Vandaag weer eens wat geshopt, maar twijfel steeds tussen maatje 56 en 62, ben bang dat de kleine uit 56 zo uitgegroeid is maar dat ie in 62 na de geboorte "verzuipd". Welke maat pakken jullie?
Ik heb me vandaag ook op 56 gehouden dus ik denk dat we die maat er bij de aanschaf van de eerste kleertjes ook maar even in houden
ik heb 2 vrij grote kids gekregen (1 ruim 8 pond en 1 bijna 9 pond) en beide hebben zo'n 2 en halve maand maat 56 aangehad. 62 is echt zo groot bij een pasgeboren babietje. Al vallen sommige dingen wel erg klein, dus ook een beetje kijken hoe het eruit ziet.
ik had een baby van dik 8 pond maar nog maatje 50 aangehad en wekenlang maat 56 hoor, ik vind dat het wel een beetje moe passen niet alles omslaan e.d. 62 is echt nog HUGE bij zo'n ukkemans...
ik heb nu 3 pakjes en rompers en zo maat 50 en meer haal ik er ook niet bij ga nu over naar maat 56 en maat 62 als ons kindje dan toch kleiner is en maat 50 aan moet dan halen we op het laatste moment nog wel ff wat bij vind het gewoon zo zonde om kleertjes te kopen wat ons kindje mis nooit zal dragen
Ik had nog een aantal pakje sin maat 50 van mijn dochter die een jongen ook aan kan. Die heb ik nu in de kast gelegd. Ik heb niets meer in maatje 50 bijgekocht omdat ze vermoeden dat het kindje groot is. Ik gok op 56 en anders is maat 50 snel genoeg bijgekocht.
Ik had een paar dingen maat 56, omdat ik het zonde zou vinden als ze 50 helemaal of heel kort aankon. Uiteindelijk is ze een maand te vroeg geboren en moest mijn man snel naar de winkel voor maatje 44! Haha
hier verwachten we een flinke knul, dus heb maar een paar dingetjes maatje 50, en vrij veel 56 en 62. ik zou het zonde vinden als ik een hele stapel maatje 50 ongedragen weer op kon bergen. mocht meneertje toch kleiner uitvallen, dan is extra kleding zó bijgehaald (mijn lief heeft daar best een goed oog voor gelukkig!).
toen ik ons lore in een broek maat 56 wou hijsen na de geboorte kwam die haast tot aan haar oren ook blijven ze niet op omdat de taile te groot is ook de shirtjes zijn dan te groot en dan is het aan het nekje enzo te ver open en dat is te koud. dus je hebt echt maat 50 nodig meid, laat die 62 maar hangen onze meid is nu 1 maand en ze draagd nu pas maat 56
Mijn mannetje word op 7 pond geschat, ze denken echt niet veel meer of minder. Wel denken ze dat hij vrij lang is, nl 54cm zeker. Waar moet je dan rekening mee houden? Hij zal dus niet erg vol zijn. Past hij uberhaupt in mt 50? of ligt ie dan krom of is een maat je 56 veel te wijd? Iemand ervaring, is t meer het gewicht of de lengte die de maat bepaald?
Hoi, onze dochter was 3345 gram en 49cm. Ik had 4 pakjes maat 50 en heb er na een week nog 3 bijgehaald omdat 4 gewoon te weinig was. Ze spugen weleens wat, knoeien met flesje enz. en ik zet niet voor 2 babypakjes de wasmachine aan... Ze is nu 3,5 week oud en ik schat dat ze zeker nog 2-4 weken in maat 50 past. Ik had 1 setje maat 56 meegenomen naar het ziekenhuis maar als ik dat had aangetrokken was ze helemaal spoorloos verdwenen in die kleertjes! Maat 62 kun je zeker nog in de kast laten, 56 is echt al heel erg ruim voor een pasgeborene! Persoonlijk vind ik het niet mooi om alles om te slaan van mouwtjes en broekjes, maar dat verschilt natuurlijk bij iedereen... Succes!
Ow ja, wat je vraagt over te wijd: ik denk dat maat 56 veel te wijd is voor die lengte en dat gewicht, en op je vraag of hij krom ligt in maat 50: neem gewoon losse broekjes zonder vaste voetjes en lose sokjes erbij, dat is ideaal en lekker warm en ze hebben alle bewegingsvrijheid, is hier in ieder geval favoriet!
Wij hadden 50 en 56 in de kast liggen. Al snel bleek dat 56 echt veel te wijd was zodat de boekjes steeds afzakken. WIj hebben dus kleertje bij moeten kopen in mt 50. Ons zoontje was 49 cm en 2804 gram.
Nikolai zat 1 maand in maat 50, 2 maanden in 56 en 62 kan binnenkort ook wel weg (zit er nu nog geen volle maand in). Hij was 50 cm bij geboorte.
Ik zou zeker mt 50 halen, wat iedereen eigenlijk al zegt. Ook als je een lang kindje krijgt, maar dan inderdaad zonder voetjes. En met schattingen zitten ze er nog al eens naast hoor! Verder is het natuurlijk zonde als ze de kleertjes maar kort aankunnen, maar bij zeeman en misschien ook wel bij hans textiel, heb je in de uitverkoop shirtjes en broekjes voor 1 of 2 euro... Ik had dus liever wat goedkope kleertjes die goed paste -zeker omdat er in het begin 100en foto's gemaakt worden - dan kleertjes die ik om moest slaan telkens. Staat ook niet zo leuk op de fotos dus....
Xaar, een vriendin van mij zei pas dat kleding van Noppies vrij smal is. En andere vriendin hoorde ik zeggen dat het niet groot valt. Misschien zou je daar kleertjes van kunnen kopen in 56. Dan is kans wellicht groter dat het past? Zijn wel wat duurdere kleertjes.
O ben blij dat ik hier even mee kijk. Ik dacht namelijk dat ik maatje 50 niet nodig zou hebben. In elke boekje waar ze een babyuitzetlijstje inzetten staat alleen kleding van 56. Dank je wel meiden!
Marijntje, bedankt voor de tip. Het 1e pakje wat we hebben voor de baby is van noppies in 56 dus ik heb goed hoop dat het wel goed past. Verder maar wat verschillende maten rompers klaarhouden.
Wij hadden een paar dingen in maat 50 gehaald, maar daar paste Eva nauwelijks in. We kregen haar er wel in, maar heel moeilijk, was een beetje zielig . Dus ze heeft een keer of 3 maat 50 aangehad en toen hebben we maat 56 maar gepakt en dat zat prima. Die maat heeft ze 1,5 maand aangehad. Eva was trouwens 4350 gram en 53 cm bij de geboorte. Terwijl ze haar gemiddeld hadden geschat. Anders had ik nooit ook maat 50 gehaald (maar gelukkig hadden we niet heel veel). Maar meteen maat 62 aandoen zou ik dus zeker niet doen .