Bedankt voor je duidelijke post . Ik was bang dat het dwars door de molton heen zou gaan, maar goed om te horen dat dat waarschijnlijk wel meevalt!
Ik ben het niet met Damay eens. Spuitpoep ging er hier wel door een molton heen. (Gelukkig deed ik een dik badlaken onder het molton als de earosleep in de was zat. Manlief echter eens niet en toen konden we de hoes van het matras in de was stoppen en die droogt traag). Daarnaast schrijft Damay als zijnde vast staande feiten: 'het IS geldklopperij' en 'het is dikke onzin' en 'het is nergens voor nodig'. Blijkbaar heeft Damay het zelf niet gebruikt en ziet ze het nut er niet van in. Prima. Maar het is niet zo zwart wit als hoe zij het schetst. Naast het voordeel bij lekken is er ook nog eens het voordeel van ademhalen. Je kunt er wel of niet in geloven. Maar vergeet niet dat als het echt grote onzin en dergelijke was dat earosleep dan wel op de vingers getikt zou zijn voor het beweren dat het wel degelijk voordeel zou hebben bij ademen in het matras. Ik zweer bij de earosleep
er zijn onderzoeken naar gedaan en wat ze allemaal beweren met wiegendood en stikken in een matrasje is ook totaal niet bewezen. kindjes stikken niet in matrasjes. die zijn prima in staat om hun hoofdje om te draaien als ze in ademnood komen door neus in matrasje. daarnaast kan een kindje gewoon doorademen als het met het neusje in matrasje komt. het is dus dure schijnveiligheid. aerosleep word altijd in 1 adem genoemt met wiegendood en stikken. wiegendood en stikken heeft NIKS met elkaar te maken en een aerosleep kan dit niet voorkomen. mensen vertrouwen teveel op die dingen. gaan minder hun kindje checken want:"ze hebben een aerosleep en dat is veilig want ze kunnen erdoor ademen enz. en hier erge spuitluiers en kotspartijen gehad en nog nooit is het matrasje vies geworden hoor. mijn zusjes gebruiken ook matrasje voor de volgende, nooit problemen mee. enneh, mensen met aerosleeps brengen het net zo goed als een vasstaand feit dat het handiger te wassen is enz. DAT is net zo goed geen feit een molton is net zo makkelijk. dus ja, dan is een duur ding als een aerosleep dus inderdaad niet nodig. kraamverzorging kwamen trouwens ook met die argumenten en die hebben er ietsje meer verstand van dan ik. die raden dat ding af. niet voor niets. en nee, ik zie het nut niet in van een aerosleep. klopt. ik laat me niet meeslepen door de verkopers die dat ding aan proberen te smeren. prima toch dat jij er wel in geloofd? raken ze die dingen toch nog ergens aan kwijt en ze zijn er al over op hun vingers getikt net zo goed dat ze beweren dat het veilig is met heet water kruiken. is ook bewezen dat die combi met aerosleep harstikke gevaarlijk is. maar ze blijven het nog steeds beweren. grote naam he... hetzelfde met sudo creme. beweert ook dat het hypo allergeen en huidvriendelijk is voor babybilletjes. niet dus. het is de grootste troep die er is. word door verschillende dermatologen afgeraden en wij mogen het op ons werk in de zorg niet eens meer gebruiken. maar toch word het nog steeds verkocht en geloven mensen er heilig in. rara.....
Ik begon met een molton, hoeslaken en daarover een hydrofiel. Maar omdat mijn zoontje zo veel spuugde lag hij telkens in een kletsnat bed. Ik deed na elke voeding wel de hydrofiel verschonen maar dat was niet voldoende. Ik ben toen wel overgestapt op de Aerosleep (maar dan het matje van 40x80cm) met het hoeslakentje van Aerosleep. Duur, maar geen kletsnat en koud kind meer (het trekt meteen in het matje en het lakentje droogt snel) dus het was het me zeker waard! Zou het zeker niet bij voorbaat al kopen, maar als je een spuger hebt is het wel een aanrader.
fabrikanten beweren en onderzoeken wijzen uit bla bla. Gelukkig kunnen we zelf ook nadenken en beslissen wat we doen. vanwege het ademen koop ik het niet. Maar dat het bij spugen en luierlekkage snel droogt zodat je kindje niet heel de nacht nat ligt vind ik wel een prettig idee.
Ik gebruik trouwens de topper van de Ikea. Prima ding! Geen Aerosleep i know, maar wel een schoon matras met een buikslaper die heerlijk zevert in haar slaap. Hydrofielen gebruik ik nu niet meer omdat ze door heel haar bed gaat!
Bij ikea heb je idd ook een soort matrasbeschermer, zonder zeil oid erin. Die gebruik ik ter extra bescherming van het matrasje. Molton werkt ook goed. Pas had de kleine flink gespuugd, maar is niet door de molton heen gegaan.
Hebben de matrasjes van de Ikea trouwens afwijkende maten? Dat je bijvoorbeeld alleen daar het beddengoed kunt kopen? Staat me zoiets bij dat Ikea soms afwijkende maten heeft.
nee 60 x 120 gewoon. Alhoewel ik het bedje nog niet opgedekt heb. Maar ik weet het wel zeker eigenlijk...
Idd gewoon ledikantformaat. Ik heb een ledikant en matras van babydump, die topper van ikea past er gewoon op.