Uitzet borstvoeding/flesvoeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door annetje, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetje

annetje Lid

11 mei 2007
    99
    0
    0
    Ik ben van plan borstvoeding te geven.
    Denken jullie dat het nodig is om -voor de zekerheid- flesjes en flesvoeding in huis te halen of kan dit later -als blijkt dat bv niet lukt- ook nog wel?

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Flesje had ik wel in huis en meestal is voeding snel gehaald of heeft de kraam wat bij zich.....

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ik had een pak voeding in huis en een flesje met brede speen. Ik dacht als ik t nodig heb dan heb ik t tenminste.

Eerste 4 weken niet nodig gehad, daarna savonds een keer gekolft en de fles gegeven. Ze wilde niet drinken en dacht ach eens kijken of t zo wel lukt. Was dus handig dat ik t in huis had (de fles dan) maar noodzaakis het niet

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik wil ook borstvoeding gaan geven, maar heb wel flesjes ed in huis gehaald. Heb ook 2 pakken kant en klare voeding voor babietjes gekocht. Heb ik het in elk geval in huis :) Geeft toch wat meer rust vind ik. Dan zit er ook wat minder druk achter of de borstvoeding gaat lukken of niet.

Moet trouwens wel zeggen dat ik nog geen voedingsbh's of voedingstops heb gekocht. In mijn maat zijn die zo duur dat ik het eerst even wil aan kijken....

Groetjes Rosa

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik wilde ook borstvoeding gaan geven na de bevalling. De eerste dagen ging alles prima, maar toen ging hij steeds korter aan de borst. Waarschijnlijk had ik te weinig melkproductie, want na 3 dagen was hij 10% van zijn geboortegewicht afgevallen! Na nog wat dagen stimuleren en veel aanleggen, zaten ons mannetje en ook wij erg in de stress. In overleg met de verloskundige was het beter om over te stappen op kunstvoeding. Dat was natuurlijk op een zaterdagavond! Gelukkig had ik 2 (Difrax) flessen in huis en had de verloskundige proefverpakking in haar praktijk liggen. Dat was gelukkig zo opgehaald, anders hadden we ook naar de nachtapotheek kunnen rijden.

Het is dus erg handig om 2 flessen in huis te hebben, voor het geval je problemen krijgt met borstvoeding geven.
    Ik zou geen kunstvoeding in huis halen, want je weet niet wat voor soort je zal gaan geven, bijvoorbeeld standaard of hypo-allergeen of tegen spugen. De kraamhulp of verloskundige heeft vaak proefverpakkingen en anders heeft je man/vriend zo een pak voeding gehaald.

Groetjes Saskia

6. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier had ik een klein pakje kant en klare voeding gehaald en heel wat flesjes. De flesjes staan gevuld met mammamelk in de vriezer en het pakje kunstvoeding gaat altijd mee in de oppastas. Deze is voor het geval er iets gebeurt met de afgekolfde melk (omvalt bijv.) of ik ben plotseling verlaat o.i.d.) en is gelukkig nog niet nodig geweest.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier bij beide niks in huis... is ook niet echt nodig, in geval van nood kan je naar de apotheek en die heeft voeding en flessen. Ikzelf wou het niet in huis omdat het misschien zou kunnen lonken als ik net in een dip zat... zo zou ik ook niet in de verleiding komen.
    Inmiddels wel een fles in huis maar kv heb ik nog nooit gekocht.

8. sim

sim Niet meer actief

ik had flesjes in huis (avent) en kant en klare voeding, mocht er iets niet lukken hoef je nooit gelijk helemaal op te geven, en heb je niet een groot pak opengebroken, van fv poeder is beperkt houdbaar.

je kunt het inderdaad bij elke apotheek halen, maar het geeft ook een stukje rust om het in huis te hebben

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier hebben we een24 uurs apotheek. alles is dus zo gehaald en we hebben ook nog niet iets in huis.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had flesjes inhuis gehaald maar geen voeding of bijv. kolfapparaat. dit heb ik naderhand pas gekocht. ben begonnen met bv en geef nu flesvoeding

11. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    mijn cursusleidster heeft aangeraden geen flesvoeding in huis te halen als ik bv wil gaan geven. Dit omdat mocht het tegenzitten of ff zwaar zijn het te makkelijk is om over te gaan op flesvoeding terwijl je dan juist eigenlijk zou moeten doorzetten. En dat je er dan achteraf spijt van kunt krijgen.

12. augustus

augustus Niet meer actief

Ik hoop borstvoeding te kunnen geven. Toch heb ik 4 flesjes in huis en flesvoeding. Pak is tot 2009 houdbaar en kost 6 euro. Vind het gewoon prettig om alvast in huis te hebben.

Deel Deze Pagina