wat een opmerking.. moet je maar vrijstaand gaan wonen.. moet je ook het geld voor hebben he?! Ik vind dat er wederzijds rekening met elkaar gehouden mag worden. En ook al hebben mensen niet vaak feestjes en komt het niet veel voor, tot half 6 in de ochtend hard de muziek vind ik wel een beetje overdreven hoor.. Vanaf een uur of 2 zeker!! mag de muziek toch gerust zachter? Snap dat niet, zijn mensen zo doof dat de muziek zo Hard moet?! onzin... ik zou als ik jou was de politie bellen na 2uur of misschien wel al eerder, want ik geloof dat je na 22u zelfs al mag bellen hoor.. Is toch te gek voor woorden dat jij de deur uit zou moeten met je kindje omdat een ander het fatsoen niet heeft de muziek wat op een zachter volume te zetten.. Wij hebben ook buren die er wel wat van kunnen en we zeggen er nooit wat van, maar ergerlijk is het zeker wel! en in de buurt is er door anderen ook al meermaals de politie gebeld met als gevolg dat ze zelfs een keer alle installaties hebben meegenomen.. Er wordt nu gelukkig ook vaker de muziek voor 2 al zachter gezet.. We wonen in een rijtjeshuis en helaas geen geld! voor een vrijstaande woning dus. Snap best dat je rekening met elkaar moet houden en elkaar wat moet gunnen maar dat gaat in twee richtingen.. Zo mogen hun ook rekening houden met ons en de muziek na 2 toch zeker wel zachter zetten! anders gaan ze maar naar een discotheek als ze de muziek zo hard willen dat ze moeten schreeuwen om elkaar te verstaan.. midden in een woonwijk.. pff
Nou ik zou het niet in mijn hoofd halen om een paar keer per jaar een briefje bij de buren door de bus te deponeren met de mededeling dat ik een feestje geef tot 5 uur in de ochtend. Zoiets doe je niet in een woonwijk met de hele nacht harde muziek. En beetje bezopen dat IK met mijn gezin MIJN huis uit mag als ik er last van heb en ik mag niet zeiken?? Nou sorry maar ik zal wel apart zijn maar wil dat echt niet hebben, hoogstens tot 1 uur en dan klaar. Als alle mensen hier in de straat dat nu enkele keren per jaar zouden doen dan is hier elke week feest letterlijk. En na 1 uur bel ik politie, dan ben ik maar niet sociaal Feesten tot 5 uur in de ochtend doen ze maar lekker in de kroeg/disco.
Ik ben er niet van gedient. Ik werk om het weekend en.mijn wekker gaat dan 6.15 af. In mijn vrije weekend wil ik graag rustig bijkomen. Je kunt best een feestje hebben maar niet zo hard dat de buren je kunnen horen. Dan moet je maar iets afhuren.
Eerder andersom. En wel omdat 9 uur een normale tijd is en 1 uur 's nachts niet. Maar als een buurman bijvoorbeeld nachtdiensten zou hebben, dan zou ik mijn kinderen leren om ergens anders te spelen. Niet omdat dat moet, maar omdat dat fijn is voor de buurman en ik graag een fijne sfeer en onderling contact heb in de straat.
Ik zou een briefje terug doen en ze veel plezier wensen met hun feest en of ze zo vriendelijk willen zijn om de muziek wat later op de avond niet al te hard te zetten, in het belang van de nachtrust van jullie kleine.
Hier zijn een aantal keer topics geweest over te vroeg buitenspelen van kinderen. Dan vonden veel meiden het asociaal dat ze voor 9 uur s ochtends buiten speelden. Snap dus niet dat er nu zoveel meiden vinden dat je maar niet zo moet zeuren. Vind ook juist dat je rekening moet houden met elkaar. Zowel s morgens als s avonds.
Ik vind een feestje kunnen,wij zijn vanacht ook tot 4 uur bezig geweest buiten maar dan géén harde muziek,vind ik echt niet kunnen! Na 12 uur kappen met muziek.
Vlak nadat de politie de straat uit was ging het volume weer omhoog, maar dat duurde niet lang, want toen kwam moeders ineens aanzetten. Mijn andere buurvrouw vertelde me net dat zij die moeder heeft opgebeld en heeft geëist dat ze naar huis kwam. Dat wilde ze in eerste instantie niet, maar buurvrouw heeft toen gezegd dat ze anders de sociale recherche zou inlichten. Schijnbaar zit mevrouw in de bijstand en is het wel lekker handig dat zoonlief gebruik maakt van haar huis. Zo kan zij lekker bij haar vriend verblijven en valt dat niet op, omdat er 's avonds toch licht aan is bij haar thuis. Nou, toen was mevrouw binnen tien minuten thuis en was het feestje afgelopen. Hopelijk is het nu doorgedrongen dat het klaar moet zijn.
Ik schrik echt van sommige reacties hier!! Een feestje moet kunnen ja dat zeker. maar toch wel met enig respect voor je buren toch? Een feestje tot 6 uur in de ochtend met keiharde muziek is toch absurd? Nee sorry dat zou ik ook echt niet pikken zelfs niet voor 1x in het jaar. Je kan ook prima een feestje hebben zonder keiharde muziek toch?
Stemmen vind ik ook echt niet erg. Het is inderdaad de bass waar je helemaal hoorndol van wordt. Het lijkt net of ze urenlang hetzelfde nummer op hebben staan. Ik heb net met mijn buurvrouw gesproken en ze gaf aan toch ook wel met de woningbouw te willen gaan praten. De koop blijkt ook nog niet helemaal rond te zijn, omdat mevrouw voor een deel de bijstand in is gegaan, heeft nog maar een halve baan. Dus hopelijk kan de woningbouw ons helpen. Het schijnt dat hun onderbuurvrouw (72 jaar) iedere keer als ze ziet dat er bezoek komt voor de bovenburen naar haar dochter vertrekt om daar te logeren. Zij durft echter niet zelf aan de bel te trekken, omdat ze bang is voor gedoe en dat begrijp ik ook wel. Morgen gaan we de woningbouw bellen en dan zien we wel verder..hopelijk kan dit op een nette manier opgelost worden.
Ik wist geeneens dat zij er ook last van had. Het is toch 3 huizen verder. Zij heeft zelfs een keer gedacht dat het mijn muziek was! Ben wel blij dat ik nu iemand heb waar ik het probleem mee kan aanpakken. Dat geeft ook wel een beetje rust.
Je woont in een appartementencomplex, en dat geeft al wat meer ruimte om het aan te pakken. De meeste complexen hebben namelijk huisregels m.b.t. dit soort overlast. Ook als een appartement verkocht is. Daarnaast, de politieverordening van vrijwel elke gemeente geeft aan dat na 22 uur geluid niet boven bepaalde sterkte mag uitkomen. Ik snap niet hoe sommige mensen hier aan 2 uur 's nachts komen. Dat is een tijd dat het gewoon stil hoort te zijn. Niet alleen maar in hutjes op de hei. Voor dit soort dingen kun je als buren ook terecht op het spreekuur van de wijkagent. Die kan op bezoek bij de bewoners, hij kan evt. maatschappelijk werk etc.
We hebben allemaal een eigen ingang aan de buitenkant dus ik weet niet of er dan aparte regels zijn? Je kent vast wel die drive-inwoningen. Bij ons is het ook op die manier gebouwd, alleen is er beneden geen garage, maar de woning van de onderburen. Wij zitten daarbovenop en hebben dat twee etages. Eigenlijk een eensgezinswoning qua ruimte dan. De woningbouw noemt het appartementen, maar we delen dus niks qua ruimtes.
Of het nu huur of koop is, na middernacht ga ik ook altijd even naar de buren als ik echt niet kan slapen. En in het verleden is de politie ook weleens gebeld toen de buurjongen het echtte gek maakte. En wij hebben een koophuis Overlast is overlast!