Ik had gisteren ovu test gedaan maar was echt wit geen streepje te zien maar vorige ronde had ik op dag 8 al een lichte ovu test dus een lucht streepje.. op dag 38 was mijn ei toen maar hoe kan het dat de ovu test nu nog helelaam wit is. Kan dat betekenen dat me ei nog veel later gaat komen dan dag 38, want de eerste cyclus was 54 dagen en de vorige 46 dagen en nu weet ik dus nog niet ...
He Flowertje, Een licht-positieve ovulatietest bestaat niet. Je lichaam maakt altijd een kleine hoeveelheid LH aan, dus je zult altijd een streepje zien. Dat hij bij jou wit was kan komen dat je urine niet geconcentreerd genoeg was (heb ik ook wel eens gehad). Vaak is dan de controle streep ook lichter (dan normaal). Een ovulatietest is alleen positief als deze dezelfde kleur, of donkerder is dan de controle-lijn. Succes!
Hoi Flowertje, Ik heb het nu ook al 2 dagen gehad. Helemaal spierwit, geen streepje te bekennen. Erg raar, dit heb ik nog nooit gehad. Heb op 22 juni een miskraam gehad dus zit nu op dag uhm 19. Ik test gewoon even niet, ik denk dat m'n ei er gewoon nog even niet aan komt. Wel vreemd... Maar ja, dat zal ook met de mk te maken hebben.
Het kan zijn dat je eerst een licht streepje hebt, wat langzaam steeds donkerder wordt. Maar je kunt ook eerst een witte test hebben en dat je ineens een duidelijke positieve test hebt zonder opbouw. Je eisprong hoeft dus niet persé veel later te zijn. Afwachten maar!
Ja, vreemd he? Ik heb toch al heel wat ovutestjes versleten, maar nog nooit een helemaal witte gehad. En ik had echt wel donkere urine en het was niet direct 's ochtends, dus daar ligt het niet aan. Volgende week nog maar eens doen. Ik hoef m'n ei niet persé te weten, ik was alleen nieuwsgierig...
Is het niet een beetje te vroeg om op dag 8 al te beginnen met ovutesten? Ik bedoel met de lengte van cyclus? Ik heb een cyclus van 29 of 30 dagen en begin op dag 11 met ovutesten. xxx
Gelukkig bij mij nu wel weer een streepje zichtbaar. Zit nu op dag 21 dus wordt ook tijd, hoewel het na een miskraam natuurlijk allemaal langer duurt. Ach ja, hij is nog lang niet positief, maar in elk geval weer iets zichtbaar! En bij jou Flowertje? Nog getest?
Ik ben deze ronde ook begonnen met ovutesten. Ik heb nu gemiddeld (na 2 rondes) een cyclus van 27 dagen, dus ben begonnen op dag 9 (gisteren) met testen. Gisteren en vandaag was de test helemaal wit! Geen streepje (behalve controlestreep) te bekennen! Is dit normaal?? Ik heb om 18.00 uur getest, en zeker 3 a 4 uur daarvoor niet geplast.
Bij ovulatietesten is er geen sprake van normaal en niet normaal. Je zult toch eerst een of twee maanden de testen moeten gebruiken om te zien of je een positieve test krijgt, en wanneer. De enen heeft een LF van 9 dagen, de ander van 15 dagen. Dat verschilt ook nog al. Daarbij kan het ook per cyclus nog wel eens verschillen. Bij sommige mensen bouwt het heel geleidelijk op, bij sommige zie je in eens een knalpositieve test. En indd men spreekt pas van een positieve ovulatietest, als de streep minstens zo donker is als de controle-streep.
hoi, ik zit nu 4 dagen voor me eisprong volgens de berekening. ben net gestopt met de pil 1juli dus wist niet goed waarneer ik zou ovuleren vandaag dat ik vandaag ben gaan testen en hij was duidelijk positief 2 dikke strepen. groetjes gwenda