Hallo lieve dames, Heb toch even jullie hulp nodig.... ben inmiddels al driftig begonnen met een voorraadje melk in de vriezer aanleggen en af en toe een flesje hiervan te ontdooien om te oefenen. Maar net als met mijn oudste zoon lijkt onze kleine de vriezermelk niet lekker te vinden...Heb wel eens iets gelezen over melk die door vriezen zeepachtig gaat ruiken en smaken...dat lijkt bij mij ook het geval. Herkend iemand dit? Kun je er iets aan doen? Ben nu nog steeds aan het kolven en bied de melk vers aan...heb dus steeds flesjes in de koelkast klaar staan die ik max 5 dagen bewaar....maar dan heb ik dus niet echt een grote voorraad... nog tips? liefs
was hier ook zo, daarom heb ik weinig gekolfd... denk dat je dan niet verder komt dan die 5 dagen... evt iedere week ff weer proberen, misschien gaat het vanzelf over? succes!
Eerst oefenen met vers gekolfde melk, dan oefenen met melk uit de koelkast en als je baby dan goed uit de fles drinkt, nog een keer ontdooide melk aanbieden. Mijn baby bliefde de fles eerst ook niet, maar door het zo op te bouwen merk ik nu geen verschil meer tussen het drinken van melk uit de koelkast of de vriezer. Wel geef ik zo veel mogelijk uit de koelkast, dan gaan er minder voedingsstoffen verloren namelijk. En het is vast ook lekkerder.
o.k., super bedankt alvast voor deze tips! da's inderdaad wel de moeite waard om te proberen.... ze zijn ook al behoorlijk zinnig met hun 4 maanden....
Mijn dochter heeft het ook nooit gelust. Omdat ik thuismama ben heb ik maar niet meer gekolft, want dat was ook niet echt nodig. Op borstvoeding.com heb ik wel gelezen dat het te voorkomen is door het kort verhitten van de melk als ik het goed onthouden heb.
zoiets heb ik inderdaad ook al gelezen Duchess...maar ik ga eerst maar eens proberen of ik vanuit de koelkast kan voeden op mijn werkdagen straks...heb nog 2 maanden voordat ik weer moet, dus kan nog even oefenen...
Het gaat idd wel heel anders smaken door invriezen. Sommige kinderen hebben daar meer moeite mee dan andere. Bij m'n jongste heb ik eigenlijk nooit een noemenswaardige voorraad gehad (hooguit 2, 3 voedingen in de vriezer) en ik ben toch nog nooit tekort gekomen. Ik heb toen wel een tijdje 's avonds bij moeten kolven omdat ik het net niet redde met de hoeveelheid die ik overdag kolfde, maar dat was misschien wel een betere oplossing dan ingevroren melk erbij pakken - een extra stimulans voor de productie, zo voor het slapen gaan. Kolven en koelkast, daar hebben we het hier goed mee gered. Succes!
Hier ook gemerkt dat het uit de vriezer gaat stinken maar hier ook niet nodig ivm thuisblijfmama zijn dus doe het maar niet meer. Zijn er genoeg die het altijd zo doen dus moet vast een manier voor zijn. Succes ermee! Hoop dat het bine kort toch lekker gedronken zal worden.
bij mij ruikt en smaakt het ook anders. Gelukkig maakt het mijn zoontje niets uit. Dat van die voedingsstoffen die verloren gaan wist ik niets, weer wat geleerd. Ik moet wel een voorraad hebben omdat ik al weer aan het werk ben. Heel veel succes ermee groetjes Suzanne
bedankt meiden! ga dan toch maar proberen om een vooraad in de koelkast aan te leggen en hem iedere dag het oudste flesje te geven... Niet ouder dan 5 dagen natuurlijk..is inderdaad wel een goede stimulans voor de productie en ook oefent hij het drinken uit de fles zo goed...twee vliegen in één klap zeg maar... kolven gaat nu ook steeds beter, vandaag 100 cc uit 1 borst...dat is me bij mijn eerste zoon nooit gelukt... bedankt!
Hier eerst vers aangeboden, toen uit de koelkast en toen vriezer aangelengd met vers en nu drinkt hij alles. Ik heb een vreetzak Succes!
hahah..klinkt wel herkenbaar...dat van die vreetzak dan he.. Kleine drinkt nu iedere ochtend een flesje met 40 cc verse afgekolfde melk en dat gaat er in als ketelapper... dus misschien binnenkort ook eens wat mengen met vriezermelk...het is het probere waard...
HIer drinkt uk op mijn werkdagen (en dat zijn er 4) 3 van zijn 5 voedingen uit de vriezer. Anders kan ik mijn voorraad weggooien (ik vries mijn gekolfde melk meteen weer in). Ik geef hem liever vers (zonder fles ) maar weggooien vind ik zó zonde.. dan maar zo. Overigens is het nog wel altijd beter dan flesvoeding. Maar tja recht uit mama is natuurlijk het aller allerbeste!