Ik zou bij ze langsgaan en bedanken voor hun briefje, en meteen aangeven dat je prima begrip hebt als zij een feestje hebben, maar dat je wel verwacht dat ze het volume wel omlaag doen na 23:00 's avonds omdat jij en je kinderen willen slapen. Volgens mij is 23:00 ongeveer de tijd waarna je stiller moet zijn (dat was in Het Blok altijd zo ).
Ik ben echt geen zeur hoor. Mijn naaste buurvrouw bijvoorbeeld heeft elk weekend haar familie op bezoek. Die maken dan ook wel herrie, maar daar geef ik niets om. En buurvrouw aan de andere kant is stokdoof en haar tv staat dan ook loeihard, vind ik ook niet erg, alle begrip. Echter die feestjes (die dus echt niet maar 2 keer per jaar zijn, maar meer 2 keer per maand) zijn echt erg. Het is dan gewoon bijna een discotheek. Ze stoppen nu een briefje in mijn bus, omdat ik de vorige keer er iets over gezegd heb. Ik heb ze toen via mail benaderd, omdat ze de rest van de tijd niet thuis zijn. Het gaat trouwens om een jongen van 18 die die feestjes geeft. Zijn moeder (waar het huis eigenlijk van is) verblijft meeste van de tijd bij haar vriend. Ik heb haar al eens gevraagd of ze hem wilde vragen of het iets zachter kon. Ze lachte toen alleen maar en heeft er blijkbaar niets mee gedaan. Een beetje muziek vind ik echt niet erg, maar niet een bass tot de volgende ochtend... Ik denk dat je het moet horen , om echt te kunnen begrijpen waarom het mij zo stoort.
Ben ik dan de enige die vind dat de buren die het feestje geven ook gewoon om de rest moet denken. Als jij in een woonwijk woont weet je dat je rekening met elkaar moet houden. Een feestje is prima en daar mag ook best extra geluid om zijn maar waarom moet de muziek op standje disco? Als je zulke feestjes wilt vind ik inderdaad dat je naar een feestlocatie moet gaan. Er word wel erg makkelijk gezegd dat als je geen overlast wilt dat je dan naar een hutje op de hei moet gaan of niet in een woonwijk moet gaan wonen maar volgens mij hebben de meesten daar geen keus in. Een hutje op de hei is niet te betalen! Natuurlijk mag een feestje op zijn tijd en ook met wat meer geluid als dat je met zijn tweeën op de bank zit, maar dan wel rekening houdend met je medemens. Ze hoeven niet alleen maar rekening te houden met jou. Het werkt nog altijd twee kanten op.
Overigens zou ik pas de politie bellen als de buurtjes zelf niet (goed) reageren. Je moet gewoon allemaal een beetje rekening met elkaar houden. Zij met jullie en jullie met hun. Als de muziek ZO hard is dat jij tot half 6 's ochtends letterlijk kunt horen welk nummer ze draaien en je kopjes staan te trillen, is dat niet meer normaal. Als jij de muziek wel hoort, maar iedereen kan hier doorheen slapen, zie ik het probleem verder niet.
Op zich moet 2x per jaar inderdaad wel kunnen, maar als al mijn buren 2x per jaar een feestje geven dan heb ik nog elk weekend overlast Persoonlijk vind ik dat je buren geen last van je hoeven te hebben als je een feestje geeft. Muziek draaien tijdens feestjes thuis vind ik niet nodig, maar goed ik vind het dan ook leuk om te praten. Als ik een feestje met muziek geef dan huur ik inderdaad een zaaltje zodat mijn buren daar geen last van hebben. Het is geven en nemen, zeker als je in een woonwijk woont, maar na een uur of elf/twaalf moet het geluidsniveau wel dusdanig omlaag dat de buren gewoon kunnen slapen, toch?
Ik had mooi een briefje terug geschreven dat je het prima vind dat er een feestje is, maar dat na 00.00 de muziek uit moet. Volgens mij is het zelfs wettelijk na 22.00 al. Onze buren hebben ook 1 a 2 keer per jaar een feest, prima daar zeg ik niets van en zorg vaak dat ik weg ben. Maar 2 keer per maand? Ja daaag daar zou ik ook echt geen zin in hebben hoor, waarom moeten andere daar last van hebben.
Zo'n briefje bij de buren afgeven, is geen vrijbrief om het zo bont te maken als hen willen.. Ik zou inderdaad even langs gaan en je begrip tonen, maar ook vragen of zij het begrip op kunnen brengen dat jullie wel willen slapen en de muziek daar op een bepaalde tijd zachter kan..
Het is heel netjes dat ze een briefje in de bus doen. Alleen ook als je een feestje geeft kan het geluid echt wel mate gedraaid worden. Vind het ook wel een beetje erg als je er twee huizen verderop de muziek woordelijk kunt volgen. Maar zoals hier al geopperd is ga bij de buren langs en bespreek het met ze. Staan ze er voor open dan is het mooi. Mocht dat niet zo zijn en is het rond 24.00 nog te gortig dan misschien de politie bellen. Vind ook wel de frequentie van de feestje meetellen.
Ik ben niet zo van het politie bellen. Vind dat ook zonde van mijn beltegoed Bovendien hebben ze zaterdagnacht amper tijd, omdat ze dan veel te druk zijn met het uitgaanspubliek. Ik ben meer benieuwd hoe andere hiermee om gaan. De onderbuurvrouw van hun heeft ook al eens aangegeven dat ze het toch wel erg rumoerig vond. In plaats van excuses of weet ik veel wat kreeg ze te horen dat ze dan ook maar moest komen feesten, dan had ze er tenminste geen last van. En zeker heb ik geen zin in gedoe met de buren, maar ik vraag me gewoon af tot welke mate je dingen moet accepteren.
Als t idd 2x pm is zou ik het ook niet accepteren. 1x per jaar of 2x per jaar oke, even uitzingen maar nee dit gaat tever. Ik zou inderdaad ook een briefje terug stoppen. Of een mailtje, whatever..
o dat soort feestjes ken ik maar al te goed helaas. waar ik woonde had ik een onderbuurman(3huizen verderop) die regelmatig zn muziek keihard had staan. en dan niet alleen in weekenden, ook doodleuk op de woensdag avond/nacht. en dat was een type waar je niet ff naar toe stapt met de vraag of het iets zachter kan omdat je kind wakker word of volgende dag gewoon moet werken. die was dan zo stom dronken dat daar geen zinnig woord meer uit kwam. die deden na een jaar ook maar een briefje in je bus dat er een feestje was en dan vervolgens snoei harde muziek tot 6uur smorgens. denk dat ik, en andere buren, zeker 30x politie hebben moeten bellen. misschien even langs gaan 'goh wat attent dat je het even vermeld, vind dat wel netjes. oja zou het misschien na uur of 2? wat zachter kunnen, feestje moet kunnen natuurlijk. maar helaas moet ik de volgende ochtend er weer vroeg uit' weet ik veel, zoiets. aardig, compliment over het briefje en dan de vraag of het na zo en zo laat wat zachter kan. succes!
2 keer per maand dit soort herrie, nee natuurlijk hoef je dat niet te accepteren. Zijn moeder doet er dus niks aan, dat is niet best. Uiteindelijk zou het het beste werken als zij het een halt zou toeroepen. Het is immers haar huis - en haar zoon. Ik zou toch proberen eens een goed gesprek met haar (liefst tegelijk met zoon erbij) te hebben hierover, en haar te vragen hoe zij denkt dat jullie dit samen kunnen oplossen. Of je zou het eens samen met de andere buren kunnen proberen, om een soort 'buurtoverleg' te hebben met haar. Zodat duidelijk wordt dat jij niet de enige bent die er last van heeft. Maar probeer het echt in een goed gesprek aan te kaarten. Niet over de heg, maar ga bij haar op bezoek. En geef aan hoeveel last je ervan hebt, en draag suggesties aan van hoe het voor jou wel acceptabel zou zijn. En als aan het eind van het gesprek blijkt dat zij niet van plan zijn om ook maar iets te veranderen, dan kun je altijd nog afsluiten met iets als: "dan laten jullie mij geen andere keuze dan iedere keer opnieuw de politie erop af te sturen. Is dat dan wat je wilt?" Als het een huurhuis is, zou je nog kunnen proberen of de woningcorporatie wil bemiddelen als je er met hen echt niet uitkomt. Succes hoor. Weinig zo vervelend als buren die je (over)last bezorgen.
Hier sluit ik me bij aan. Ik zou eerst met de buren gaan praten over de plannen en dat je toch echt graag wil dat jij en je kleine na middernacht lekker kunnen slapen. Muziek hoeft niet uit, maar wel zacht en zonder bass. Wil je niet met de buren praten? Ga dan uit logeren.
kijk als het een 1 keer in het jaar feestje is dan zou ik er niet zo moeilijk over doen en desnoods de kids bij oma laten slapen ofzo. als het een elke week gebeuren is dan zou ik VANTEVOREN aanbellen en aangeven van feestje prima maar na 1-2 uur de muziek wat zachter.
Mocht het weer uitlopen op een laat feestje dan even langs gaan en aangeven dat het wel iets zachter mag. Krijg je geen gehoor dan de politie bellen. Een feestje is leuk en een briefje waarop begrip wordt gevraagd is netjes maar je moet er niet (te) veel last van hebben.
Ik zou wel de politie bellen als je er last van hebt. Je hebt het bij de buren al aangegeven en die doen er niks mee. Hier ook zulke buren. In de zomer elke week wel een feestje. Muziek zo hard dat ik mijn bed uit tril. Valt ook niet mee te praten. Als je aangeeft er last van te hebben zetten ze de muziek nog ff een paar standen harder. Ik en andere buren hebben hier al meerdere keren de politie over gebeld. Die gaven ook aan het bij de woningbouw aan te geven en gaven mij de tip dit zelf ook nog eens te doen.
hier bij de buren ook een a twee maal per jaar zo,n feest wat tot laat doorgaat. Van te voren wordt niks gemeld, en de muziek staat ook op volume 300, maar ze doen dr best maar. Ik vind het irritanter dat hij als hij vakantie (lees 6 weken) heeft iedere mooie dag de radio smorgens om 9 uur aanzet op volume dat ik het goed kan horen tot aan savonds dat ze naar bed gaan toe. Maar ook daar zeg ik maar niks meer van, zij hebben ook last van ons..of liever gezegd van de kids. gillend op de trampoline of jankend en rzuiemakend buiten ook op volume 100. we wonen nou eenmaal in een buurt. En hoe kwader je wordt des te groter je irritatie wordt
Ik vind een feestje niet erg, en ik vind het ook niet erg als ik het een beetje hoor.. Maar ik wil niet moeten schreeuwen. niet om 3 uur smiddags en al helemaal niet na 12 uur snachts.. Ik zou dus aan de bel gaan, helemaal met een klein kindje. Daar kunnen ze best rekening mee houden.
Ik vind dat als je buren hebt rekening met elkaar moet houden. Dat wil dus zeggen dat als je een feestje geeft en ook al kondig je het aan door middel van een briefje je het fatsoen kan hebben om het geluid tegen 12 uur wel wat zachter kan zetten. Ik vind niet dat de TO dan maar op een hutje op de hei moet gaan wonen. Ik zou ook de politie bellen als ze om 2 uur 'snachts nog zo hard de muziek aan hebben. En het maakt niet uit of je het dan 1x per jaar of ieder weekend doet. Als je kind niet kan slapen van de herrie is toch niet normaal en al helemaal niet als je kopjes in de kast staan te trillen. Vooral niet als het 2 huizen verder op is. Dan vind ik inderdaad dat hun dat feestje maar ergens anders moeten houden. Na 22.00 uur mag je geen geluidsoverlast meer veroorzaken dus als je dan zegt tegen 12 uur mag het zachter moeten ze dit ook accepteren vind ik en anders gewoon de politie bellen en zeker niet zelf je huis uit gaan had ik nooit gedaan...