieren net als in je hals als je ziek bent.. Ik heb niet specifiek een x aantal knobbels die er zitten maar de ene keer voel ik het beter als de andere keer. Is het al onderzocht bij je dan? Als je knobbels hebt en je vertrouwt het niet gewoon ff naar de huisarts gaan!
Ik heb het ook, mij werd verteld dat het door hormonen verergerd werd. Daardoor ben ik destijds ook gestopt met de pil, want ik had zo'n pijn. En idd als je ongi eraan zit te komen deed het echt pijn. Met de zwangerschap heb ik gelukkig weinig last gehad en nu valt het ook mee. Ik voel ook knobbels en heb hier destijds een mammografie voor laten maken. Deze was helemaal goed gelukkig. Toch moet je het in de gaten houden en als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts. Bij Mastopathie kunnen er zich goedaardige cystes vormen, maar die kunnen wel een gezwel worden als er niets aan gedaan word. Dus blijf jezelf in de gaten houden.
Ja hier nog eentje! Ik heb er al heel wat jaartjes last van. Heb een knobbeltje duidelijk laten onderzoeken en was niks. Nu heb ik soms wat strengetjes maar dat hoort er geloof ik ook bij. Ik ben er soms heel erg bang van omdat ik dan denk dat ik echte gevaarlijke knobbeltjes nu niet kan ontdekken. Ik voel ze altijd maar voor/tijdens mijn menstruatie voel ik het veel duidelijker soms doen ze pijn niet eens altijd!
Ik heb weleens een knobbel laten onderzoeken maar dat was bovenaan de borst. Deze knobbels zitten onderaan. Ik zal eens een afspraak maken zodat ze weer eens gaan kijken.
Ik gebruik sinds een half jaartje weer de pil (bijna 3 jaar gestopt, en daarvoor heb ik 'm ca 15 jaar geslikt), en ik heb sindsdien ook dag en nacht vreselijke pijn in mijn borsten. Ik heb nog geen knobbels ontdekt. Is dit dan ook mastopathie, of komt het puur door de pil? Tijdens die eerste 15 jaar dat ik hem geslikt heb had ik nergens last van...
Mastopathie kan ook zonder boobels volgens mij. Ik vind het alleen apart dat mijn bobbels niet weggaan!
Hier nog een! Ik heb sinds 3 jaar masthopatie. Heel veel harde bobbels, zelf zo dat je het aan de buitenkant kan zien. Ik heb dan veel pijn met liggen en met bewegen. ( Mijn borsten zijn er ook door gegroeid, van D-F gegaan! terwijl mijn omvang 70 cm is) Niet zo blij mee dus! Maar de pijn is bij mij het ergste. Had het laatst zo erg dat het is gaan ontsteken. Die ontsteking kwam zefls in mijn lymfeklier terecht! Verder wordt er niets aan gegaan. Alleen de huisarts heeft het geconstateerd en heb prolactine laten meten. Dat was goed. Verder nooit onderzocht. Ben daarom ook met de pil gestopt, maar helaas blijft het nu. Bij mij begint het meestal na de eisprong en houdt dan aan tot ik ongesteld wordt. Ik heb er echt heel veel last en pijn van....