Ik zie hier (duitsland) dekens van allerlei materiaal en soorten. Nu vroeg ik mij af, moet een dekentje van een speciaal materiaal zijn? Of wat is beter? Oh, en verder nog dingen waar jullie misschien tegenaan zijn gelopen bij het kopen van dekentjes en lakentjes?
ik heb zelf een deluxe deken van jollein waarvan die gemaakt is ik zou het niet weten.het is een duo deken.net zo iets als de vellux. ze adviseren katoenen dekend
Als het maar katoen is en geen polyester. Bij een katoenen deken kunnen ze hun warmte goed kwijt terwijl polyester zweterig is. Vooral bij Fleece even goed op het labeltje kijken of het 100% katoen is. Ook even letten op het seizoen, dat je niet een hele dikke deken koopt dat is voor de zomer vel te warm. Dan kun je beter 2 dekens kopen of zo'n duodeken.
Katoen is het beste. Neemt vocht op en is ademend. Pas op voor polyethers. Polyethers ademen niet waardoor je kindje last kan krijgen van warmte stuwingen, ook ademd het niet zo goed.
Ik heb hele mooie katoenen gebreide dekentjes van de Hema. Niet zo duur en ze hebben verschillende soorten en maten.
Leuk! Bedankt voor de reacties. Ik heb al een paar leuke gezien (idd, ook die van de Hema, heel zoet) en ik zal even kijken of ze ook van katoen zijn dan. Bedankt!