ik denk dat je altijd zult moeten uitleggen dat het niet Martijn is. En altijd de spelling uit moet leggen. Maar wel leuke naam. Maar ik zou ook eerder voor Matthijs, Martijn of Thijmen ofzo iets gaan.
In eerste instantie last ik automatisch Martijn. Als je gewend bent aan een schrijfwijze corrigeer je dat vanzelf. Mijn tweede reactie was: is ze nou de 'r' vergeten en toen pas: onee ze bedoeld het echt zo. Ik ben bang dat dat een beetje de gangbare reactie gaat worden, dus je zal er over na moeten denken wat je daar dan van vind. Ik hou wel van alles wat is afgeleid van Matthijs, Mateo, Mattis, Mattias zulk soort namen vind ik erg mooi. En jouw naam zal prima in dat rijtje passen, ware het niet dat mensen dus zelf dingen gaan lopen aanvullen en je echt regelmatig mensen zijn naam verkeerd zult horen uitspreken. Maar als dat je niet tegen houd: dan ga ervoor.
Ik heb het idee als ik die naam hoor dat je de "r" niet kunt zeggen. Ik vind Martijn of Mathijs veel mooier.
vind hem leuk maar idd je zal altijd moeten zeggen nee geeeeeen marrrrrtijn. misschien idd schrijven als mattijn
ik zou als ik het zou horen, ook gewoon nog een 'r' schrijven en simpelweg denken dat je de 'r' ingeslikt hebt... Vind het op zich wel leuk, maar Martijn is zó ingeburgerd...
Hihi...mijn man is zo'n iemand die de r moeilijk vind uit te spreken. Ik moet ook altijd lachen als hij mijn naam zegt. Maar toevallig heet zijn beste vriend Martijn. Uiteraard klinkt het dus al Mathijn.... Het klinkt leuk! Leuker dan Martijn (misschien door gewenning vanwege bovenstaande ) Maar ik ben het eens dat het voor verwarring kan gaan zorgen. Maar wel super handig voor zijn vriendjes die de r niet kunnen zeggen!
Ik vind het er niet-af uitzien en ook een beetje raar klinken, eigenlijk. Inderdaad alsof je een spraakgebrek hebt. Dus nee, zeker niet mijn smaak.
nee, niet leuk omdat het lijkt alsof je Martijn óf Matthijs wilde zeggen maar het niet goed uit kon spreken (of schrijven).