mateloos irriteren aan je man.

Discussie in 'De lounge' gestart door senna999, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Haha geweldig!
    Ik werk zelf 20 uur, maar ben ook druk met van de ene sport naar de andere te rijden. Tussendoor doe ik het meeste in huis. Mijn man heeft ADHD en overziet het gewoon niet. Ik heb me er lang druk over gemaakt maar dat heeft geen zin. Hij heeft nu bepaalde taken en daar moet ik hem regelmatig bij aansporen maar het is zijn taak dus moppert hij verder niet. Het komt wel regelmatig voor dat hij de vaat op het aanrecht zet en niet in de vaatwasser terwijl hij leeg is. Ik kan me daar dan wel boos over maken maar het kost minder energie om het er zelf in te doen.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zeg hier net tegen mijn wederhelft ... jullie mannen zijn toch ook allemaal het zelfde ... zegt hij ja ... ZUCHT Maar ik mag niet klagen als ik hier sommige verhalen hoor. Moet af en toe wel eens wat zeggen maar over het algemeen kan hij zelf goed bepalen wanneer iets moet gebeuren.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Betreft je hond uitlaten.....reactie "ja zo" meteen afkappen met "nee nu anders kan ik het over 2 uur zelf doen en jij doet toch al zo vreselijk veel hier"

Verder betreft huishouden zien mannen het gewoon soms/vaak heel anders.
    Ga hem het niet vragen maar pak de stofzuiger en zeg hem dat hij gaat stofzuigen.
    Geef hem een por als de kleine wakker is voor een fles en ga er zelf niet uit.
    Mocht hij met opmerkingen komen dan kun jij het de kop toch indrukken met " ik doe al 10 jaar niets anders dan jou rommel opruimen en je verzorgen, ga jij nu maar eens iets voor mij doen zodat ik even wat langer kan slapen"
    Mijn dochter wil niet met papa mee naar beneden en komt zelf naar onze slaapkamer dus tja papa slaapt vaak uit maar ik werk aanzienlijk minder dus vind het ook niet erg om wat meer te doen.
    De hond is echter wel zijn pakkie an in de ochtend en avond want ik verzorg onze dochter al van opstaan t/m naar bed gaan.

4. Maia

Maia Niet meer actief

tja, duidelijk zeggen wat hij wel moet doen en dat hij het nu moet doen. en anders de riem van de hond (voorbeeld) in z'n handen duwen. Ik zou in elk geval niet voor hem het gaan doen.

Maar hier gebeurt dat ook nog. Dinsdag gevraagd of hij boven en beneden wil stofzuigen en dweilen en de vissenkom wil schoonmaken... niet gebeurd natuurlijk en de reden: ja ik was zo druk met Fleur en ben het vergeten :) tja... maar na zacht aandringen van me doet hij het toch, heb zeker niks te klagen over hem, maar soms is er wat aandrang nodig want dat vergeten gebeurt hier nogal vaak ;) ach, er zijn ergere dingen denk ik dan altijd maar.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben het helemaal eens met de post van mich87 op de eerste pagina (behalve dat over ruzie tussen vader en moeder; mijn ouders maakten hier nooit ruzie over).

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wbt de hond, ergens in een hoekje een beetje appelsap (nep urine)neer leggen en vervolgens hem een dweil plus emmer in de hand geven en zeggen eigen schuld dikke bult. Vervolgens ook nog even zeggen dat hij niet snel is met uitlaten er ook nog een hoopje in de hoek komt te liggen. Denk dat hij de volgende keer wel sneller van die bank komt.

Wbt de rest van de taken. Heb niet helemaal duidelijk hoeveel jij werkt, maar hem een aantal duidelijke taken geven, waarbij ook heel duidelijk is dat als hij ze niet zelf doet er dus ook echt voor hem een irritante consequentie aan komt te hangen. Bijv. hij kookt op de zondag, doet hij het niet, ja dan ook geen eten. Zorgen dat jij nog lekker wat van gisteren overhebt en dan heeft hij mooi het nakijken. Laat hem maar eens ervaren dat dingen gewoon gedaan moeten worden.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik denk niet dat je alles kunt verklaren via de manier waarop het bij jou ouders ging....sommige mannen zijn gewoon makkelijk en lui

8. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    gelukkig helpt mijn man mij wel ..maar hij heeft ook tijden gehad dat hij echt niets deed! mijn oplossing? Ik deed zijn was niet , zijn eten niet ..en deed ook geen any favours .. Hij werdt het zat en mijn reactie was pech gehad!
    Is eigenlijk kinderachtig allemaal ,maarja als je wilt dat hij je helpt dan tsjaa dan doe je er alles aan :p..hij helpt me weer en dat is goed :)

Sommige mannen zijn zo eenmaal, mijn moeder zei altijd je moet geluk hebben om een man te hebben die jou helpt maar verwacht niet te veel van ze!

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    en sommige vrouwen ook..... hihi

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    hahaha.... irritatie #1 in huize Zilvervos. Doet zilverman de afwas, laat hij altijd de flesjes staan.... grrrr... maar goed, hij doet wél de afwas (een soort van.... niet het fornuis, de troepjes, de kruiden of dingen die volgens hem niet in de afwasmachine passen.... maar daar moet ik niks van zeggen :p).

Of nee... irritatie #1 is dat zilverman enorm eigenwijs is. Hij weet álles beter (echt alles.... beter dan de arts, beter dan een expert, beter dan het nieuws, beter dan mij, beter dan het CB, beter dan vrienden... beter dan iedereen. Zilverman is afgestudeerd in álles.). Dus hij doet nooit iets fout. Ook niet als hij wel het huishouden doet, of de afwas. En als ik het huishouden doe....kan het altijd beter. Grrrr.....

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik werk ook nog twee dagen (in ons eigen bedrijf) ;)

12. Linana

Linana Niet meer actief

Tsjah, aan de ene kant herkenbaar, aan de andere kant niet.
    Mijn vriend helpt wel, sterker nog, hij gaat uit zichzelf opruimen anders irriteert hij zich aan de rommel. En dan doet hij ook echt alles.
    Maar, ik kan me er alsnog aan irriteren, want wanneer hij opruimt doet hij dat op zo'n manier dat ik er vaak nog achteraan kan (op afwassen, stofzuigen en dweilen na).
    Hij stopt spullen gewoon weg of gooit ze in de slaapkamer en doet de deur dicht. Uit het zicht = opgeruimd bij hem.

Ik denk dat, als je man na 10 jaar nog steeds geen steek verandert is, dit ook niet snel meer gaat gebeuren.
    Tenzij staken dus werkt of zijn spul laten liggen. Maar ik denk dat die oplossingen slechts tijdelijk werken.
    Een goed gesprek, zonder ruzie? Of echt een duidelijke verdeling maken?

Misschien zeggen dat als die niet zijn "taken" doet het echt niet gezelliger wordt in huis en je het niet meer ziet zitten op deze manier? (ook al meen je het dan niet....)
    Ik weet verder niet hoe jouw man in elkaar zit natuurlijk, maar persoonlijk denk ik dat het gewoon zijn aard is of gewenning.

13. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Lieve Senna,

Ik herken het ook hoor! Volgens mij willen mannen het gewoon niet zien.. Ik heb ook van alles geprobeert en ben nu al zover dat hij achter zn kont opruimt! ;)
    Probeer wel aan jezelf te denken hoor! Je hebt een hartafwijking en neem gewoon je rust, dan blijft die troep maar ff liggen!!

14. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dat is zo, maar dan moet je je ook afvragen hoe dat gegroeid is. En zoals ik in een latere post al zei, als je man 0,0 zijn best wil doen als jij er alles aan gedaan hebt om de communicatie beter te krijge, dan is er iets structureel mis in je relatie en vraag ik mij af of de man in kwestie überhaupt nog iets wil investeren. Hoop niet dat het bij ts zo is natuurlijk!

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wel herkenbaar.
    Man doet hier ook eigenlijk niets in het huishouden.
    Nu ik nog aan het herstellen ben na een knieoperatie moet hij de stofzuiger voor me naar de verschillende verdiepingen dragen enzo. Gebeurt niet direct wanneer ik het vraag en soms vraag ik het wel 7 keer maar het is niet zo dat hij me dwars wil zitten. Hij vergeet het echt oprecht.
    Als ik wil dat iets direct gebeurt moet ik het er ook bij zeggen. Is hij bezig terwijl ik het vraag ? Dan laat ik hem kinderachtig herhalen wat ik vraag want hij geeft wel eens antwoord zonder het zich te beseffen...dan is hij zo geconcentreerd bezig.

Ik ben op het probleem wat op te lossen minder gaan werken. Ik was namelijk in mijn vrije tijd alleen maar bezig met het huishouden en daar had ik geen zin meer in. We konden eigenlijk geen huishoudster vinden die we vertrouwen (niet bang voor mijn spullen maar heb hier dieren loslopen...en veel mensen laten altijd deuren openstaan). Dus ik ben een dag per 2 weken minder gaan werken.

soms moet hij wel helpen hoor. Ik geef wel duidelijk aan wat ik gedaan wil hebben en daarna is het ook klaar.

Heel soms word ik er nog wel eens boos om hoor. Als hij weer eens eten heeft laten slingeren en er weer een huisdier het met verpakking en al opgegeten heeft (verwaarloosde katten uit het asiel grijpen elke kans tot eten aan, duurt een tijdje voordat dat wegtrekt).

Hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden want ruzie is niets !

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Owja bij mijn man ligt het echt aan de opvoeding.
    Nooit wat in huis hoeven doen...nooit hoeven helpen.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik zou denk ik aan hem vragen of hij ook nog van plan is volwassen te worden...

En na een kinderachtig antwoord daarop kun je misschien de conclusie trekken dat hij een onvolwassen vent is met een gezin.

En wat je dan kunt doen...in therapie

Eerlijk, ik zou niet met zo'n man kunnen leven. Je bent samen in een relatie. Dus dan communiceer je fatsoenlijk en verdeel je taken fatsoenlijk.
    Ik zou daar zelfs vreselijk op afknappen.

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    wow daar zou ik echt gek van worden. kun je niet een keer alles laten belopen (behalve de hond en je dochter?) en kijken hoe hij het vindt. Wat ook wel goed zou zijn is misschien er een uurtje vandoor gaan met de wagen en de hond? En zeggen als ik terug kom en het is hier nog zo'n zooi dan .....

19. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Het lijkt mij verstandig om een keer op een goed moment om de tafel te gaan zitten en dan samen alle " taken" in het huishouden eens te bekijken. Wie heeft wanneer tijd om wat te doen. Mijn man zorgt altijd voor de boodschappen bijvoorbeeld. Ik doe de was en koken doen we om en om( wie het eerst thuis is) als je beiden een beetje je vaste taakjes hebt hoef je er ook niet steeds aan te ergeren. Laat hem zelf ook mee denken en zijn taken kiezen. Spreek wel af dat het dan ook echt gebeuren moet. Oh ja enne jij niet meer zijn taken overnemen ook niet als je tijd hebt... Moeilijk hè vrouwen zien de rommel ook beter en eerder. Mannen storen zich niet zo snel hihi succes !!!

20. Eens in de zoveel tijd heb ik ook dat hij niks doet, alles laat liggen en slingeren en niks opruimt. Hij zit alleen maar achter de pc, vraagt of ik de waterkoker aanzet en onze zoon eten geef. Nu weet ik dat mijn man een spel speelt waar hij van tijd tot tijd erg verslaafd aan is (geeft hij zelf ook toe). Wat hij dan al ziet wat moet gebeuren, komt hij dan niet aan toe. Ik moet dan altijd even heel boos worden op hem, en zeggen dat ik op zo'n manier niet samen met hem kan leven. Hij weet dan weer, dat hij wat minder moet gamen. (is jouw vent niet verslaafd aan wordfeut??)

Sowieso hebben we wat afspraken staan, zo ruimt hij de vaatwasser uit en in, vouwt hij de handdoeken op, doet hij stofzuigen en op zondag staat hij op voor onze zoon en kan ik uitslapen. Zijn zooi bewaart hij op zijn eigen plek (zijn bureau) en daar blijf ik vanaf, zo blijft de rest netjes. Hij weet dit allemaal en houdt zich er redelijk aan (als hij het niet doet, dan blijf ik er vanaf of gooi de handdoeken op zijn stoel dan doet hij het wel).

Je moet echt strenge regels opstellen en zorg voor een plek waar hij zijn zooi kwijt kan. Laat hem de ene dag uitslapen en jij hebt dan de andere dag. Laat je verwachtingen duidelijk weten, de lijst hang je desnoods aan de muur op. Voer zijn taken ook niet uit, mannen nemen er soms de tijd voor (uh meestal) maar het komt dan wel.

Deel Deze Pagina