Hi allemaal, M. krijgt voor zijn verjaardag een nieuwe kamer. Nu hebben we een bed gekocht van 70x140 en er zit geen matras bij (dat is blijkbaar standaard). Nu ben ik gaan zoeken want het is best een lastige maat. Veel is 70x150. Nu kwam ik bij bol.com deze mastras tegen. Is dit wat? Is 10 cm dikte genoeg? En koud schuim goed voor een kind van twee? Hij moet er ongeveer 3 jaar op slapen dus een goed matras is wel belangrijk, maar omdat het om een peuterbedje gaat wil ik niet heel veel uitgeven voor een matras. Iemand hier bekend mee? Doen of niet doen? bol.com | Traumeland - Baby Matras Basic Sunschine 70 x 140 cm | Baby Ik had in eerste instantie deze besteld, maar de levertijd is 13 dagen en dan is het wel heel krap of die op tijd is geleverd (gezien de feestdagen) bol.com | Traumeland - Baby Matras Basic Softwash 70 x 140 cm | Baby Welke van de twee is beter? Of denken jullie dat het niet uit maakt? de bovenste is 10 cm dik en de onderste is 11 cm dik. Ik heb er ook nog 1 gevonden van 9 cm maar ik twijfel of dit wel voldoende is. Weet niet of het uit maakt maar er komt nog een 1 persoons dekbed op die we er dus deels onder moeten stoppen. hoor graag jullie mening!
Zijn allebei prima en zit weinig verschil tussen die 2. Tot een jaar of 4 a 5 hoef je niet een extra goed matras te hebben. kindjes van die leeftijd wegen nog niet zoveel dus is zo'n matras prima. Zodra ze wst groter en zwaarder worden, is een goed matras aan te raden waar ze een aantal jaren mee vooruit kunnen. Je heb alleen kans dat het matras iets op bolt door het dekbed eronder. Maar dat zal je met elk matras hebben in een peuterbed. Dit kan je voorkomen/oplossen door het overblijvende dekbed niet onder het matras terug te slaan maar tussen voeteneind en matras door te trekken naar beneden. Dan hangt hij onder de bodem en prop je het uiteinde tussen de lattenbodem. Zit superstrak, geen opbollend matras en je ziet er niks van.
Ik zweer bij de matrassen van Alvi. Toen wij in Duitsland woonden, hadden wij voor onze oudste ook een bed van 70 x 140. Dit is in Duitsland de standaard maat. Wij hadden voor hem dus een Alvi matras. Ik denk dat deze ook wel goed zijn.
Wij hebben een koudschuimmatras van de Trendhopper. Kost wel wat meer zo'n koudschuimmatras maar het is ook beter. Hier zit om het matras een hoes die je eraf kan ritsen voor het geval er ongelukjes gebeuren dus dat is wel handig.