Wanneer hebben jullie matrasbescherming in je bed gedaan? Hebben jullie dit kort voor de uitgerekende datum gedaan, of voor de zekerheid al eerder? En wat hebben jullie erin gelegt? (zeiltje/kraammatras/onderleggers?)
Ik doe dat rond 37 wekeen, stond in boekje vd kraamzorg, ik heb een zeiltje gekocht die ik onder het hoeslaken leg dus op de molton, anders is die ook metteen nat.
Ik krijg een zeiltje bij mijn kraampakket. Er stond ook bij wanneer je het er onder moet leggen, maar dat weet ik niet meer. Is voor mij ook nog even niet van toepassing
Je moet het er rond de 36 weken opleggen. We hebben dat nu al gedaan, omdat onze kleine misschien wel eerder komt. In het kraampakket zat maar een kleine. We hebben er gister twee bij gekocht zodat heel ons bed beschermd is. Liefs Jenny
Ik heb het er nu al opliggen ivm vroegtijdige weeen hebben ze mij geadviseerd om zulke dingen nu al te regelen (matrasbeschermer, zkhs koffertje etc)
Vlgs mijn kraamcentrum moet ik dat erin leggen bij 37 weken. Het zeiltje ligt alleen onder mijn billen en onder het hoeslaken. Het kraammatras heb je nodig tijdens de bevalling!
Bij mij in het pakket zat er ook zo'n ding en er stond bij dat je het zo rond de 37ste week in je bed moest doen en dan alleen onder je billen (maar dat lijkt mij logisch). Groetjes
Even twee vraagjes: 1. Een kraampakket, moet je dat aanvragen of krijg je dat via de zorgverzekeraar of een andere instelling ? 2. Als je niet thuis wilt bevallen, moet je dan ook een matrasbeschermer gebruiken ? Groetjes, Nikki F
Hoi Nikki, Een kraampakket moet je aanvragen bij je zorgverzekeraar. Ik had gewoon even gebeld. Die krijg je dan zo'n 8 weken voor je uitgerekende datum thuis. Er zitten allemaal handige spullen in en ik kreeg van de FBTO echt een super leuke knuffel! En ik zou je matras altijd beschermen, je weet immers niet wanneer je vliezen breken 8)! Ik hoop dat je zo antwoord hebt op je vragen. XXX
Het kan zijn dat je kraampakket niet vergoed wordt (zoals bij ons) Dan kun je er zelf één samenstellen (apotheek heeft een lijst met wat je nodig hebt), of je koopt een kraampakket bij de thuiszorgwinkel (heb ik gedaan) En idd, je matras moet je beschermen voor als je vliezen breken.