Waarbij moet ik hier dan aan denken? Kerst, pasen, verjaardag, diplomauitreiking? Aangezien je 'mijn man in de stemming brengen' nog apart benoemd, zal het wel iets anders bijzonders zijn?
Ik heb een mooie set voor onder mijn galajurk, had een mooie set voor ons trouwen. Heb voor mijn werk met enige regelmaat vrij formele gelegenheden, dan voelt het ook gek om een jurkje van 200 euro te dragen en een zeeman onderbroek. Zelfde geldt voor bruiloften. Maar kerst is inderdaad ook zo'n moment. Als ik echt in mijn uiterlijk investeer die dag, wil ik wel een mooi setje uit de kast trekken. Onder een wat meer casual outfit draag ik gewoon een bh en een broekje. Dus wel altijd een mooie bh, maar vaak met een standaard 5 voor 25 euro Hunkemöller broekje. De dure bijpassende broekjes liggen zelfs in een apart bakje. Weet niet waarom, voelt toch als iets waar ik zuinig mee ben.
Ik draag vaak wel matchende lingerie, maar dat is vooral omdat mijn lingerie uit verschillende rode en zwarte bh's bestaat of met een zwart werkje. Ik draag sowieso altijd wel mooie lingerie, ik hou niet van effen bhs of strings.
Ik vind strings helemaal niet vervelend zitten. Zitten bij mij echt prima en voel niet eens dat ik die aanheb. Meestal koop ik bij een bh een string en een brazzilian maar soms ook 2 strings. Heerlijk, vrije billen en gelukkig vindt partner dat ook!
Ik heb dat ook nooit gedaan, oudste kwam zelf naar mij toe dat ze graag een scheermes wilde. Ook is ze uit zichzelf overgestapt van topjes naar bh’s. Strings heb ik haar ook nooit over gehoord, ze draagt (net als de jongste) sinds kleuter leeftijd boxers.
Herkenbaar. M is nu ook echt zichtbaar in de puberteit aan het komen. Vind ik oprecht een raar idee, hij is nog zo een jongentje in mijn ogen dat het plaatje niet klopt ( en ik wil nog niet over mijn nek gaan van puberzweet bij een knuffel) Terwijl de oudste met 10 al ongesteld werd en bh’s moest dragen. Maar die is haar leeftijd altijd ver voor geweest dus daar leek het meer te kloppen ofzo
Mijn oudste is 14 en inmiddels een kop groter, scheert zich al een jaar maar is nog steeds mijn knuffelbeer gelukkig. Hij trekt zich verder helemaal compleet niks van zijn leeftijdsgenoten aan en doet volledig zijn eigen ding qua kleding en interesses. dochter wordt 12 en is wel gevoelig voor wat en hoe haar vriendin draagt en zich gedraagt maar dan weer niet voor anderen.Zij zien er met z’n 2en ook weer heel eigen uit tov klasgenoten. Ben wel benieuwd hoe zich dat gaat vormen. Vind het heerlijk dat ze groot worden en hun eigen ding gaan doen. Ook al die lichamelijke veranderingen en dingen als verliefdheid vind ik juist leuk om mee te maken.
Nee geen reden. Ik weet wel dat het toen de tijd was (begin 2000) dat iedereen een string droeg. Maar heel eerlijk, mijn moeder was gewoon een shitty opvoeder. Gevalletje diagnose borderline. Ze straalde (nog steeds eigenlijk) seks uit. Dat was ook wel een beetje hoe ze dingen voor elkaar kreeg. Ik heb dan ook een waardeloze seksuele opvoeding van mijn moeder gekregen. Ik denk dat strings en meer nietsverhullend ondergoed voor haar heel veel te maken had met seks en nu dus ook een beetje voor mij. Ze kende geen schaamte, ik kon haar regelmatig seks horen hebben. Ik heb haar zelfs een keer een seksuele handeling zien doen bij een man, ze zou me even leren hoe het moest. En op mijn 15e had ik een vriendje, omdat mijn moeder bang was dat ik lesbisch was en toen heeft ze eigenhandig iemand om verkering gevraagd voor mij, omdat ze doorhad dat ik die jongen wel leuk vond. Ik was daar totaal nog niet aan toe, en ben daardoor ook eigenlijk al heel jong heel veel seksuele grenzen van mezelf over gegaan. Dat was mijn voorbeeld immers. Kort gezegd heb ik daardoor best wel moeite met hoe andere mensen omgaan met seks. Als ik iets verneem over dat mensen dat met plezier doen, ben ik al aan het walgen. En als ik denk dat mijn moeder iets met seks doet, is mijn eerste reactie boosheid. Oh ja, en met Sinterklaas kreeg ik dan een lingeriesetje in mijn schoen met een bh die tig maten te groot was en een string dus. Zo... het ging over ondergoed en nu opeens over seks. Nu over op iets luchtigs.. Mijn dochter mag overigens helemaal zelf uitzoeken wat ze doet met ondergoed en lichaamsverzorging. Scheren houd ik nog wat af, maar ik weet dat ze dat af en toe wel doet, en soms knipt ze een beetje bij. En ik begeleid haar overal wel bij. Zowel bij het kopen van ondergoed, als lichaamsverzorging en bijvoorbeeld haar menstruatie die ze twee weken geleden voor het eerst kreeg. (Op het strand, de arme meid)... Zodat ze leert dat haar lichaam goed is zoals het is, compleet met striae (omdat ze erg snel groeit) etc. En dat ze best trots mag zijn op wat ze heeft en dat het ook oke is als je eens iets niet zo mooi vindt aan jezelf.
Mijn bovenste zin was een antwoord op de vraag van wendy339 over wat partners er dan van vonden als je wel of geen setjes ed droeg. Ik heb geen man en dus maakt dat voor mij niet uit, en bespaar ik mezelf geld, want voor mezelf hoeft het absoluut niet. Dus allesbehalve een aanname, gewoon een antwoord op haar vraag. Ik kom overigens uit een nare relatie waarin ik dus wel veel dingen voor mijn ex-man deed (oa verplichte seks), zodat hij een beetje normaal bleef doen.
Mijn dochter van 13 vroeg trouwens gisteren bij de kassa van de AH wat die doosjes waren die daar stonden. Ik antwoordde dat het condooms waren. Nou dat vond ze toch wel zo vies. Dat dat verkocht werd bij de supermarkt en dat mensen dat dan durfden af te rekenen.. Ze kon er niet over uit. Vanochtend werd ze wakker, was het ongeveer het eerste waar ze weer over begon. Ik heb haar gevraagd of ze nooit dingen had gezien bij de drogist etc. Is haar compleet ontgaan. Dus die zal de volgende keer wat nieuwschieriger om haar heen kijken denk ik. Maar ja, dat is ook seksuele opvoeding.
Bij mij echt exact dit! incl. BH merk.. die bh's zijn al vrij prijzig als ik dan ook nog 2/3 stuks ondergoed erbij moet kopen dan loop ik er op leeg denk ik! net even gekeken, als ik een bh met 3 stuks ondergoed zou bestellen zou ik 275,- moeten betalen.. ben nie gek!
Maar heeft ze dat met 13 niet allang uitgebreid op school gekregen bij biologie dan? Hier werd nog ouderwets “geooefend” op de banaan bij bio bij dochter en kregen ze allemaal een condoom mee op school tijdens de voortplantingsles
Wat een bedragen! Ik ben zelf ook best "moeilijk", niet zozeer qua maat maar erg gevoelig voor stoffen en labeltjes etc. Het jeukt en irriteert al heel snel. Daarbij wil ik liever geen plastic op mijn huid. En als je uiteindelijk zo'n bh hebt gevonden moet de bijpassende onderbroek ook maar net prikkelarm zijn, en vice versa. De onderbroeken die ik uit NL meenam passen inmiddels niet meer omdat ik flink ben afgevallen dus dat wordt weer een hele zoektocht.
is toch belachelijk bijna 300,- voor en bh en 3 strings. oh dat stofgevoelig en labeltjes enzo lijkt mij idd ook erg lastig.. heb je geen familie/vrienden in ned. die evt willen kopen dan naar je toe kunnen sturen?
Ah zo . Vandaar dat ik het niet begreep want daar heb ik dan weer totaal geen behoefte aan . Ondergoed zit onder mijn kleding dus heb ik dan weer helemaal geen gevoel bij dat het iets speciaals moet zijn omdat wat erboven zit wat luxer is. Nou draag ik ook bijna alleen zwart ondergoed, dus dan matcht het ook nogeens al gauw. Maar ik heb nooit veel geld aan ondergoed uitgegeven. Uiteraard moet het netjes zitten, ondersteunen en ook wel een beetje charme hebben, het hoeft echt geen oma-model te zijn . Maar veel waarde hecht ik er niet aan, ik denk overdag eigenlijk nooit aan m'n ondergoed wat onder m'n kleding zit. Zelfs niet toen ik ooit weleens een wat luxer setje aanhad.