hydrofiel washandjes en badcape

Discussion in 'De babyuitzet' started by Sophy, Jul 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,882
    113
    Noord-Holland
    #1 Sophy, Jul 30, 2013
    Last edited: Jul 30, 2013
    Op de lijst van de kraamzorg staan hydrofiel washandjes en 2 badcapes. Ga ik die wel echt gebruiken?

Edit: ik heb natuurlijk gewoon 1 badcape al.

2. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    De badcapes heb ik in het begin zeker gebruikt vooral om de kleine in te wikkelen voor de warmte en laterr om te gebruiken na het douchen. De washandjes heb ik in het begin al veel gebruikt en nu nog steeds ( mn dochter is 1,5). Nu met mn tweede haal ik er zeker weer wat bij want ik vind ze erg fijn.

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Ik denk en weet het wel zeker :)
    Washandjes om je kindje mee te wassen in bad en later om de handjes, gezichtje en voetjes te wassen.

Badcape wikkel je je kindje in na het badderen om hem lekker warm te houden. Gebruik de badcapes nu nog bij me dochtertje.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

gebruik t heel veel.. en nog steeds.. mijn dochter is 1

5. amber23

amber23 Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    1,239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken die hydrofile washandjes elke dag bij het wassen. Wij hebben er later nog extra washandjes bij gehaald. De badcapes gebruik ik nu wat minder want ik wikkel hem nu meestal in een grote badhanddoek.

6. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Ik heb gewoon 1 badcape dat leek me wel genoeg :)
    Die washandjes ga ik dan nog even achteraan, bedankt!

7. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Hier ook veel washandjes gebruikt, zelfs nu (dochter is 4...) nog. Heb voor onze 2e wel een stapel nieuwe gehaald. Die oude zijn niet meer zo mooi wit, om het zo maar even netjes uit te drukken :p

Badcapes ook wel veel gebruikt. In het begin als wikkeldeken en natuurlijk na het badderen. Zou er toch zeker nog 1 bijhalen, bijv. voor als die ene in de was zit.

8. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    1'tje is wel weinig, in t begin gebruik je ze idd om je kleintje lekker in te wikkelen.. en wat als ze eroverheen spuugt? dan zit die in de was en heb je geen nieuwe... ik heb er geloof ik een stuk of 8 whahaha.. das ook wel weer veel, maar heb ze gekregen. ik gebruik ze nu niet echt meer, droog mijn beebje af met hydrofiele luiers. Ik gebruik ze zo nu en dan alleen op t consulatieburo als ze in der niksje moet liggen.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik gebruik per week 3 badcapes, heb er 7 totaal. Er zijn weken bij dat ik ze allemaal in de was heb. 1 lijkt mij dus echt te weinig.
    heb ook 20 washandjes en misschien wel 30 doeken. Die gebruik ik echt overal voor. Alles strijk ik, en de washandjes gebruik ik zelfs voor haar snot oogjes. De hydrofielen heb ik zelfs gebruikt ter bescherming van mn ks litteken ivm schuren van kleding. Dus ik denk dat het slim is om nog wat bij te halen

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hey:)

Wij hadden er 2 en dat vond ik al redelijk krap;)
    In het begin lag ze er overdag ingewikkeld ivm temperatuur.
    Als het niet heel koud was als dekentje in de auto en op het consultatiebureau.

Maar eerlijk gezegd gebruik ik ze nu niet meer:)

11. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    washandjes gebruik(te) ik amper. Nu al helemaal nooit meer.

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    De badcapes zijn ook fijn bij baby/peuterzwemmen en bezoekjes aan het consultatiebureau.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier gebruikte ik een gewone wikkeldoek, dus een katoenen om kleine in te wikkelen. Dus in het begin.
    Badcapes heb ik er een stuk of 5 van. Daar wikkelde ik ze in na het badje of douche. Of als ik ging douchen dan lag zij in de badcape in de wipstoel. Nam hem ook mee naar het CB en zwembad. 1 is erg weinig. Moet ook een keer gewassen worden en dan zit je zonder.

Badcape gebruik ik nu nog. Ze is 2.

Die washandjes ga je inderdaad gebruiken. Zijn dunne dingen dus kan je goed in alle plooitjes komen. Gewone washandjes zijn veel te dik en onhandig.

14. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die badcapes zijn heeeeerlijk :) Lekker warm instoppen als ze nog heel klein zijn. Je hebt gelijk iets over hun hoofdje, handiger dan een gewone doek.

Nu hij wat groter wordt, worden de badcapes wat klein. Ik heb nu van die grote badcapes van 70 bij 100. Kan ik hem lekker aanpakken als hij onder de douche vandaan komt.

De washandjes gebruik ik nu nog, lekker zacht en klein, kun je goed mee poetsen. Handiger dan een van badstof.

15. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Heb zes van die washandjes, gebruik t dagelijks, behalve als mn beeb met mn man mee onder de douche gaat.
    Ikzelf heb twee badcapes, gebruik er 1 op het consulatieburo, manneke moet dan bloot en in de badcape neem ik hem dan mee naar de verpleegkundige of arts.
    Na wassen of douchen gebruik ik het eigenlijk niet. Ik leg een hydrofiele luier tegen me aan en dan neem ik hem mee naar t aankleedkussen waarop ook een hydrofiel klaarligt. Vind de hydrofielen zachter.
    Maar badcape is wel weer handig om beeb even in mee te nemen als je visite uitzwaait of even bij de buren binnenwipt voor een bakkie

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ja ik gebriuk het beiden nog, ook bij de oudste van 4 ;)

17. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

1 badcape vind ik wat weinig!

Ik gebruik namelijk altijd een nieuwe als hij weer in bad is geweest bijv. en was niet elke dag handdoeken/hydrofiele luiers.

Ik heb er 4 in totaal en kom goed/net aan uit.

De washandjes gebruik ik weer nooit! Ik vind ze erg onpraktisch. Ik gebruik de monddoekjes van de babydump als washandjes :). De monddoekjes vind ik als monddoekjes namelijk ruk :).

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Washandjes gebruik ik iedere dag een. Badcapes gebruik ik pas een paar maanden, daarvoor altijd een wikkeldoek. Die had ik drie. Gebruikte hem wel een paar dagen achter elkaar hoor, na het badje ging hij er schoon in en dan nam ik hem van de badkamer mee naar zijn kamertje waar de doek weer af ging om hem af te drogen. Daar werd hij niet vies van hoor:)

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    hier worden ze nog steeds gebruikt! ook voor de oudste

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Zeker dat je die wel gaat gebruiken.
    Ik heb 3 badcapes (zou er best 1 bij willen) en 6 washandjes. Washandjes gebruik ik nog steeds. Badcapes heb ik in het begin ook als wikkeldeken gebruikt. En natuurlijk lekker na het badje. Ook heb ik er bij me voor het consultatiebureau.

Share This Page