Elektrische kruik mogen wij ook niet gebruiken dus dat hangt ook af van je kraamzorgorganisatie. Kruiken moet je ook altijd controleren maar goed 100% zekerheid heb je nooit.
Er is wel meer niet bewezen en wat toch ook wordt af of aangeraden. De normen veranderen bij wijze van met de week. Dus wat is wel goed en wat niet. Het ene kraambureau zegt dat je gewoon kraanwater mag gebruiken het andere heeft liever dat je bronwater of gekookt water gebruikt voor de FV. En zo kun je nog een heel lang lijstje maken. Ik ben van mening dat je je eigen gevoel moet volgen, met alles en dat je bepaalde dingen als advies mee kunt nemen, zo ook wel of geen aerosleep. Bij mijn kraambureau deden ze er niet moeilijk over dat ik zei dat ik een aerosleep heb.
hoi, ook ik heb een aerosleep aangeschaft. ik weet namelijk van mezelf dat ik een buikslaper was en met een aerosleep zou mijn kindje het ook "mogen" worden/zijn. het lijkt een dure aanschaf, maar als je omrekend wat je anders kwijt bent aan molton hoesjes, dekjes etc, ben je niet veel duurder uit. Kus Kirsten