zwaar geschut: ovutesten en tempen, maar hoe?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door nyn81, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi,

Vandaag is mijn 4e cyclus na curretage (mk in aug, curr sept) ingegaan. Eigenlijk had ik gehoopt alweer zwanger te mogen zijn, maar helaas, ik zal nog even geduld moeten hebben. Om het geluk een handje te helpen, wil ik gaan starten met tempen en ovutesten.

Het tempen spreekt voor zich: elke ochtend, zelfde tijd, zelfde plaats ;)
    Maar... de ovutest..... ik heb dus na de curretage een ronde gehad van 21, van 36 en nu 41 dagen.... :(
    Heeft iemand van jullie een idee wanneer ik het beste kan gaan testen? De onregelmatigheid maakt het knap ingewikkeld, geloof ik!

Ik heb voor de zekerheid maar een tas vol testen gekocht... :) 1 doosje met 7 testen van CB (pff duur!), 5 testen van KV en ook alvast maar 3 zw-testen van CB.... :oops: :oops: :oops: Misschien wel erg veel, hahaha!

Nou is mijn eigen idee om te beginnen met de kv-testen en als die een lichte streep vertonen de CBtest te gebruiken om te checken. Kan ik dan vanaf dag 14 al beginnen met testen, of zal dat veel te vroeg zijn? Ik hoop dat iemand even met me mee wil denken.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Nynke

2. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Oh ja.... nog iets. Is het meestal zo dat je twee/drie dagen achtereen een positieve ovutest hebt, of ben ik dan te optimistisch? :rolleyes:

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hoi Nynke,

Wow :confused:
    Armed and dangerous... :) :)

Euhm, even denken... je vraagt wanneer je kan gaan beginnen met de ovu-testen!
    Als je uitgaat van je kortste cyclus (21 dagen) raden verschillende pagina's aan om vanaf dag 4 al te beginnen met testen...en dan lijkt het mij verstandig om door te testen tot dag 24 (uitgaande van een cyclus van 41 dagen)... kijk maar op de volgende link:
    http://babyboomshop.nl/N_frame.html?htt ... omshop.nl/
    (even op extra - handleiding - handleiding ovulatietesten klikken)

Maar ondertussen betekent dat dus ook dat je niet genoeg ovu-testen hebt! :)
    Als je kijkt op de volgende sites, kun je ook heel goedkope ovulatie-dipsticks kopen! Scheelt echt enorm veel, vooral met een onregelmatige cyclus:
    www.sensitest.nl
    www.matcare.nl
    www.babyboomshop.nl

Matcare heb ik zelf nooit gebruikt maar over die andere twee ben ik persoonlijk tevreden!

3 dagen achtereen een posi-ovutest kan niet! (of mischien kan het wel bij een enkele uitzondering :) )
    Ik heb hier en daar gelezen dat iemand wel eens twee dagen een posi test had!
    Het kan zelfs zo zijn dat als je een keer 's ochtends (niet met ochtendurine!) test dat hij negatief is en later op de middag ineens positief!

Hoop dat je genoeg info hebt! ;)
    Succes!

Groetjes, Eleni

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je echt je ei met ovu testen niet wil missen, zou je eigenlijk al op dag 5 moeten beginnen, want rond dag 7 heb je een eisprong als je je kortste cyclus aanhoudt, die van 21 dagen. Maar waarschijnlijker is dat je cyclus wat langer is, ik zou dan vanaf dag 12 gaan testen, wie weet ik je cyclus nu wel opeens netjes 28 dagen, je weet maar nooit toch?

Maar je temperatuurt ook, dus achteraf zal je je ei waarschijnlijk wel vinden als je te laat begint met ovu testen. Dus het is maar net wat je zelf wil.

Ik ben ook aan het temperaturen en ovu testen geslagen deze cyclus. Toen ik het idee had dat mijn eisprong eraan zat te komen (door mijn afscheiding), heb ik een ovu test gedaan die meteen vrijwel positief was :). Had ik mijn lichaam toch even goed door ;). Daarna steeg mijn temperatuur dus inderdaad een eisprong. Ik ben wel blij met die positieve ovu test, vooral omdat we daardoor nog even gericht konden 'klussen'. Maar met alleen temperaturen had ik ook geweten dat ik een eisprong had gehad.

Wat betreft de testen, ik gebruik die van matcare, die heeft ook zwanger worden sets en dat is een stuk betaalbaarder. Ik bestel ze altijd bij L10, samen met een bestekje voor Eva ofzo, want ze verkopen meer dan alleen maar testen.

5. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Hoi Dames,

Hihi... inderdaad: armed and dangerous! :) :) :)

Superantwoorden, hier kan ik wel wat mee! De tips over goedkoop aanschaffen van ovutest/zwtest is ook geweldig! Dat scheelt enorm :confused: Handig dat je de sites er even hebt bijgezet, Eleni! Dank!

Wat ik mij nog wel afvraag is of ik die eerste cyclus wel moet meetellen. Dit is namelijk tussen de cyclus tussen curretage en eerste menstruatie in.
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Voor de mk was mijn cyclus ook niet helemaal regelmatig, maar altijd tussen 30-35 dagen.

Verder ben ik deze maand wel behoorlijk gestrest geweest, dus dat kan natuurlijk ook nog invloed op de lange cyclus hebben gehad... Hmmmm.... zoveel factoren die meespelen. Maakt het zo lastig! Misschien inderdaad maar niet te laat beginnen met testen en extra testjes aanschaffen voor de zekerheid...

Wat ontzettend gaaf trouwens Snoopy dat jij je eisprong meende te herkennen aan afscheiding en dat dat inderdaad zo was! Is ook een goede tip! (Afscheiding is dan toch doorzichtig en dik?!)

En hihihi, weet ik nog even weinig van ovutesten! :oops:
    Dacht namelijk dat je ei er elke cylus een dag of twee gemiddeld is en dat je dus ook meerdere dagen een positieve test zou hebben. Niet dus begrijp ik al! ;)

Nogmaals dank voor jullie antwoorden en ik hoop op succes voor ons allen!

Groetjes,
    Nynke

6. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Oei... Eleni, ik zie trouwens net dat het bij jou ook weleens raak mag zijn! Bah zeg, lang bezig en ook een MA, net als ik heb gehad. Ik duim voor je dat het nu sneller raak mag zijn en dat je het 9 maanden lang bij je mag houden!

En Snoopy, jij zit op de wachtbank zie ik.... sterkte met wachten tot je kan testen en ik hoop voor je dat het een positieve test is!

Nynke

Deel Deze Pagina