Hallo, Met 23 weken zwanger van de eerste begint bij mij ook de nesteldrang... Dus bezig alle kleertjes te wassen en netjes op te ruimen Echter zie ik nu dat een jasje van Hema maat 62 vrij groot is, vergeleken met bijvoorbeeld H&M. Ook de rompertjes maat 62/68 zijn aan de ruime kant. Of is de kleding van H&M en C&A zo klein en moet ik deze maar beter een maat groter kopen? Graag hoor ik of andere dit "probleem" ook hebben, want ja, ik wil natuurlijk dat de kleding wel past en niet te klein is. Alvast bedankt voor reacties, Svenja
Hema staat inderdaad wel bekend als groot vallend. Ook vind ik Hema vaak wat breed. Als je dunne kindertjes hebt, kan kleding soms wat minder mooi zitten. Voor Hollands welvaren uitermate geschikt. Je zult dit met nog wel meer merken/winkels ontdekken... en dan nog kan het soms per item verschillen... Succes P.S. H&M valt ook vaak groot als je de newborn-kleertjes voorbij bent. In 50, 56 en 62 zitten ze vaak wel goed naar mijn idee.
Als ik een merk dat ik nog niet goed ken online ga bestellen, google ik altijd eerst: "hoe valt noppies", "hoe valt ...". Vaak vind je wel ergens een topic.
ik vind dat er nogal grote verschillen op zitten, het een valt ruim, het ander juist klein. Je moet voor de grap in de hema maar eens rompers op elkaar leggen, op dezelfde maat zit soms 4 a 5 cm verschil!
Ik heb de rompertjes en jas van de Hema van mijn schoonmoeder cadeau gekregen, dus was enigzins verbaasd toen ik deze met de kleding van C&A en H&M heb vergeleken Zolang ons beeb maar genoeg kleding heeft en manlief niet meteen meer moet kopen ben ik allang blij Bedankt voor de tips!
Hier kloppen de maten van de Hema juist vaak exact met de lengte van mijn dochter. Dus toen zij 50 cm was, was maat 50 echt perfect. Nu is ze rond de 65 cm en zit maat 62/68 van rompers echt perfect. Geldt ook voor broekjes en truitjes.
De strech rompers van de hema vallen wel mooi als je ze een maat kleine rhebt zeg maar. Ons zoontje van bijna 2 draagt 80/86 wat kledingmaat betreft en dan meer maat 86 dan 80 en draagt nog steeds de strech rompers maat 74/80 en deze zitten perfect, hij is ook erg slank, maar deze zitten mooi strak. Andere dingen vind ik weleens verschillen de ene keer moet je het een maat groter kopen en de andere keer weer de kledingmaat die je kind ook heeft,maar dit is vooral de wat grotere kleding, met de hele kleine kledign heb ik niet zoveel ervaring, omdat ik dat eigenlijk weinig bij de hema koop.
Hema valt best groot, maar H&M valt straks echt mega groot! Mn dochter heeft maat 86/92 en past van de H&M nog een winterjasje in maat 74(!!!!!) Het makkelijkste is om straks al je kleertjes op elkaar te leggen en dan op te vouwen op maat. Dus op de feitelijke maat en niet op wat in het label staat. Zo ligt er hier een romper van een merk wat ik even niet meer kan bedenken, in maat 68 tussen de 50/56 rompers. Valt gewoon heel klein.
Bij Hema vind ik het enorm verschillen.. De ene keer valt het ruim en de andere keer juist te klein. H&M valt wel heel groot hier!
In het algemeen valt Hema kleding wat ruimer dan veel andere merken. Zeker met de gewone rompers. De stretch rompers kloppen beter met de lengte. Qua bovenkleding is mijn ervaring dat de jongenskleding ruim valt, en de meisjeskleding juist heel erg krap. Moest voor dochter máten groter kopen omdat het haar anders veel te strak zat om haar bovenlijf. Dat was zo tot maat 80 ongeveer, en nu klopt het wel weer aardig.
Ik vind Hema idd ook erg breed vallen. Qua lengte helemaal goed, maar mijn zoontje is niet zo breed en daar zit het dus erg wijd. Wel hebben we een duurder rompertje van de hema ( niet uit zo'n pakket van 5rompers voor 9euro) en die zit beter. Ik heb ook 2 rompers van de prenatal en die vallen goed. Het is dus ff zoeken wat het beste bij je kindje past!
Ik weet niet heb nu rompertjes van hema, prenatal en zeeman...de kleine is er niet dus kan niet echt zien in hoe verre ruim t zit bij haar...Maar wat ik wel kan zeggen... Heb rompertjes van zeemand 50/56 en van hema/prenatal 50/56 die ongeveer even gelijk groot zijn... Die van de zeeman 50/56 nou dat is als je ze naast die vd hema enz legt zo die vallen groot uit... die 50/56 van zeeman is net uhmm 62/68 ofz van hema... zelfs bij die ik van 62 heb is die zelfs nog iets groter....
Ik heb een vrij smal meisje en H&M is echt no go hier, altijd véél te breed. Ze heeft nu een broekje mt 68 aan van H&M terwijl ze normaal 86 heeft... Hema valt vaak ook breed alhoewel er uitzonderingen zijn die dan juist weer erg smal vallen. Ik zweer wel echt bij de stretch rompers van Hema, die zijn geweldig!