Welke rekening voor kindje?

Discussion in 'De lounge' started by Ecosa, May 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik ben echt overal heeeel erg vroeg bij :)

Maar, wij willen gaan sparen voor ons kleintje straks. Wij weten alleen niet wat voor rekening wij moeten openen. Gewoon een betaalrekening bij de bank (wij zijn zelf klant van rabo en sns) of zo'n speciaal spaarplan ofzo. Ik twijfel.

Hoe doen jullie het/ zouden jullie het doen?

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Helemaal geen rekening openen! Het vermogen van je kind en van jou wordt fiscaal niet gescheiden.
    Wij hebben er voor gekozen (zijn er ook vroeg bij) om meer te sparen op onze eigen rekening en als de kleine later groot is, betalen wij wel de studie etc. Anders krijg je weer problemen met schenkingen.
    Althans zo zitten wij erin, ieder z'n ding ;)

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    wij hebben bij de rabo een regenboogrekening geopens voor Kyra waar we iedere maand een vast bedrag op sparen

4. Amle

Amle Niet meer actief

Deze vraag is al eens eerder geweest; misschien vind je wat meer antwoorden (variaties) via de zoek-functie.

Wij zijn nu op onze eigen spaarrekening een deel aan het wegzetten/sparen. Zodra de kleine is geboren openen we bij de rabobank een regenboogspaarrekening en sparen een vast bedrag per maand!

Gr. Elma

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben voor Iman een groeirekening bij de postbank

6. seetje

seetje Lid

Oct 26, 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ik adviseer ook een spaarrekening te openen, spaarplan is een beetje uit de tijd en er is discussie over de kosten e.d. (werk nl. in de fin. wereld)
    De consumentenbond heeft altijd een overzichtje van de beste spaarrekeningen met de hoogste rente. VOlgens mij staat nu de CVB bank bovenaan met een snelspaarrekening met 4,25% rente. Moet je automatisch op sparen geloof ik, minimaal € 50. We hebben er ook al naar zitten kijken

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,956
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wij willen een groeirekening van de Postbank. Al is het alleen maar voor die leuke leeuw HIHI.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij hebben SNS maxisparen voor haar. Daar zit 4% rente op en je kunt een inleg kiezen tussen 50 en 250 euro. Het enige nadeel is dat je geen extra stortingen kunt doen. Je kunt wel weer vrij opnemen.

En wat betreft dat belastingverhaal: je krijgt wel een extra vrijstelling in box 3 voor minderjarige kinderen, dus daarvoor hoef je het niet te laten hoor.

9. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Wij zitten ook te twijfel, willen dus ook graag een spaarrekening openen.

10. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

Jul 22, 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    wij hebben een pardoes spaarrekeningen voor de kids je kunt een vast bedrag sparen en vrij storten en het voordeel vind ik je kunt niks opnemen staat vast tot 16 of 18 jaar.
    liefs mariska

11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb ook gewoon een rekening geopent bij mijn bank ;)

jessica

12. Niet meer actief

wij hebben een regenboog rekening van de rabo, kregen we een knuffel,spaarpot en boek van ikke bij :D Die is voor stortingen van spaarpotjes en geld van familie enzo

verder komt er 6 juni iemand van younglife en daar gaan we waarschijnlijk zo'n spaarplan opstellen.

13. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Wij hebben voor Amber een regenboogrekening bij de Rabobank, waar wij maandelijks automatisch een bedrag op laten bijschrijven.

14. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wij hebben een groei rekening bij postbank. van mijn schoonouders gehad met een startbedrag

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

voor Sam hebben we een groeirekening geopend..!

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Voor Keano hebben we onlangs een Regenboog rekening bij de rabobank geopend, waar we regelmatig geld op storten.

Liefs, misspuma

17. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Wij hebben sinds kort Regenboogrekening van de Rabo.

Share This Page