Wij denken er over een Vimle bank van ikea te gaan kopen. iemand ervaring met deze bank? Hoe is de kwaliteit? Valt je die mee of tegen? Zakt hij snel in?
Moest even zoeken, maar volgens mij hebben we een Vimle. Wel in een kleur die volgens mij niet meer beschikbaar is. Ik vind het een hele fijne bank, handig dat de hoes te wassen is (afgelopen week is er weer eens overheen gekotst). Het is niet de mooiste blijvende bank, maar dat ligt ook wel aan de hoeskleur die wij hebben (donkerblauw). Ik vind hem 4 jaar later wel nog steeds heerlijk zitten. De kussens in de rug moet je af en toe netjes in vorm brengen, dat doen wij te weinig en de kussens worden ook erg vaak mishandeld hier in huis om kastelen mee te bouwen of dat ze gewoon helemaal worden opgefrommeld met creatief zitten. Daarnaast vergeten mijn kinderen regelmatig dat het geen trampoline is, maar dat houdt het ding nog steeds prima vol. Dus ik ben er wel tevreden over.
Wij hebben hem ook in het donkerblauw, 3 zits met chaise longue. Nu na 5 jaar gebruik is hij niet super mooi meer, maar hij zit nog prima. De chaise longue is een beetje aan het doorzakken, maar hij wordt echt mega intensief gebruikt dus vooruit. Hij heeft een diep zitvlak wat ik zelf heerlijk vind, je kan er echt lekker op hangen. De wasbare hoezen vind ik ideaal, ik wil nooit meer een bank waarvan de hoezen niet in de was kunnen haha. Echt al ontelbare keren gehad dat er gorigheid overheen gegaan is waarna we de boel gewoon lekker konden wassen. Wat ook erg fijn is dat er spullen onderin kunnen. Enige dingetje is wel dat er laatst een veer aan de onderkant heeft losgelaten, maar het systeem eronder liet wel toe dat we het weer redelijk vast konden zetten. De hoeken van de armleuningen zijn redelijk puntig, en ondanks het schuim en de hoes viel onze kleine man een gat in zn hoofd toen hij er precies op viel. Maar dat soort lullige ongelukjes kunnen volgens mij net zo goed met een andere bank gebeuren. Al met al hier dus blij met de bank!
Wij hebben sinds een paar maanden deze bank. Heerlijke bank om op te zitten/hangen. De kinderen verzinnen vanalles met de kussen. Het is zelfs een glijbaan geweest. Hoe snel het doorzakt nog geen idee, bij ons nu nog niet in ieder geval. Wij hebben wel gekozen voor de lage brede leuningen en dat is maar goed ook met die klimgeit van ons. Met enige regelmaat voert hij stunts uit op de bank (wat eigenlijk niet mag). Wij zijn tot nu toe erg tevreden er mee