Hoi meiden, Ik vraag me iets af: als je een epiduraal krijgt en die wordt op een bepaald moment uitgezet omdat je ontsluiting ver genoeg gevorderd is en je bijna kunt gaan persen, hoe voelt dat dan? Is dat niet ineens superzwaar omdat je van nagenoeg geen weeën plotseling geconfronteerd wordt met die hele heftige persweeën die dan op komen zetten nadat de pijnstilling is afgesloten? Ik kan me voorstellen dat persweeën als een opluchting kunnen voelen als je al een tijd ontsluitingsweeën hebt gevoeld, omdat er dan (eindelijk) actie volgt. Maar als je van een tijd nagenoeg niets voelen overgaat in zo iets heftigs, maakt dat het niet nóg heftiger? Is er iemand die hier ervaring mee heeft en er iets over wil vertellen? Ben heel benieuwd. Groetjes Floor
Ik heb het deels meegemaakt. Mijn ruggeprik stond nog een tijd aan toen ik persweeën kreeg, maar toen er werd besloten voor een ks moest ik een nieuwe ruggeprik en kreeg ik alsnog persweeen onderweg naar de operatiekamer. Vond het eigenlijk helemaal niet vervelend op een of andere manier. vond het ook niet heel pijnlijk in vergelijking met de ontsluitingweeen. Eerder een opluchting omdat je meer het gevoel hebt dat je wat kunt doen. (wat in mijn geval natuurlijk niet zo was, omdat ik een operatie ging krijgen, maar toch)
ik kreeg tijdens m'n ontsluiting persdrang. Ze kwamen door de ruggeprik heen. Heel vervelend als je er niets mee mag doen. Toen ik eindelijk mocht gaan persen was dat gevoel weg . Heel irritant. Vervolgens kreeg ik weeen opwekkers toegediend, maar heb tijdens de bevalling niet meer die drang teruggekregen die ik tijdens de ontsluiting wel voelde. Persweeen voelen echt als een opluchting als je mag persen, maak je daar niet druk om.
ik dacht altijd dat je met ruggeprik niks voelde. tijdens mijn bevalling heb ik toen ook om een ruggeprik gevraagd en gekregen. het was alleen niet zo dat ik niks meer voelde. ik had echt nog flink pijn. gewone weeen voelde ik nog (goed ook!) en persweeen voelde ik dus ook gewoon, met ruggeprik aan. heb de persweeen niet als opluchting gevoeld alleen. vond het erg pijnlijk. maar als je gaat persen is wel het einde al in zicht en dat was wel een bijzondere gedachte. maar het kan dus dat je met ruggeprik en al gewoon alles nog meemaakt.
toen ik persweeen kreeg deden ze de pomp van de epiduraal pas uit en toen ik eindelijk aan de persweeen mocht toegeven waren ze zover afgezwakt dat ik weeenopwekkers kreeg, die hielpen niet en daarom is de vacuumpomp eraan te pas gekomen, het nadeel van de ruggeprik is dat je persweeen te zwak kunnen worden en je hebt een hogere kans op een kunstverlossing, het voordeel bij mij was echt dat de pijn een stuk beter te doen was (ik had rugweeen). het persen voelde alsof ik enorm moest poepen (sorry) en dan wil je echt maar 1 ding en dat is persen, heel vervelend dus als je ze weg moet zuchten. de persweeen doen in mijn ogen geen pijn maar iedereen ervaart dat anders
ik heb geen pijn gehad bij de persweeen alleen een gevoel van ik kan niks anders dan persen ik heb ook bij de ontsluitingweeen geen pijn meer gehad heerlijk die ruggeprik