Hoi meiden, Ons meisje heeft de laatste tijd dat ze absoluut niet wil luisteren, onwijs frustrerend. Iedere keer tot 3 tellen en dan op de trap....maar okay we willen het nu proberen positief te benaderen. Wanneer ze goed luistert dat ze een sticker krijg o.i.d. Ik hoop eigenlijk dat hier meiden zijn die hier ervaring mee hebben en mij even op weg kunnen helpen Thankx!
Wij hebben een tijdje geleden bij de Kruidvat (hadden ze ook bij de Trekpleister) een beloningsbord gekocht. Je kunt zelf de onderwerpen kiezen waarvoor hij dagelijks magneetjes kan verdienen. Aan het eind van de week krijgt hij dan speciale resultaat magneetjes voor de onderwerpen waarbij hij iedere dag een magneetje heeft verdiend. Ik weet alleen niet of ze die nog steeds verkopen.
bij ons werkt een zelfgemaakte stickerkaart prima. gewoon een gekleurd velletje papier en daar een hokjesverdeling op maken. bij de Zeeman hebben ze allerlei soorten stickertjes, ik heb ze zelf wat laten kiezen. duidelijk afspreken waar ze een sticker voor kan verdienen en dan bij een bepaald aantal stickers een klein kadootje, of samen iets leuks gaan doen (een spelletje of samen in bad ofzo). Ik heb zo'n zelfde kaart ook gebruikt bij het zindelijk worden. Kaart hing op de wc, en bij elke plas of poep mocht er een bijgeplakt worden. Kaart vol was mooi kadootje uitkiezen. nu mijn oudste wat groter is heb ik voor hem een pluspunten en minpuntenlijstje gemaakt. Als hij uit zichzelf helpt met bepaalde klusjes (bijvoorbeeld helpen tafeldekken, helpen afruimen, speelgoed opruimen, dekbed rechttrekken, zichzelf helemaal aankleden dat soort dingen) dan verdient hij daar pluspunten mee. En als hij iets stouts doet is dat een minpunt. De beloning is elk weekend het aantal pluspunten dat hij overhoudt, dat is het aantal minuten dat hij op de Ipad mag spelen. Werkt bij hem helemaal! het is wel een kwestie van uitproberen, want die stickers werkte bij mijn oudste beter dan bij de middelste (die vond het allemaal niet zo spannend met die stickers succes ermee!