Milan krijgt binnenkort een nieuw bed. Nu heeft ie in zijn ledikant altijd op een aerosleep geslapen. Fijn omdat hij een buikligger is, maar ook met het vele kwijlen etc. Nu vroe ik me af wat ik bij zijn peuterbed ga doen? Weer een aerosleep aanschaffen? Hoe doen jullie dit?
Ik heb een matrasbeschermer/hoeslaken gekocht bij de ikea. Hier zit een (plastic) laag onder dus straks ook makkelijk bij het zindelijk worden etc. Ik doe daar nog een gewoon hoeslaken overheen welke ik vaker uitwas dus de onderste is echt ter bescherming. IKEA | Slaapkamer | Matras- & kussenbeschermers | SKYDDA HÖGT | Matrasbeschermer
Ik heb een soort aerosleepje, maar dan van Träumeland, was maar 13 Euro, in juniorbedformaat. Alleen is dit net als de basic aerosleep, dus niet waterdicht, maar het beschermt wel aardig. Daaronder een molton. Als hij straks zindelijk moet worden, doe ik er wel een zeiltje onder. Bovenop gewoon een hoeslakentje Nou ja, dat is voor mijn zoontje van 1,5 jaar. Mijn dochtertje heeft zo'n onmogelijk formaat Ikeabed, waar geen molton hoeslakens voor te krijgen zijn. Daar ligt zo'n hele goedkope matrastopper van Ikea op met daaroverheen een zeiltje van Ikea of nog beter, gewoon een incontinentiematje. Die kraakt niet, is een minder zweterig en neemt een stuk meer op, terwijl hij flinterdun is.
Voor een peuter lijkt een Aerosleep me overbodig. Tenminste, als die een normale kracht in z'n lijf en nek heeft. Ik heb in elk geval nog nooit gehoord van peuters die ineens verstikt raken in hun matras, ook de buikslapers niet. Qua kwijlen: molton en dan een hoeslaken, en wekelijks in de was doen zou toch wel genoeg moeten zijn? Voor mijn zoontje heb ik er soms nog zo'n waterdichte matrasbeschermer (Hema) onder; dus eerst die waterdichte, dan een molton en dan een hoeslaken. Dit met name voor het lekken van de luier (hij heeft een tijdlang gigantisch veel geplast 's nachts) of als hij ziek is en af en toe moet overgeven. Dan hoef je niet de hele tijk van het matras af te halen en te wassen, maar gewoon die beschermer.
ik heb een matrasje met al een hoes er om heen die kan ik er zo afritsen en had nog van de ledikant 2 bedmatjes en die heb ik er voor de zekerheid ook op het bed, ze is wel zindelijk snachts maar ja voor het geval dat ze wel een ongelukje heeft is niet gelijk het hele bed nat.
ik heb een matrasbeschermer van de hema, met plastic onderkant en badstof bovenkant 1persoons die vouw ik gewoon om het matrasje heen en dan onderlaken er over.
Hier hetzelfde alleen leg ik het zeiltje ónder het topdekmatrasje, zodat het nog wat ademt. Het topdekmatrasje kan ook makkelijk in de wasmachine. En dan doe ik er twee hoeslakens overheen.
ik heb geen (met plastic) onderding gekocht voor het grote bed. mijn zoon is een buikslaper en ik vond het een eng idee dat plastic onder zijn gezicht. ook lijkt het me enorm warm straks met warmer weer. ik heb de matrasbeschermers van dry nites gekocht uiteindelijk.die leg ik op het matras ( die dus niet bij zijn gezicht maar stukje naar onder) .dikke badhanddoek erop molton en hoeslaken.
Ik heb ooit zo'n matrasbeschermer gekocht voor mijn bevalling (Kruidvat geloof ik.. goed ding). Die heb ik in 3 stukken geknipt en dat ligt nu op het peuterbed: - matrasbeschermer - molton - hoeslaken werkt prima met spugen, plassen etc etc
Ik heb gewoon haar ledikant aerosleep in haar 1pers bed liggen nu. En dat gaat voor nu nog prima, het is voor hier zeker niet overbodig. Ze transpireert nl nogal s'nachts en door de aerosleep een stuk minder. Ik heb er ook een voor in de autostoel ideaal.