Transfer papier/gordijn

Discussion in 'De babyuitzet' started by Guppiebe, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik heb voor op de muur van de babykamer erg leuke (muur) stickers van schaapjes. Nu ben ik van plan om ecru kleurige katoenen gordijnen te kopen. De stickers in te scannen op de pc en deze dan te printen op transfer papier, om ze vervolgens op de gordijnen te strijken. Dan heb ik op een gedeelte van de muur en op het gordijn dezelfde afbeelding... Lijkt met hartstikke leuk! :D

Maar... ik heb nog nooit met transferpapier gewerkt, en vraag me af of er mensen zijn die goede of slechte ervaringen hebben of misschien tips om het goed te laten lukken...

Weet namelijk niet 100% zeker of het ook zal werken. (Ik ga het wel eerst op een ander stukje stof proberen)

Ik ben benieuwd...

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    wel een heel leuk idee! ik blijf ff meelezen! ;)

3. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Ik heb geprobeerd een plaatje van de schaapjes te kopieren, maar de afbeelding is beveiligd.

Is via kleurmijninterieur.nl en dan baby peuter. 3e pagina onderaan.

Hoop echt dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen dat het werken met transferpapier hartstikke makkelijk is hahaha :D
    Heb mijn moeder overigens al "gestrikt" om me mee te komen helpen hahaha!

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    een hele poos terug deed mijn broertje dit vaak op zn t-shirts...hij zete dat zelfgemaakte ontwerpen op zn computer.
    Ik moet wel zeggen dat het met dat papier snel vervaagde...
    als je niet al te veel moet doen zou ik eerder informeren bij een winkel die dat doet! Dan weet je iig zeker dat het mooi blijft!

5. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Dank je Sarah84,

Ik zal eens googlen of ik een bedrijf kan vinden dat dergelijke dingen doet! (Ook eens kijken hoe duur dat dan ongeveer zou zijn hahaha! Transferpapier is nl niet duur)

Hoe vaak zou je gordijnen van een babykamer moeten wassen, want dan zou het misschien iets schelen in vervagen?

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Ik doe het weleens voor mijn broertje. Een logo op een wit shirt maken. Gaat altijd goed , maar je moet het wel ontzettend goed laten drogen. Maar het is idd na een 10 keer wassen wel wat vager geworden.
    We laten ook wel eens shirts bedrukken hier bij de copyshop. Daar mag je gewoon zelf je shirts aanleveren, dus dan zal het ook wel mogen met gordijnen. Zal er wel aan liggen hoe groot hun transfers zijn natuurlijk.
    Het loont ook echt wel om naar verschillende bedrijven te bellen. Kan erg veel verschil zitten in de kosten.

7. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

Nov 10, 2008
    119
    0
    16
    Dank je winniethepoeh,

Ik ga dadelijk denk ik maar eens bellen idd. Ben erg benieuwd wat zoiets zou kosten...!

Enne, succes met ontpillen! Kan heeeeel erg frustrerend zijn he!

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Mijn vriend werkt in een verfgroothandel, en daar bedrukken ze ook bedrijfskleding voor schilders enzo.. hele mooie prints zijn dat altijd.. misschien een zaak opzoeken die zoiets doet?

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Graag gedaan, en ja het is idd behoorlijk frustrerend... :(

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Ik heb geen ervaring, maar zou het, als het door wassen al vervaagt, niet kunnen vervagen door zonlicht?

Share This Page