Mijn zoontje heeft nu 8 dagen koorts. Schommelend tussen de 38,2 en 39,7. Ben donderdag bij de huisarts geweest en die kon niks vinden. Longetjes schoon en keeltje zag er rustig uit. Wel slijm op de bovenste luchtwegen. Normaalgezien geven ze daar niks voor maar omdat de koorts zo aanhield heb ik een antibioticakuur meegekregen. Die duurt 3 dagen waarvan er nu 2 om zijn. Vanmiddag temp gezakt tot 37,2 dus ik was helemaal blij. Helaas vanavond weer 38,7 Ben nu gaan googlen (dat moet je dus nooit doen) en kom allerlei nare ziektes tegen die koorts kunnen veroorzaken zonder dat er aanwijsbare symptomen zijn. Ik was echt een beetje in paniek en maak me nu behoorlijk zorgen. Is er iemand wiens kind dit ook wel es heeft gehad?
Volgens mij is het heel normaal dat de temp savonds hoger is dan sochtends. Verder (gelukkig) nog geen ervaring met zieke kindjes. Als je je echt zorgen maakt moet je even met de huisarts bellen (avond/weekendnummer). Beterschap voor je zoontje en sterkte voor jou!
is ie ook ziekjes? of alleen koorts? Mijn zoontje had vorige week een paar dagen hoge koorts en is vanzelf weer over gegaan! anders gewoon weer voor de zekerheid naar de arts gaan! sterkte en hoop dat ie snel koortsvrij is!
Kan ook gewoon een virusje zijn hoor.. Dat zijn weerstand even in actie komt om wat weg te jagen. Hoeft er echt niet per se last van te hebben.. Anne is laatst 6 weken erg verkouden geweest, en uiteindelijk kreeg ze er ook flinke verhoging bij gedurende een week. Ze had een flinke snotneus, maar echt ziek was ze ook weer niet. Ben wel 3x bij de HA geweest, de eerste keer toen ze verhoging kreeg, dacht dat ze echt ziek was, niks aan de hand. De tweede keer, zat ze aan haar hoofdje en oogjes te wrijven, dacht ik voorhoofdsholte ontsteking. Blijken babys nog helemaal geen holtes te hebben *bloos*. De 3e keer zeiden ze op het kdv dat het misschien wel oorontsteking was, dus ook niks. Ik heb toen een kuurtje Nysikind forte gegeven van VSM een'plantabioticum'noemen ze dat zelf, dus op natuurlijke wijze voor de afweer bij last van de neus, keel en bovenste luchtwegen. Is een kuurtje van een week dat je wel moet afmaken, maar daarna was de verkoudheid wel weg! Heeft hier al 2x super geholpen, daarna was het echt weg. De HA geloofde me trouwens niet, die is niet zo van de homeopathie. Die zei dus dat het waarschijnlijk vanzelf na die week wel over was geweest, maar ik twijfel dus omdat ze echt 6 weken er al last van had en hetmet de verhoging (tot 38.1) alleen maar slechter werd op t laatst...
Alysia heeft hier denk nu 2 maanden terug 41,5 graden koorts gehad.. maar niemand huisarts wij niet wisten waarvan,... naar 3 a 4 dagen is het toen overgegeaan gewoon genoeg laten slapen en als ze genoeg drinken is het goed...