Matige groei baby 3 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door justine85, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justine85

justine85 Lid

9 mrt 2013
    20
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Regio Hardenberg
    Hallo Iedereen,

Onze dochter is inmiddels 3 maand.
    Na een goede start, snel weer op geboortegewicht (geef BV).

We begonnen 2 weken na de geboorte te klungelen, veel huilen, overstrekken, spugen e.d. We zijn door de HA toen doorverwezen naar de KA. We hebben toen medicijnen gekregen voor Reflux. Nexium. Daarnaast gaf ik nog volledige BV.

Eerst kwam er een lichte verbetering in. Maar het vele huilen/onrustige en overstrekken en spugen bleven aan. Inmiddels bij de Osteopaat geweest (wat ze niet te behandelen) en ben ik op KMA dieet gegaan en geef ik naast de BV nu 2 maal daags een flesje pepti.

Nu zitten we op 3 maanden en is ze vanaf de geboorte nogmaar 1,5 kilo gegroeid, waarvan 285 gram van de tweede tot 3 maand. Nu moeten we morgen weer naar de KA, ik maak me erg ongerust. Want het aantal grammen wat nu is gegroeid horen ze na 8 weken toch per week te groeien?

Het spugen is nog steeds heel erg (meerdere keren per dag schone kleren aan doen) en de spuugdoekjes zijn inmiddels theedoeken geworden om ons droog te houden.

Wie herkent dit ? Ben zo bang dat we morgen weer van het kastje naar de muur worden gestuurd. Zijn inmiddels al weken bezig en ben behoorlijk onzeker aan het worden wat het nu kan zijn.

Groetjes,

een wanhopige en verdrietige Mama

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    aangezien je naast de BV tweemaal daags een flesje geeft, is je BV misschien teruggelopen?

Als je BV wilt blijven geven zou je evt een lactatiekundige kunnen raadplegen, of bellen met La Leche League of Vereniging borstvoedign Natuurlijk. Zij kunnen dan met je meekijken of er qua voedignsbeleid winst te behalen valt (vaker kleine beetjes, meerdere borsten per keer)

Hier ook grote hydrofielen als spuugdoekje gebruikt, echter groeide zoon wel als kool dus daar geen zorgen over, het spugen ging vanzelf rond een maand of 5/6 over.

En een mama heeft instincten, laat je niet van het kastje naar de muur sturen.. Veel sterkte ermee!

Deel Deze Pagina