Ik ben echt overal heeeel erg vroeg bij Maar, wij willen gaan sparen voor ons kleintje straks. Wij weten alleen niet wat voor rekening wij moeten openen. Gewoon een betaalrekening bij de bank (wij zijn zelf klant van rabo en sns) of zo'n speciaal spaarplan ofzo. Ik twijfel. Hoe doen jullie het/ zouden jullie het doen?
Helemaal geen rekening openen! Het vermogen van je kind en van jou wordt fiscaal niet gescheiden. Wij hebben er voor gekozen (zijn er ook vroeg bij) om meer te sparen op onze eigen rekening en als de kleine later groot is, betalen wij wel de studie etc. Anders krijg je weer problemen met schenkingen. Althans zo zitten wij erin, ieder z'n ding
wij hebben bij de rabo een regenboogrekening geopens voor Kyra waar we iedere maand een vast bedrag op sparen
Deze vraag is al eens eerder geweest; misschien vind je wat meer antwoorden (variaties) via de zoek-functie. Wij zijn nu op onze eigen spaarrekening een deel aan het wegzetten/sparen. Zodra de kleine is geboren openen we bij de rabobank een regenboogspaarrekening en sparen een vast bedrag per maand! Gr. Elma
Ik adviseer ook een spaarrekening te openen, spaarplan is een beetje uit de tijd en er is discussie over de kosten e.d. (werk nl. in de fin. wereld) De consumentenbond heeft altijd een overzichtje van de beste spaarrekeningen met de hoogste rente. VOlgens mij staat nu de CVB bank bovenaan met een snelspaarrekening met 4,25% rente. Moet je automatisch op sparen geloof ik, minimaal 50. We hebben er ook al naar zitten kijken
Wij hebben SNS maxisparen voor haar. Daar zit 4% rente op en je kunt een inleg kiezen tussen 50 en 250 euro. Het enige nadeel is dat je geen extra stortingen kunt doen. Je kunt wel weer vrij opnemen. En wat betreft dat belastingverhaal: je krijgt wel een extra vrijstelling in box 3 voor minderjarige kinderen, dus daarvoor hoef je het niet te laten hoor.
wij hebben een pardoes spaarrekeningen voor de kids je kunt een vast bedrag sparen en vrij storten en het voordeel vind ik je kunt niks opnemen staat vast tot 16 of 18 jaar. liefs mariska
wij hebben een regenboog rekening van de rabo, kregen we een knuffel,spaarpot en boek van ikke bij Die is voor stortingen van spaarpotjes en geld van familie enzo verder komt er 6 juni iemand van younglife en daar gaan we waarschijnlijk zo'n spaarplan opstellen.
Wij hebben voor Amber een regenboogrekening bij de Rabobank, waar wij maandelijks automatisch een bedrag op laten bijschrijven.
Voor Keano hebben we onlangs een Regenboog rekening bij de rabobank geopend, waar we regelmatig geld op storten. Liefs, misspuma