Wij hebben een Purflo, inderdaad prijzig, maar ik vind het gewoon een fijn idee. Daarnaast kun je het hele ding in de wasmachine gooien, al regelmatig gedaan. Ons dochtertje heeft het snel warm, dus voor haar is het prima.
Wij hebben een matras en daarop een aerosleep protect (dek) en een aerosleep hoeslakentje. Het geeft mij een geruster gevoel.
Ik ben er geen fan van. Heeft iemand zijn kindje überhaupt al eens met het gezichtje naar beneden gevonden in de ochtend?
Dit is inderdaad het enige nadeel aan de aerosleep... Je hebt ook aerosleep voor alleen bij het hoofdje...dan hoef je die alleen uit te wassen. Is alleen weer niet handig als de kleine gaat bewegen in bed. Ik heb een aerosleep zoals jullie begrijpen en heb er een hoop rust bij. Ik heb niet het hele matras maar het zeiltje eroverheen. Plus dat ik de kleine smiddags lekker op d'r buikje laat slapen (dat kan dus ook met de aerosleep) waardoor het achterhoofdje rust heeft en je dus een plat achterhoofdje voorkomt. Groetjes Debby
Ik heb een Aerosleep zonder het zeiltje. Hierdoor heb je geen last van evt lekkende kruik of het spuug van de baby. Dat blijft dus niet in de Aerosleep zitten, zeg maar. Ik vond het een fijn idee dat ik me daar niet druk over hoefde te maken. In de eerste weken maakte ik me toch al druk om elk klein dingetje. Nu hij wat ouder is en wat steviger vind ik het op zich niet zo nodig. Hij draait nu zelf wel zn hoodje om. De kraamzorg was bij mij blij dat ik een Aerosleep had zonder zeil, want die met zeil mochten we van haar niet gebruiken.
Hier ook een aerosleep en ik ben er erg tevreden mee. Nu is Duke geen spuger, maar de keer dat hij een keer door zijn luier heen lekte; Hop matje in de wasmachine & schoon. En het geeft me gewoon een veilig gevoel. Betreffende het argument over de kruiken: Die controleer je toch ALTIJD voor je ze in het bedje van je kindje legt? Zie niet in hoe er dan iets kan gebeuren.
Ik heb vorige week de intake gehad met de kraamzorg en deze vroeg meteen of ik een aerosleep had in het ledikant. Die hebben we dus niet, we hebben gewoon een heel goed matras gekocht. Ze was er erg blij om, want als we de aerosleep hadden gehad dan had die eraf gemoeten als zij er waren. Zij willen er niet mee werken. (heb helaas niet gevraagd waarom niet) Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat ie koopt en wat je een veilig gevoel geeft, maar informeer voor de zekerheid wel even bij de kraamzorgorganisatie wat zij adviseren.
Hier ook de aerosleep matras hij koste d8 ik 139 euro dekjee 69.95 en hoeslaken 14.95 223 totaal ongeveer betaald. Weet niet waarom maar dit geeft me toch een rustiger gevoel. omdat dat dekje er goed uitziet en heel veilig dat hij straks kan doorademen als hij zich omdraait. En je controleerd idd de kruik ALTIJD neem ik aan. En als mijn kindje ligt te slapen de eerste maanden denk ik dat ik hem toch ook regelmatig zal controleren kan ik ook meteen naar de kruik kijken.
Hier ikea matras (39,95) en airosleep matje eroverheen. In inderdaad als je je neus en mond er in duwt kun je gewoon doorademen. Ik heb het toen gekocht voor mijn eigen gemoedsrust. Voor een volgende kindje zou ik het denk ik niet weer aanschaffen met de ervaring die ik nu heb. Als je die kleintjes gewoon goed kort instopt en niet te warm aankleed is het veilig genoeg. Alleen met kindjes die heel jong gaan draaien lijkt het me een veilig gevoel. ach maar wat is nou 70 euro voor een goede nachtrust. er zijn mensen die daar veeeel meer voor neertellen hahaha
hier ook aerosleep: vriend en ik zijn beiden buikslapers, dus zou me niks verbazen als die kleine ook die voorkeur heeft. dan vind ik zo'n ademende laag wel zo gerustellend! hier kostte het (bij babydump): -matrasje + aerosleep dek: 149,95 -matrasverschermer (voor tussen lattenbodem en matras): 10,95 -hoeslakentjes aerosleep: 14,95e per stuk -dekentjes (jollein): 30e per stuk (reclame) -lakentjes: gratis, had mijn mama allemaal nog bewaard van ons thuis. al met al duur, maar veiligheid bezuinig ik niet op! ik heb bijna alles via marktplaats gekocht, en dit wilden we gewoon goed geregeld hebben.
Volgensmij moet je er vanuit kunnen gaan dat wanneer een matras aan de veiligheidseisen voldoet die in NL gesteld zijn, dat deze veilig is. Om die reden hebben we voor een ikea matras gekozen. Uiteraard heeft de prijs ook meegespeeld, meer dan 200 euro voor een matras voor zo'n kleintje vonden wij erg veel.
ook wij hebben de aerosleep matras! lijkt ons veilig iss idd wat duur maar dat hebben wij er graag voor over voor ons eerste kindje!
De prijs is voor mij niet leidend, als er bewezen is dat de aerosleep daadwerkelijk beter zou zijn, heb ik dat er graag voor over. Vandaar dus ook dat ik jullie meningen graag wil horen. Ik heb ondertussen ook navraag gedaan bij het kraamzorgbureau waarbij wij staan ingeschreven en hiervan heb ik de volgende reactie gekregen: Het is namelijk zo dat wij de gewone matrassen adviseren en liever niet met een aerosleep werken omdat wij u niet kunnen garanderen dat wiegendood hier mee verholpen kan worden en niemand ons dat ook kan met zekerheid kan zeggen. Dus als u het nog niet heeft aangeschaft,hoeft u dat ook niet te doen. Dit is een mening van professionals, die dagelijks met deze materie bezig zijn. Als er daadwerkelijk bewezen zou zijn dat een aerosleep beter is, zijn dergelijke maatschappijen de eerste die dit overnemen. Voor mij is deze mening erg belangrijk en hierbij heb ik voor mezelf dan ook besloten voor het gewone matras te gaan. Wellicht dat de twijfelaars onder ons hier wat mee kunnen, succes!
Bij de instelling waar ik kraamzorg van kreeg bij mijn 1ste zoontje, nu 2,5 jar werd de aerosleep afgeraden. Het bleek toch niet veilig te zijn of zoiets. Wij hebben toen een gewoon stevig matrasje bij baby max gekocht, kan natuurlijk ook bij prenatal. Je hoeft echt geen superdeluxe matrasje met binnenvering etc te kopen hoor. Gewoon veilig, en stevig. En let erop dat ie aansluit in je wieg of ledikant, er mag geen speling tussen zitten.
het is niet aangetoond misschien maar kwaad kan het zeker niet denk ik dan? maar goed iedereen moet doen wat hij of zij denkt dat goed is
Ik kreeg gisteren nieuwe protocollen van m'n werk en daar stond in dat we in de kraamweek als we een kruik gebruiken, geen aerosleep gebruikt mag worden ivm verbrandingsgevaar. Dus de kans is groot dat je 'm er dan af moet halen, 'k denk dat deze regel bij de meeste kraamzorgorganisaties gelden. En idd het stukje wat hier boven staat, dat het nog niet bewezen is dat het veilig is.
Hoi hoi, Wij hebben een aerosleep matras en ik moet zeggen dat het mij echt een rustig gevoel geeft. Je mag inderdaad geen gewone kruik gebruiken, dit moet een electrische zijn. Maar goed, een electrische kruik is ontzettend makkelijk. Je laadt hem op en hij is een paar uur lang warm. En een lekkende kruik is sowieso niet goed, of het nou een gewoon matras is of een aerosleep. Ik heb gewoon een hydrofiel onder haar hoofdje neer gelegd hoor. Dit kan je gewoon doen (maar het effect is natuurlijk minder van de aerosleep) Dus elke dag wassen is niet nodig.