Matras ikea

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kinderwens88, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Een tijdje terug hebben wij een nieuw matras voor het ledikantje gekocht omdat de oude niet zo goed meer voldeed. Er kwamen deuken in die ik er niet zo gemakkelijk meer uit kreeg. Nu had ik hier veel positieve verhalen gelezen over de Vyssa Skont dus hebben we die gehaald maar het matras bevalt ons helemaal niet. Na 1 nachtje slapen zitten er al hele grote deuken in die er ook haast niet meer uit willen. Zijn er meer die deze ervaring hebben? Wij hebben toen eerst het oude matras maar weer gebruikt maar daar komen nu vochtplekken in te zitten (waarschijnlijk door het alarmmatje waardoor het matras niet goed genoeg ventileert. Nu moeten we dus weer een nieuw matras.

Heeft iemand nog tips voor een goed, niet al te duur, matras?

Alvast bedankt.

2. Bika

Bika Niet meer actief

Terug gaan naar ikea en een nieuwe proberen! Valt onder de garantie

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Gewoon terug gaan. Maar heb je matras ook eerst minimaal 24 uur laten liggen zonder verpakking zodat het kon luchten?

4. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik heb het bonnetje niet meer. Kan het dan nog wel?? En ik heb het matras minmaal 72 uur laten liggen zonder verpakking.

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Heb je het gepind of contant betaald? Meestal is Ikea niet zo moeilijk.. Ik zou gewoon teruggaan. Het is toch van de zotte dat jij nu weer een nieuw matras moet kopen omdat die van hen niet naar behoren functioneert?!

6. Luja

Luja Niet meer actief

Ik zou gewoon even bellen en het uitleggen.
    Hopelijk kun je dan toch zonder bonnetje een nieuwe krijgen.
    Wij hebben namelijk dezelfde matrasjes bijna 3 jaar lang gebruikt, zonder probleem! Ik zou ze iedereen willen aanraden.

7. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben het echt over hetzelfde matras?? Die je opgerold koopt??? Had je dan helemaal geen last van deuken???

8. Luja

Luja Niet meer actief

Ik heb vriendlief er even bij geroepen, ik herinner me niet meer of ze wel of niet opgerold zaten.
    Hij zegt dat het echt deze matrasjes waren.
    Ze zaten inderdaad opgerold, we moesten ze uitrollen en laten acclimatiseren. Ze hebben zo lang in t magazijn gelegen dus moeten ze een beetje in vorm komen. Na 1-2 dagen hebben we de lakentjes erom gedaan en hebben onze dochtertjes erop geslapen en inderdaad: probleemloos. Dus ik zou echt ff bellen. Heb je ze wel laten acclimatiseren?

9. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh wat een verschil dan. Ik heb het matras zeker laten acclimatiseren. Wel 4 dagen. Misschien moet ik het matras vandaag of morgen nog een keer gebruiken. En anders idd even bellen. Bedankt voor je reactie. En gefeliciteerd met je zwangerschap.

10. Luja

Luja Niet meer actief

Graag gedaan, en dankjewel!:)
    Hopelijk lost Ikea het goed op

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wat gek, ik heb 2 van die matrasjes, een is 2 jaar oud, was af en toe de hoes die er omheen zit en dan is ie zo goed als nieuw. Die van Luuk is 4 maand oud en ook zo goed als nieuw.

12. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het matrasje nog maar eens in bed gelegd maar ik voel nog steeds de deuk van een paar maanden geleden zitten. Hebben jullie daar niet een klein beetje last van???

13. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Als je iets wil terugbrengen zonder bon bij Ikea kan dat vaak wel, dan krijg je een tegoedbon. Ik zou gewoon gaan, mijn ervaring is is dat ze niet zo moeilijk doen meestal.

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    mijn oudste slaapt erop(wel buikslaper, weet niet of het verschil maakt?) en ik heb voor mijn jongste een koudschuimmatras van de leen bakker gehaald. Die laatste blijft veel mooier!! Zoonlief krijgt een nieuwe, ding is na 1,5 jaar echt helemaal op en die kuilen vielen mij ook direct op, ik draai het matrasje elke verschoning om maar toch zitten ze erin.

15. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ook wij hebben dit matras nu 1 maand in gebruik en ook bij ons zie je duidelijk een deuk waar de kleine heeft gelegen en ook na een aantal uren trekt dit niet weg. Heb zelf de bon nog wel dus ga ermee terug naar Ikea

Hoop dat ze hem voor je omruilen zonder bon!

16. kinderwens88

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gisteren het matrasje omgeruild. Toch nogmaals voor de Vyssa Skont. We proberen het nog 1 keer. Ze deden trouwens helemaal niet moeilijk. Ik had een kopie van het afschrift gemaakt waar de betaling aan Ikea op stond en aan de hand daarvan konden zij zelf de bon erbij zoeken. Ik ben benieuwd.

Deel Deze Pagina