Ik heb net drie van die knuffeltjes/knuffelpopje-doekjes (snappen jullie hem nog?) gekocht, maar moet je die ook eerst wassen eigenlijk?
Ik heb het altijd gedaan vind ik wel zo fris. Geen idee waar knuffel/tutdoekje allemaal is geweest namelijk En kindjes stoppen het graag in hun mondjes...
Knuffelpopje/doekjes? Haha daar heb ik er ook een paar van en had inderdaad begrepen dat die dingen en ook gewone knuffels wel eerst even gewassen moeten worden. Alleen niet de knuffels die je echt voor de sier op een plank zet ofzo. Maar wel alles dat ze in handen en dus mondje krijgen. Ik kreeg touwens de tip om knuffels in een kussensloop of lingeriezakje te wassen op een lage temperatuur. Dan blijven ze het mooist.
Wat denk je dat ze daarvan kunnen oplopen dan? Ik vind dat altijd zo'n vreemde veronderstelling... Dan kun je alles wel gaan uitsluiten. Je weet toch van het gros niet wat ermee is gebeurd of wie er aan heeft gezeten? ik doe het niet overigens.
Hier worden de tutdoekjes/popjes ook gewassen. Ik vind het geen fijn idee dat jan alleman aan het doekje heeft gezeten en straks naast mijn baby in bed ligt..... dus eerst lekker in de wasmachine ermee!
@Merle (geen idee hoe ik je moet quoten ) Wat ze er precies van kunnen oplopen geen idee, maar het idee vind ik onprettig. Ik denk aan ongewassen vieze handen, de vloer waarop zo`n knuffel heeft gelegen en waarop allerlei schoenen hebben gestaan, veel knuffels worden in het buitenland gemaakt en daar gaan ze anders om met stoffen (chemische en/of bestrijdingsmiddelen). Zeker de 1ste tijd is een kindje nog zo klein. Dochter is nu 16 maanden en inderdaad ze heeft van alles te pakken ook dingen die minder fris zijn.
Tja ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan om ze voor gebruik te wassen ! Hier dus ook niet gedaan. Wel later toen ze wat vies waren gewassen! Nu met Benthe, die heeft een knuffeltje bij haar gehad in de couveuse en nu in het ziekenhuisbedje, dat moesten we eerst wassen. Pas daarna mocht het bij haar liggen. Eigenlijk snap ik het ook wel, maar heb er nooit bij stil gestaan! (ik was bijv kleding zelfs nog uit voor we het aandoen al zit het helemaal in plastic en heeft niemand het aan kunnen passen ofzo maar knuffels dus niet )
Nooit gedaan, maar ze lag ook niet tussen de knuffels na de geboorte, dat kwam pas een aantal weken erna. Ik heb ze alleen gewassen toen ze vies waren.
Alleen diegene die er 'nieuw' stonken zeg maar heb ik gewassen. En daarna bij ons in bed genomen zodat ze lekker ons geurtje kregen . Maar verder niet hoor. Zonde van de knuffels. Pas als ze vies zijn worden ze gewassen.
Ook hier alles gewassen de reden waarom zijn hier boven al genoemd, verder alles kwa textiel wat bij beebje in de buurt komt eerst gewassen. Ook nu nog als ik iets nieuws koop of het nu voor haar is of voor mij was ik eerst even. Niet alleen voor de vieze handen ed die eraan hebben gezeten maar ook vanwege het spul wat er op gespoten wordt in de fabriek waardoor het minder kreukt. Zijn toch chemische stoffen en die heb ik liever niet bij mijn meisje als het niet nodig is. Kleine moeite om het even te wassen. En ja tuurlijk kan je alles wel gaan uitsluiten mbt viezigheid maar ik heb zelf zoiets als je iniedergeval dat gene voorkomt wat je kan voorkomen ben je al een heel eind toch?
Kleren was ik wel, maar die zitten de hele dag op de huid van mijn zoon. Daarbij heeft ie last van eczeem. Maar knuffels worden ten eerste lelijk(er) als je ze wast en daarbij raakt ie ze nauwelijks aan. Er zijn wel meer dingen die we kunnen voorkomen (je kunt ook geen deurklink meer aanraken met de blote huid door handschoenen aan te trekken) maar hoe ver wil je daarin gaan?
Wij hebben hier alleen de knuffelpop/doekjes gewassen, de overige knuffels niet, die staan voor sier in z'n kamer. Kleertjes heb ik tot nu toe wel allemaal gewassen voor eerste gebruik, maar dat doe ik ook met m'n eigen kleding, het ruikt zo onfris/fabriekachtig als het uit de winkel komt.
Als hij niets met knuffels doet is het niet nodig mee maar aangezien Jamila alles in haar mond stopt en dus ook de knuffels vond ik het toch wel fijn om ze even te wassen. Ik was ze in het netje waar je ook je BH's in wast en heb nog nooit gemerkt dat ze er minder mooi op worden. 1x in de 2 maanden was ik alle knuffels (of eerder als ze vies zijn of als Jamila bijv. ziek is geweest) maar ze zien er allen nog als nieuw uit. En hoever ik wil gaan? Niet zo ver als wat jij zegt mbt deurklink (al maak ik thuis alle deurklinken 2x per week schoon in die van de wc dagelijk) maar dingen die je geen moeite kosten, daat let ik dus wel op. Het zelfde geld voor flesjes steriliseren er wordt ook gezegd dat dit niet meer nodig is etc etc maar hier doe ik het toch echt bij elk flesje en na elke kolfbeurt en 1x per week kook ik alles nog een keer extra uit. Ik neem liever geen onnodige risicio's als het mijn kind betreft.
Bedankt meiden, ik ga de kuffeltjes/doekjes die ik in de box en het ledikantje wil leggen wel eerst wassen, die voor de sier denk ik niet...