Kindje beweegt heel weinig op echo's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jughi, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Hoi dames,

Ik heb tot nu toe vier echo's gehad. Alle vier de echo's lag de kleine stil. Heel soms wat minieme beweginkjes, nadat er in mijn buik gepord werd door degene die de echo doet.. Bij anderen lees ik alleen maar dat de baby zo beweeglijk was op de echo...
    Heb ik een lui kind? Verkeerde timing? Of moet ik me zorgen gaan maken? De gyn haar commentaar was na het porren; oh t kind kan wel bewegen... ;)

Liefs

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Als ze niet gezecht heeft dat je je zorgen moet maken moet je dat ook vooral niet doen, gezien baby's veel slapen had jij gewoon steeds haar dutje te pakken met de echo

3. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Maak me ook niet echt zorgen hoor... Denk eerder n lui kind ;)

4. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Tip voor een volgende echo als je kindje wilt zien bewegen: suikerhpudend drankje zoals sinaasappelsap ofzo half uurtje voor de echo drinken. Meestal worden ze daar wat drukker van.
    Denk dat je nu idd pech heb gehad met de slaapmomenten ;)

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wees blij hihi, anders zien ze nix. hier ook een slaapkop met de echo's maar daarbuiten pfff lijkt wel een springkussen hihi

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier ook pas een bewegend kindje met 14 weken gezien. Op de echo's daarvoor lag ze steeds stil. Ik heb de gyn eens gevraagd of het kwaad kon of iets betekende. Maar er was niks aan de hand, dan slaapt je kindje blijkbaar net op dat moment. Zolang het hartje maar goed klopt.

En er zullen vast nog genoeg echo's komen waarop hij/zij wel beweegt. Tijdens latere echo's schopte onze meid soms de echo-kop van mijn buik af, hihi.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ons zoontje lag doorgaans ook te slapen tijdens de vele echo's. Is nu een heel levendig en druk kind.

Deze is maar 1x rustig geweest met een echo en voor de rest aan het keten. Zegt niet zoveel denk ik.

8. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste is net zo :D als die sliep geen beweging in te krijgen, zelfs 4x voor een pretecho terug moeten komen.
    Nu is ze 3 maanden en absolut niet lui, maar wel een slaapkopje, ze is nogsteeds max 2 uurtjes achter elkaar wakker en slaapt sochtend makkelijk tot 9:30

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Had ik ook met de oudste.

Ging altijd op de fiets naar de verloskundige en die beweging was gewoon erg slaapverwekkend voor de kleine

10. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik heb met 10 weken echo gehad en nekplooieting en 20 weken echo en ze zeiden dat het een voorbeeldig kind was. Lag zo mooi stil dat ze mooi alles konden zien heb hem ook bijna niet zien bewegen maar voel het des te meer als ik savonds op de bank zit

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

#11 jolien 1986, 6 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2015
    Heb ook wel eens gehad. Lag ze lekker te slapen. Jammer om je kindje dan niet in actie te zien. Met langere echo 's (combinatie test/ 13 weken echo en, 20 weken onderzoek) zag je der wel wakker zijn en bewegen. Misschien heb je dan meer geluk.

Als ik iets zoets drink, vruchtensap oid merk ik meer activiteit in mijn buik (voel ik schopjes) maar voor metingen en controle is het geweldig als kindje stil ligt

12. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Ik ga de 20 weken echo afwachten :) bij de nekplooimeting lag het ook lekker te slapen :cool:
    Bedankt voor jullie antwoorden! Zal allemaal wel loslopen lijkt me zo..

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Alle echo bij beide kindjes lagen ze stil.

Zag bij de mk ook pas dat het mis was omdat hij zo uitgebreid keek maar geen hartje vond. Kindje leek te slapen!

Gelukkig bij beide anderen wel mooie hartjes, en exhoscopisten vinden het alleen maar fijn.

Enige die ik heb zien bewegen is met 34 weken ZL maar die zat ineens in stuit toen. Hij was zich aan her uitrekken 😍

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    bij mijn middelste had ik dat ook! Heb hier toendertijd nog een topic over gemaakt. Nou hij wordt bijna drie en stuitert nu rond me heen en weer op t moment:p

15. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Bij de eerste paar echo's bewoog de kleine hier zo weinig dat ik me ook wat zorgen begon te maken. Zoveel zou ze toch niet slapen? De gyns zeiden er niet veel van, behalve dat ze een beetje lui is.
    Maar nu is het een stuiterbal, een wervelwind en een wiebelkont, al sinds de 22 weken. Ze kan niet langer dan 30 minuten stilliggen. Ook niet op de echo's, tot ergernis van de gyns die graag groeimetingen willen uitvoeren en dopplers willen meten :D
    Je kindje zal toevallig slapen ten tijde van de echo's, dat doen ze namelijk heel vaak :)

16. Jughi

Jughi Bekend lid

28 okt 2014
    710
    1
    0
    Heel bemoedigend! :D:D

17. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Mijn eerste zoontje was ook altijd heel rustig op de echo, af en toe ging er een handje omhoog en dat was het haha. Hij is ook echt een rustig jongentje, inmiddels net 4 en nog altijd is hij gewoon rustig hihi.

Mijn 2de zoon was daarintegen lekker druk op de echo's en is nu ook een lekker bewegelijk jongentje, inmiddels 2 jaar.

Dit derde kindje is op de echo's ook al druk aan het zwaaien.

Het is dus denk ik ook een beetje het karakter :)

18. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha. wat grappig dat jij juist wou dat hij meer bewoog terwijl wij juist vandaag wat meer andersom hadden willen zien. :D Die van ons lag ook geen seconde stil tijdens de nekplooimeting waardoor het echt lang duurde voor het in beeld kwam. Diegene die de echo maakte had het er maar moeilijk mee. Ik denk inderdaad dat als het echt iets opvallends was geweest de dokter er wel wat van gezegd had. Voor een volgende afspraak gewoon lekker het hemd van hun lijf vragen. ;)

Fijne zwangerschap meid.

Deel Deze Pagina