Matras beschermen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wup, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Helpt een waterdichte molton genoeg voor evt vruchtwater en zooi tijdens de bevalling denk je?
    Anders haal ik die gewoon bij de Hema

2. 894hi

894hi Niet meer actief

nou wij geven het op hier ... hebben toch al een oud matras dus mooi tijd voor een nieuwe straks

door dat zeiltje worden we iedere dag zijknat wakker in een stinkend bed bah en slapen ook slecht allebij
    het word dus gewoon op een aantal badlakens slapen voor mij en na de bevalling/kraamtijd een nieuw matras

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    #23 Tantan, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
    Hier ook bij de 1e zw en straks gaat hij er hier weer op. Kost €15 en is geruisloos, zweet niet en is waterdicht genoeg om de hele rotzooi op te vangen. Ik heb 1 nacht geslapen (zeg maar meer wakker gelegen) van dat matrasje uit het kraampakket. Zo'n irritant rotding, niet alleen qua verschuiven maar ook qua zweten en kraken.

Dus ook mijn tip: een waterdichte molton van de Hema of Ikea!:D

Deze:
    http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresultaten/product.aspx?productid=5153120

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Helaas heb ik niks aan die waterdichte molton omdat hij maar voor een 1 persoonsmatras is....

Ik heb mijn matrasbeschermer ook al op het matras liggen (lekker vroeg) met daarover een badhanddoek. Daarover nog een gewone Molton en dan het hoeslaken.
    Moet zeggen dat ik 's nachts vaak wakker word van het zweten (bah, vies) maar het moet maar....
    Bij mijn zoon zijn de vliezen rond 0.00uur in bed gebroken en het grootste gedeelte kwam idd toen ik opstond en richting wc liep maar we hebben nog een vrij nieuw bed/matras dus ik wil hem wel zo lang mogelijk goed houden.

Als je thuis gaat bevallen doen ze toch nog extra matrasjes onder je leggen toch? Want wil niet dat mijn matras dan alsnog onder komt te zitten?

5. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik had ook de matrasbeschermer uit het kraampakket er op. op mijn nachtkastje lag een matje klaar voor het geval dat. Mijn vliezen braken 's nachts en heb meteen het matje er onder gelegd. Mijn matras is keurig uit de strijd gekomen.
    Had wel het idee dat ik in een chipszak sliep. Het kraakt en je zweet wat meer maar ach dat is niet het ergste.

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Waterdichte moltons verkopen ze ook bij Action (die zijn goedkoper dan bij Hema of Ikea). Ook in tweepersoonsversie. Niet in extra lang. En laten wij nou net een extra lang bed hebben - dat wordt flink sjorren of vastzetten met tape ofzo.
    Ben wel van plan om dat zeiltje uit het kraampakket in de breedte onder de waterdichte molton te leggen.

7. nyn81

nyn81 Actief lid

27 mei 2008
    214
    0
    0
    Waterdichte molton heb ik ook bij de Action gekocht! Zijn niet zo duur en inderdaad heb ik ook een 2-persoons gekocht. (Geloof voor 13 euro, 180x200cm) Ideaal volgens mij, want een vriendin moest de hele handel nog naar de andere kant van het bed verhuizen toen ze ging bevallen, omdat ze aan de linkerzijde van het bed moest gaan liggen (vanwege rechtshandigheid vk). Weet niet of je daar wel op zit te wachten op zo'n moment...

Heeft iemand ervaring met de waterdichte molton?? Beschermt dit voldoende, of moet er nog een badlaken onder? Misschien moet ik er voor de gein eens een emmer water overheen gooien! Geen idee hoeveel vruchtwater je trouwens ineens kunt verliezen, dus misschien toch maar geen 10 liter emmer erbij pakken, haha!;)

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Er staat bij dat ze ook zeer geschikt zijn voor bedplassende kids, dus ik denk (weet het eigenlijk wel zeker) dat het ook goed beschermt tegen vruchtwater. En je zal hoogstwaarschijnlijk minder of net zoveel verliezen als een bedplassend kind ;)

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik vond het een verschrikking, dat afdekken van het matras, maarja, beter dan je matras weg te moeten gooien. Het kraakt en het wordt een beetje broeierig, bah!
    Ik had een paar van die celstofdoeken gekocht (kun je halen bij drogist etc..), en deze vastgetaped op het bed met stagetape (wordt gebruikt op podia om kabels vast te tapen, hihi). Het bleef heel erg goed liggen! Ik had het alleen gedaan halverwege het bed, zodat ik niet helemaaaaal me rot lag te zweten.
    Wel zo fris trouwens om na paar dagen weer ff te verschonen.

Ik heb het helemaal niet nodig gehad, ben met 39+3 ingeleid in ziekenhuis.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb van de week maar een waterdichte molton meegenomen bij de Hema.
    Ik stond de achterkant te lezen en vriendlief mikte hem in de kar want "dat is wel makkelijk met de bevalling".
    Weet nog niet wat ik daar overheen ga leggen om nog even extra op te vangen en de molton ook een beetje schoon te houden aangezien hij wel 25 eur kost.
    Ach nou ja altijd goedkoper dan een nieuw matras.

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    De molton van de HEMA hebben ze dus ook in twee-persoons?
    Dan ga ik die vanmiddag shoppen, dan heb ik hem maar vast in huis. Doe ik er evt nog wel een handdoek overheen tegen de meeste troep.

Thnx meiden!

Deel Deze Pagina