warm in maxi cosi en reiswieg

Discussion in 'De babyuitzet' started by sunnybaby, Oct 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Tot nog toe lag mijn kleintje (nu twee maanden) in de kinderwagenbak onder een lakentje en een dekentje en deden we in de Maxi Cosi een dekentje over hem heen. Dat vind ik nu echter te koud worden en die lakentjes in de Bugaboo zitten nooit echt goed en vind ik ook teveel gedoe. Ik ben nu dus op zoek naar iets om hem warm te houden en liefst één product dat ik zowel in de mc als in de kinderwagen kan gebruiken. Dus bv een voetenzak waar hij in kan blijven zitten als hij van de maxi cosi in de kinderwagenak wordt gelegd. Dan natuurlijk wel iets dat in de auto bv open kan, want daar is het veel warmer dan buiten.

Mijn vraag is: wat gebruiken jullie hiervoor?

2. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

Feb 5, 2007
    252
    1
    0
    #2 linnepinnie, Oct 9, 2009
    Last edited: Oct 9, 2009
    De omslagdoek van snooze baby hoor ik heeeel veel goede dingen over. Kan ook in de maxi cosi, want er zitten uitsparingen in voor de gordeltjes en beentjes. Ik heb hem nu voor de tweede zelf ook gekocht, omdat ik de voetenzak van de maxi cosi juist heel erg warm vind. Zelfs in de winter. die heb ik bij de eerste dan ook niet zo veel gebruikt.

3. rinslll

rinslll Bekend lid

Jun 19, 2009
    624
    0
    0
    Heb hier de voetenzak van wallaboo in de maxi cosi.
    En heb er nog geen ervaring mee (binnen nu en 2 wkn hopelij wel ;) ) maar die kun je dus zo uit de maxi cosi halen en in de wandelwagenbak leggen.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    lodger heeft de shelter die je kunt gebruiken in MC en wandelwagenbak, of anders de bunker, maar de bunker is wel wat groot voor de MC vind ik zelf.

Ik heb een voetenzak voor de MC, die kan er gewoon in blijven zitten (anders moet je steeds de gordels erin en eruit doen, en dat lijkt mij persoonlijk dus teveel gedoe als je maar één product hebt) en ik koop een bunker voor in de wandelwagenbak, want die is best lekker dik en warm (krijg herfst kindje) dus heb ik geen lakentjes e.d. nodig, en hij kan ook nog dienen in het zitgedeelte van de kinderwagen omdat ie dus wat groot is.

5. grietje84

grietje84 Actief lid

Jan 17, 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Onze kleine krijgt gewoon een heel pak aan (denk aan het welbekende berenpak van de H&m, maar dan zonder oren). Capuchon kan eraf gehaald worden. Zit een dubbele rits aan de voorkant waardoor je haar er zo in kun leggen, maar die dus ook open kan. In de kinderwagen leg ik nu nog een dun dekentje er nog extra overheen, anders lijkt het zo kaal. Er zo kan ze in de maxicosi nog gewoon haar armpjes bewegen. Het eind van de mouwen en de broekspijpen kun je omvouwen, dan worden het een soort handschoentjes.

H&M Shop Online# (en dan het laatste tabblad).

Ik heb m 2 weken geleden besteld via internet met kortingscode 8333. Weet niet of die actie nog geldig is. Maar ik had m dus voor EUR 12,50

6. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Ik gebruikte de babynomade, echt een ide-aaaal ding!
    Ik heb nooit een voetenzak in de maxicosi gebruikt en de wagen deed ik er toen het heel koud was nog een dekentje overheen.

7. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Ik heb een slaapzak van Koeka erin liggen! Volgens mij is deze ook wel warm genoeg. Kan ook in de maxi cosi en in de kinderwagen.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een winterzak voor de maxi cosi, past volgens mij ook wel in een reiswieg.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die maxi-cosi zakken zijn hartstikke warm en meer voor buiten.
    Als je de verwarming in de auto hoger dan 18 graden zet en je baby al dik hebt aangekleed, krijgen ze het daarin echt te gauw warm. Tenzij je zelf ook met een dikke jas in de auto zit en de verarming laag hebt staan.
    Ik zou die zak alleen gebruiken als je naar de auto loopt met de MC of hem op je wagen hebt zitten.
    Buiten is het momenteel 10-15 graden ('s ochtends al een paar keer flink koud geweest) en in je auto 18-21 zoiets, dus ik zal niet dezelfde zak gebruiken voor binnen in een auto en buiten in de wagenbak, tenzij je de autotemperatuur aanpast aan de buitentemperatuur.

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Zo heb ik het ook iedere keer gedaan vorig jaar en werkt echt perfect.

Share This Page