tandenpoetsen drama's

Discussie in 'Verzorging' gestart door Linda, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    iemand tips, ik krijg die tanden echt niet gepoetst, zag dat de voortanden van mijn dochter gewoon een beetje geel zijn, plak ofzo, ga het straks proberen weg te halen maar het is echt drama, heb ook al hun zelf de tandenborstel gegeven maar dan gaan ze alleen maar kauwen en ze hebben nog maar 1 kies ;) ik probeer nu hun een tandenborstel en dan zelf er tussendoor poetsen met een andere borstel, doordat gevecht ben ik ook bang dta ik ze zeer doe, ik kan ze moeilijk de tanden niet poetsen, heb nu echt het gevoel van die kinderen met zwarte tandjes te krijgen :$ nou ik ga er straks een heel project van maken, uitleggen, voordoen, samendoen, kijken of iets lukt.

oja en ze krijgen hier hun laatst papfles in bed, zodat ze alvast rustig wordne (19 uur) ook niet zo handig want dan moet je eigenlijk ook nog tandenpoetsen, toch maar daarna tandenpoetsen maar dan zie ik zo op tegen het drama en dat ze dan helemaal druk moeten gaan slapen

dikke ZUCHT verder zijjn het lieverds hoor :D

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    liedjes zingen
    samen tot 10 tellen
    jij hun poetsen terwijl zij jouw poetsen
    elektrische tandenborstel
    liedjes cd opzetten tijdens het poetsen
    voor de spiegel poetsen
    benoemen wat je allemaal aan eten gaat wegpoetsen

en anders........ de houdgreep en dan is mama de baas. Niet leuk maar het moet gebeuren

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem gehad.... De oplossing bleek erg simpel: ik heb een nieuwe tandenborstel gekocht. Een knalroze met een poes erop en een poezendop die over de borstel heen moet. Heb erbij gezegd dat het een hele speciale was, ze mocht zelf de dop erop en eraf doen en het drama was in 1x over :) ze was toen rond de 15 mnd, dus misschien het proberen waard??

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik gebruik een tandenborstel van AH die een kleine kop heeft. Dat is minder hinderlijk in hun mondje. Verder maak ik ze vaak aan het lachen met gekke geluidjes, gekke gezichten trekken en kietelen. Zodra ze lachen, staat hun mond open en pak ik mijn kans met poetsen.

Verder is het soms een kwestie van dat ik ze even dwing en soms dat ik eerder stop met poetsen omdat ze het dan echt niet willen.

Ik maak er ook niet een te groot iets van. Zover ik begrijp, poetsten onze ouders ons nog niet op deze leeftijd, en ik heb met de leeftijd van 32 nog steeds geen gaatjes gehad, terwijl ik om eerlijk te zijn ook wel eens een dag/halve dag oversla. Uiteraard heb ik ook geen gaatjes gehad in mijn melktanden.

Echter, bij een gelige aanslag op de tanden van je kind moet je misschien wel even een paar dagen streng doorzetten. Maar het klopt, hoe grappig ik het ook voor ze maak, leuk vinden ze die tandenborstel in hun mond niet.

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx voor de tips, die van bij mij poetsen en een nieuwe borstel ga ik zeker doen, ik moet er denk ik ook meer wat bijzonders van maken want nu wil ik snel tussendoor dus dat is misschien ook niet goed, maar goed ik wil ook niet voor alles ene hele circusact op hoeven zetten, beetje middenweg, morgen maar eens naar de drogist ;)

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    thnx luca

dat verhaal van vroeger stelt me ook wel gerust en idd hier sla ik het dus ook wel eens over maar daar voel ik me dus wel schuldig om

ga sowieso andere borstels halen

7. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij Finn hielp was een andere tandpasta (hij heeft nu een peutertandapasta van de kruidvat met frambozen smaak, echt heel vies maar hij vind het heerlijk :)). En hij vond onze elektrische tandenborstel altijd heel interessant dus heb ik bij de kruidvat een peuter elektrische tandenborstel voor 'm gekocht. Tandenpoetsen gaat nu prima en hij doet netjes z'n mond een aantal keer open om te laten poetsen.

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier ook incidenteel weleens overslaan. Dit doe ik als er net ergens een tand of kies aan het doorkomen is. Ik merk dan meteen dat ze het niet toestaan dat ik de borstel erin doe, en ze beginnen meteen te huilen. Maar soms (als het niet aan doorkomende tanden ligt) dan gaan ze soms weleens in de "houtgreep" en dan is het inderdaad zoals sommige ook zeggen; mama's wil is wet!! ;). Bij het normale ritueel is het zelfverzonnen liedjes zingen ( taaaaaaaaaaanden poetsen, taaaaaaanden poetsen, enz enz :D) of zelf meedoen met mond open en aaaaaaaaaaaaaaaaahhh zeggen...

Wat ik vaak nog 't ergst vind, is als de eerste er zo'n drama van maakt, dat ik dan denk; ***, en dan moet zometeen zijn broer ook nog!! ;)

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nou hier was het weer drama hoor, had er een heel circus van gemaakt, vonden ze heel leuk todat..... mama ging tanden poetsen, krijsen, krijsen maar de gele plak volgens mij wel weg gekregen, pppfff en idd Sannie de energie voor nr. 2 wordt dan al minder

morgen eens kijken bij de etos

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha hier zijn ze er van om die tandenborstel klemvast te bijten als ik poets.. ook lekker handig.
    Maar uiteindelijk lukt het altijd best goed en poetsen ze zelf (lees: kauwen) wat na.

Ik zie dat hier eigenlijk alle tips al zijn gegeven die ik ook zou kunnen bedenken....dus hopelijk zit er iets tussen

succes!

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier poetst dochter ook mee.. in mijn mond. Ook vind ze het leuk om mijn tandenborstel ( de grote ) hiervoor te gebruiken.. vind ik dan weer wat minder.. maar met een nepper van mij is ook dat probleem verholpen. Wonder boven wonder vind ze het nu sinds twee dagen helemaal niet erg meer... aanhouder wint! Gewoon iedere dag poetsen... de ene keer was het super kort, maar wel gedaan.. andere keer kreeg ik meer tijd van haar om te poetsen... ;)

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

owww godd ik herken dit zo erg! het leek wel alsof ik mijn zoontje een fiks pakslaag gaf zo hard gilde hij en stribbelde hij tegen! ik zag er ook op om zijn tanden te poetsen savonds want het was altijd huilen gillen brullen vechten! enja hij krijgt ook nog melk voordat hij gaat slapen maar was echt niet van plan daarna zijn tandjes weer te poetsen. had echt van alles geprobeerd zelf een houtgreep maar na dat een paar keer gedaan te hebben kreeg ik het niet over mn hart het nog eens te doen want dat ging mij te ver.

en of het nou mag of niet..ik heb een vingertandenborstel gekocht en rarara...HET WERKT!!!!! geen gevecht meer helemaal niks! mond openen en poetsen. voor nu gebruikt ik dus de vingertandenborstel en ga dan lagnzaam aan weer overstappen op de normale tandenborstel.

13. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ken een vingertandenborstel niet. Maar om het makkelijker te maken is het ook voor mij het proberen waard. Waar koop je zoiets?

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is het al drama sinds ik begonnen ben.

tips heb ik niet. wij hebben alles geprobeerd.

hier is het dus gewoon in de houdgreep en door het schreeuwen hoe hard het ook klinkt is zijn mond toch open en ga ik snel zijn tanden poetsen. dan maar even 2x2 min drama het moet toch echt gebeuren

15. lennylenn

de prenatal verkoopt ze en volgens mij ook de hema..kost geen drol volgens mij was het 1,80 ofzo.

16. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Dank :D

Volgende keer in Prenatal neem ik er twee mee!

17. lennylenn

geen dank :D

succes alvast hopelijk werkt het ook bij jou

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook drama.. 2 voortandjes vol aanslag.. de rest kan ik goed poetsen met electrische borstel met timer, en ze laat dat ook gewoon 2 minuten toe.
    paar weken geleden ook de vingertandenborstel gehaald en dat werkt iets beter.. nog steeds veel gegil om die 2 voortanden te doen, maar ze kan de borstel niet meer uit mijn hand rammen

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook steeds drama maar sinds ze 1 is heeft ze pech, ze moet gewoon poetsen en dan maar even huilen.
    Ik probeer alle tandjes van voor en achter een keer mee te nemen en haar 2 kiezen en dan is 't klaar.
    Begin nu met 2x per dag te poetsen en laat haar zelf nog wat kauwen maar meestal wil ze dat niet meer.
    2 min. ga ik niet redden maar als ik ze allemaal maar even heb gehad, ben ik alweer blij.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar de dames het de vinger tanden borstels.

bijten ze dan niet dicht? volgens mij ben ik mijn vinger gegarandeerd kwijt als ik alleen maar kijk naar hoe hij dichtbijt met de tandenborstel in zijn mond dan ben ik gewoon bang dat mijn vinger eraf ligd ofzo hahahaha

en een electrische voor peuters bestaat dat?

Deel Deze Pagina