Hier heb ik gewoon een dure smaak qua kleding. Maar bijvoorbeeld een winterjas van 250 euro die ik voor N heeft gekocht gaat I straks ook dragen. Dan valt het bedrag wel mee (gedeeld door vier). Hier dragen ze straks schooluniformen en dat vind ik wel goed. Zo heb je geen verschil in kleding en is iedereen hetzelfde. Zelf vind ik het wel jammer, want dan kan ze al haar andere mooie kleren niet aan haha.
@Boommm ik heb zelf ook een vrij dure smaak. Voor mij maakt dat niet veel uit als je maar 1 keer per jaar gaat winkelen en dan meestal in de uitverkoop, maar voor kinderen die overal snel uitgroeien wel. Ze dragen nu al veel van elkaar, maar laatst zei mijn man dat de middelste er niet 'precies hetzelfde' mag uitzien als de oudste vorig jaar. Tja, dan moet je toch gaan bijkopen Het idee achter schooluniformen bevalt mij ook wel.
Waarom is het meteen pronken als men een dure auto of kleding heeft? Mijn kinderen zijn nog klein dus zij weten niet wat hun kleding kost, welke merken ze dragen etcetera. Dat vind ik ook niet nodig om ze te vertellen. Soms wel en soms niet.... dat zullen ze te horen krijgen als ze later spullen en kleding willen.
Ja dat ben ik met je eens. Mijn kinderen hebben best wel veel dure kleding, maar ook van onbekende merken, die mensen vaak helemaal niet kennen, dus zien ze het niet eens, maar ik vind het wel belangrijk dat ze er leuk uitzien (zeg ik niet dat dat niet met goedkopere kleding kan, maar ik vind het wel leuk als ze niet hetzelfde aan hebben als de rest van de school).
Hier komen sommigen met hun dikke (lelijke) audi's voor de deur van school aanrijden terwijl ze op loopafstand wonen en anders de auto ook een straat verderop kunnen parkeren. Geen kiss en ride strook hier, dus ook heel irritant en gevaarlijk. Maar het zijn altijd de dure auto's die dat doen, nooit de rammelbakken
Dat heb ik ook. Ze mogen van mij ook buiten spelen in hun dure jurkjes, daar hebben we een wasmachine voor. Maak daar dus ook geen onderscheid in. Ze hebben zelf echt niet door of ze in een jurkje van de Zara of een jurk van Monnalisa lopen.
Ja dat zeg ik ook altijd. Alles gaat ook aan naar school etc hoor, wat heb je er anders aan. En dochtertje met name kijkt gewoon naar wat ze mooi vindt en niet naar het merk.
Het is hier wel pronken, met autos dan vooral. Is echt iets van deze streek, misschien niet herkenbaar voor NL
Wij hebben voor de buitenwereld ook wel veel spullen, dure auto en een groot huis. Maar heel eerlijk ben ik er niet mee bezig. Dus ook niet bij een ander.. I don’t care.
Even een correctie: niet voor de buitenwereld Hahaha! Maar ik denk dat de buitenwereld er zo naar kijkt. We krijgen wel eens een opmerking, echt achterlijk vind ik dat.
Dat is hier juist minder. Duurdere auto's staan vaker geparkeerd dan goedkopere auto's. Hetgeen overeenkomt met het wel of niet gebruiken van kinderslot en/of autostoeltjes. De mensen die remmen, deur opengooien, kind naar buiten duwen en weer wegrijden, zijn zeker niet de duurdere auto's. Hetzelfde geldt voor de auto's die op de invalidenplekken staan geparkeerd waarvan de eigenaar ernaast staat te roken.
Weet je dat het dan heeeeel leuk is om met ernaast te gaan staan te wachten tot ze opkijken en mij bekijken van eeeh mama wat denk je te gaan doen en dan pak ik mijn invalide kaart ( die logt niet op dashboard omdat mijn man ook met de auto rijd) en zwaai er even mee en dan gaan ze vanzelf weg . 1 x kwam er iemand naar mijn raampje... die geleende kaart geeft je nog geen recht om hier te staan hoor mevrouwtje.. ik zei die rolstoel achterin zal ik dan ook wel niet nodig hebben .. dat ik jong bent zegt niet dat ik niets mankeer he... Oo Oo ehh was het antwoord .. Was niet bij school overigens , daar nooi problemen mee . Ook niet met merk klediNG... wel met rages merk ik al Wat. Maar het is ook Ok als je iets niet hebt .
Ik heb er niks mee dat die dat ook heeft. Nou fijn voor die dat die dat wel heeft. Merkkleding geef ik ook niks om. We kopen wat we leuk vinden als we de prijs ook leuk vinden. Alleen aan schoenen en winterjassen geef ik met geld uit voor de meiden want dat moet gewoon goed zijn. Rages vind de oudste wel erg interessant. Zo wil ze graag lol ballen voor haar verjaardag en een hatchimal. Dat zien we dan wel weer. Ze heeft genoeg speelgoed en kleding. Wij wonen nu ook in een wat " luxere" straat. Mijn auto is het oudste van allemaal. Het zal me een zorg zijn. Ja ik zou wel graag een iets nieuwer modelletje willen maar deze doet het voor nu nog. Er zijn belangrijkere zaken die voorrang hebben op een nieuwere auto. Ik merk van de oudste ook niks dat het op school speelt dat je sommige dingen echt moet hebben. Toen ze pas nieuwe schoenen had gekregen maakte ze zelf helemaal de blits in de klas. Maar ja ik vind ze zelf ook echt heel cool. Maar dat is niet de reden natuurlijk dat ze ze heeft gekregen. Ze had nieuwe nodig en die vonden we cool. De mensen die dingen kopen alleen maar om te laten zien dat dat van hun mooier is dan dat van jou vind ik dom.
Ik ben dus ook zo haha Wij dragen bepaalde (dure) merken omdat we ze mooi vinden. Zijn niet eens zo bekend. We wonen in een groot huis omdat we graag ruimte willen hebben, maar rijden in een kia omdat de merk auto totaal niet boeit. Ik koop ook bijna niks voor de volle prijs, vind ik zonde van mijn geld. Onze kinderen zitten op een behoorlijk 'witte school', maar op dit soort dingen wordt echt niet gelet. Ook niet in bovenbouw. Ouders zijn ook een stuk strenger naar kinderen toe voor mijn gevoel dan op scholen waar het belangrijk is of je een bmw of audi voor je tussenwoning hebt staan. Ik weet niet eens of er nu merken of speelgoed zijn die 'must have' zijn tussen de kinderen. Wij hebben 3 kinderen en heb daar nog nooit iets over gehoord. Over 'ik wil dit omdat X het heeft..' Ik doe daar niet aan mee. Ook niet thuis. Ik koop spullen nooit dubbel, en leg geen verantwoording af over duurdere of goedkopere kado's voor 1 tov de ander. Daar wordt totaal geen punt van gemaakt.
Dit vind ik, echt oprecht, knap! ALS ik het ooit in mijn hoofd zou halen een kledingstuk van €450 euro te kopen en ik zou besluiten het mijn kind ook nog aan te geven roflmao, dan zou ik ze vervolgens op de bank vastketenen en een vuilniszak om hun nek hangen uit angst dat het vies werd. Onze kinderen dragen zowel nieuwe als tweedehands kleding. Maar als ik voor 1 van hen een item koop van €35 (en dat gebeurt maar zelden), schaar ik dat al in de categorie duur. Dus de bedragen die hier voorbij komen, vallen voor mij, in de categorie extreem duur. Maar zolang men mij niet komt vragen eraan mee te betalen, heb ik er geen last van hoe duur andermans kinderen hun kleding is. Bij mijn dochter in de klas zit een jongetje dat in mijn ogen in hele dure kleding rondloopt. Maar zijn moeder hanteert dezelfde regel als jij Boommm: "ik trek het ze zelf aan, dus moet ik ook niet zeuren als het vies wordt of kapot gaat".