wel of geen alcohol

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chanie, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    Ik heb zo net een negatiefe test gedaan!
    en ik heb vanaaf een feesje , kan ik wel of geen alcohol drinken
    de kans is er nog wel dat ik zwanger ben want ben erg vroeg gaan teste
    zie mij baner
     
  2. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    1 wijntje/biertje moet wel kunnen, maar ik zou me niet helemaal vol gieten.
    veel plezier vanavond!
     
  3. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    Ja ik kijk nu weer op de test het is er 1 van kruitvat
    en als ik goed kijk zie ik wel een heel licht streepje maar als ik er een foto van zal maken dat zou je het niet kunnen zien :S moe je daar nu weer mee he
     
  4. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    niet drinken is mijn tip
     
  5. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    iemand met het zelfde probleem had dus een ingeroogt kruitvat lijntje en die lijkt verdomt veel op de mijne , dus hij is duidelijk negatief
    en ik heb zo zin in een drankje he :(
     
  6. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Gewoon lekker drinken, zou ik zeggen! Niet teveel, maar 2 of 3 drankjes kunnen volgens mij nog geen kwaad hoor. Mocht je zwanger zijn, heb je pas een bloedband met het kindje in de zesde week. Veel plezier op je feestje!
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    neem gewoon lekker je borreltje meid, bij alle 3 (dus ook bij deze) heb ik gedronken terwijl we niet wisten zwanger te zijn...

    bij deze kon het eigenlijk niet, dus dan houd je daar al helemaal geen rekening mee maar toen ik ook dit keer mijn ongerustheid uitte bij de vk zei ze dat ik me niet gek moest maken omdat ik zoveel gedronken had, ja veel (koninginnedag, verjaardagen etc) omdat we toch nog geen bloedband hadden...

    dus proost en fijne avond :)
     
  8. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    ohhh poeff dankje voor jullie berichtjes jullie stellen me echt gerust
    echt thankss :)
     
  9. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja hoor kan best wel. Hou jezelf wel een beetje in acht, maar de eerste 6 weken maakt het niet uit als je eens een keer iets drinkt.
     
  10. Milla

    Milla Niet meer actief

    Niet doen hoor.. kijk maar eens op de site '9maandenalcoholvrij' ofzoiets daar staat letterlijk dat beschadigend kan zijn, en gevaarlijk is zelfs als je nog niet weet of je wel zwanger bent!
    Je gaat de gezondheid van je eventuele kindje toch niet op het spel zetten, alleen omdat je zo nodig wilt drinken?!
    Een nichtje van ons is geboren met schisis, waarschijnlijk niet door te veel alcohol, maar de moeder heeft nog steeds spijt dat ze gedronken had, vlak voor dat ze een test deed. Je blijft je schuldig voelen als het ergens mis gaat!
     
  11. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ik zou het ook niet doen...drankje is toch helemaal niet belangrijk!? :rolleyes:
     
  12. Milla

    Milla Niet meer actief

    Juist de eerste zes weken wordt het kindje in aanleg ontwikkeld..
    Als je de wetenschap erachter niet kent, plaats dan ook geen bericht!
    Vrouwen kunnen je opmerking serieus nemen en daardoor gewoon blijven drinken.
    De nieuwste onderzoeken wijzen uit dat het wel degelijk behoorlijk schadelijk kan zijn.

    Zie ook http://www.negenmaandenalcoholvrij.nl/
     
  13. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    even op de site gekeken die Milla opgaf.....

    Stelling:
    Drinken in de eerste dagen is ok-het eitje is nog niet ingenesteld.

    Antwoord:
    FABEL. Als een vrouw drinkt bereiken al haar lichaamssappen dezelfde
    alcoholconcentratie binnen enkele minuten. Dit geldt ook voor de
    vloeistof rond het bevruchte eitje, zelfs voor de innesteling.


    Stelling:
    Als een baby door alcohol is beschadigd, is het de schuld van de
    moeder.


    Antwoord:
    De waarheid is niet zo simpel. In onze samenleving speelt alcohol een
    belangrijke rol. Vaak drinkt een vrouw terwijl ze niet eens weet dat ze
    zwanger is. Of ze wordt onder druk gezet door mensen die zeggen dat
    "een glaasje geen kwaad kan." Sommige vrouwen kregen vroeger het
    advies van hun arts om te drinken tijdens de zwangerschap om "hun
    baarmoeder tot rust te brengen".
     
  14. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik dacht ook dat, omdat je nog geen bloedband hebt tot de zesde week, het niet echt schadelijk kon zijn. Misschien toch maar het zekere voor het onzekere nemen dus...

    Maar dat wil toch zeker niet zeggen dat je al die tijd dat je zwanger wilt worden, geen alcohol meer kunt drinken? Dat maakt het leven er ook niet leuker op, als je ineens overal rekening mee moet houden, toch?
     
  15. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Overal? Gaat hier alleen om drank...en is drank dan zo belangrijk dat je niet meer zonder kan? :( Zijn de andere drankje niet lekker?



    en even iets anders.....
    Waarom is een vrouw altijd zwanger, onderweg of bezig als ze geen alchol drinkt? Waarom heeft de maatschappij mensen dit aangepraat! :rolleyes:
     
  16. Marije1980

    Marije1980 Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Nee hoor, helemaal niet. Ik kan rustig zonder alcohol, maar ik bedoelde eigenlijk alleen maar dat je "geacht wordt" er niet teveel mee bezig te zijn, maar ondertussen moet je met heel veel dingen rekening houden. Folium slikken, geen alcohol, bepaalde dingen niet eten enz enz.
    Ik vind het persoonlijk dan een beetje moeilijk om er niet teveel mee bezig te zijn. Dat is wat ik bedoelde....

    En ja, de maatschappij heeft ons van alles aangepraat, waaronder dat vrouwen maatje 36 of 38 moeten hebben en dat vrouwen die geen alcohol drinken, zwanger zijn of iets anders bijzonders hebben.... Helaas, doe je niks aan :rolleyes:
    Inderdaad te belachelijk voor woorden....
     
  17. Milla

    Milla Niet meer actief

    Als je zwanger wilt worden draag je gewoon al een bepaalde verantwoordelijkheid want zodra het kindje is ingenesteld heb jij via het bloed al contact met je kindje, terwijl je nog niet eens weet dat je zwanger bent. De verantwoordlijkheid van alcohol, schadelijk eten, drugs en foliumzuur niet willen nemen is gewoon je kop in het zand steken, of niet goed voorgelicht zijn. Want iedere laatste week van je cyclus heb je die verantwoordelijkheid!
     
  18. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik ben sowieso al geen drinker maar ik zou zelf dus absoluut niet drinken tijdens mijn zwangerschap, vroeg of laat stadium. Zo belangrijk kan een borreltje toch niet zijn? Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn kindje wat zou hebben. In ieder geval een leuke avond gewenst.
     
  19. sjolie

    sjolie Actief lid

    11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi allemaal

    ik drink voor mijn eisprong soms wel een glaasje maar na de eisprong niet meer.

    groetjes sjolie
     
  20. Chanie

    Chanie Lid

    28 aug 2007
    70
    0
    0
    nou als ik ongesteld was geweest had ik het toch echt wel aan de drank gegooit hoor .. voor wat mag ik dan niet drinke :rolleyes:


    sjolie : ja indd ik normaal ook, maar ik dacht indd dat misschien paar glasjes niet uitmaakte. en wilde advies van jullie maar ok op me telle passen dus :)
     

Deel Deze Pagina