Wat vind jij? Kan echt bont? Als op een bontkraag van een jas, of als bontjas? Ik vond neppe bontkraagjes altijd ontzettend lelijk (dus kocht ik toch jassen met echte), de afgelopen 2 winters zijn ook de echte bontkraagjes van alle jassen hier in huis verwijderd omdat ik vind dat echt bont eigenlijk ook niet kan. Vorige week heb ik een nepbont jas gekocht, iets wat ik een aantal jaar geleden me niet had voor kunnen stellen. Gelukkig is Karl Lagerfeld het ermee eens... ik quote... You can't fake chic, but you can be chic and fakefur!
Geen echt bont! Had ooit een collega met een bont vestje waar de poten nog aan de marter oid zaten. Afschuwelijk!!! Was vast een heel duur ding maar zo fout!
Hoewel ik echt gewoon vlees eet, zou ik echt niet met echt bont kunnen rondlopen. Waarschijnlijk ben ik nu een mega hypocriet want ik loop wel met leren tassen en leren schoenen
Ik vind het echt niet kunnen. Nep bont kan ook mooi gemaakt worden. We leven niet (meer) in een tijd en plaats dat het nodig is.
Voor mij hetzelfde maar ik vind daar niks hypocriets aan. Ik eet twee keer per week vlees (bewust, ik zou het echt wel dagelijks lusten, doe ik vanwege milieu). Leer is iets wat sowieso ‘overblijft’ als je dieren slacht. En bovendien vind ik nep-leer qua kwaliteit en duurzaamheid niet in de buurt komen van echt leer. Bovendien is nep-leer ook gewoon plastic, waar veel chemische grondstoffen voor nodig zijn, en dat is al helemaal niet goed voor het milieu. Ik vind echt leer dus duurzamer en minder milieu belastend. Pelsdieren worden enkel en alleen gefokt voor hun pels. Dat vind ik nergens over gaan in een tijd en plaats waar we helemaal geen pelzen meer nodig hebben. Ik ben nogal praktisch ingesteld en maak zulke overwegingen meer met mijn hoofd dan op basis van emoties. Op die manier kom is dus uit op: - Twee keer per week vlees, andere dagen vegetarisch - Leren schoenen / tassen. En liever een paar goede spullen dan veel spullen van plastic. - Geen bont
Nee hier geen echt bont. Hier zo weinig mogelijk dierenleed. 'Leer' blijft over na het slachten maar dat wordt gewoon weggegooid. voor leer gebruiken ze andere koeien.
Absoluut niet. Ik kan ook echt niet begrijpen waarom mensen voor echt bont kiezen. We kennen allemaal de filmpjes, de martelpraktijken en voor wat? Voor cosmetische doeleinde? Ik snap het gewoon echt niet. Mensen die echt bont dragen dalen ook echt wel in achting bij mij.
Afgezien van het onnodige aspect, en het feit dat pelsdieren echt alleen maar voor het bont gefokt worden, vind ik bontjassen echt afzichtelijk lelijk. Wat mensen binnen de poolcirkel dragen heb ik alle begrip voor, maar wij volgevreten Westerlingen met een speklaagje en een maandje vorst per jaar kunnen het wel zonder de huid en pels van 50 nertsen doen lijkt me zo...
Leer heb ik, koeienleer, kalfsleer en schapen leer. Van schaap trouwens ook bont, heerlijk warme sloffen. Als mode ding hou ik niet van bont, echt of nep. Maar voor warmte en zweet regulatie zijn veel natuurproducten vaak fijner dan synthetisch. Dus daar zou ik bont voor accepteren. Slang, krokodil, chinchilla, nerts etc. Kan prachtig zijn voor sommige maar het is in mijn ogen niet oke. Verder zou tweedehands bont bij mij nog wel wat meer oke zijn. Omdat je het dan nog wat duurzamer maakt, en het een tweede leven krijgt.
Ik vind bont niet kunnen. (al het ander dierenleed ook niet hoor) Maar bont vind ik wel een van de meest gruwelijke praktijken. Brrrr... De dieren die anaal geelctrocuteert worden, levend gevild...
Ik vind het niet kunnen maar eigenlijk wel hypocriet van mezelf. Ik eet vlees,draag leer. Kijk dat zeehondjes worden doodgeknuppeld kan echt niet. Maar dieren die voor het bont gewoon worden gefokt op een boerderij is toch niet zo verschillend als de dieren die voor vlees enz.. worden gefokt???
Ik zou het zelf niet dragen maar ik heb wel uggs en die zijn va uit elkaar getrokken schappen voor zover in het weet
Ik hoor net van iemand dat dit van angora konijntjes word gemaakt die speciaal voor de vacht geslacht worden. Ik ging er ook vanuit dat de vacht in de uggs geschoren australische schaap is.