Matras ledikant; polyether of binnenvering?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MiQ, Jul 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik twijfel tussen de Jesse (polyether) en de Fenne (binnenvering) van Leen Bakker.

Ik las dat binnenvering wel goed ventileert, maar ook veel vocht vasthoudt waardoor het eerder kan schimmelen en er snel huisstofmijt inzit.
    En dat polyether weer slecht ventileert, weinig ondersteunt etc., maar ik denk voor die 2 a 3 jaar dat ie erin ligt...
    Wat denken jullie?

Babymatras Jesse

Babymatras Fenne

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Voor de ondersteuning hoef je het iig niet te doen.binnenvering heeft bij die kleintjes geen nut en ze maken er toch maar 2 jaar gebruik van. Ik heb de jesse..

3. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ga voor de polyether. Voor de ventilatie heb ik de aerosleep erop en inderdaad de ondersteuning is voor kleine kinderen van veel minder belang door lage gewicht.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de binnenvering. Juist ook voor de ventilatie, maar ook omdat het matrasje net iets dikker is... komt de kleine weer een paar centimeter hoger te liggen (fijner voor ons).
    Maar... ons bedje adviseert geen matrasjes dikker dan een bepaalde maat. Check dat ook even bij jouw bedje. Misschien is anders het ene matrasje net te dik?

Hier overigens geen aerosleep. Daarover lopen de meningen nogal uiteen (zie andere topics) en de kraamhulp wil het er nog wel eens afhalen in de eerste tijd. Aerosleep schijnt weer beter te zijn vanaf een paar maanden oid.

5. MiQ

MiQ Lid

May 15, 2013
    59
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oke bedankt! Ja die Fenne van 15 cm zou ook goed in ons ledikant gaan, maar zo'n kleintje weegt inderdaad niet veel en het is voor zo'n korte tijd.. ik denk dat ik ook voor de Jesse ga dan.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Wij hebben de Fenne. Prima matras voor die paar tientjes.
    Daar op gebruiken we overigens een aerosleep topper.

Share This Page